Baltic Tricompax Peter Auto [dostępność, cena]
Projektując nowy trójlicznikowy chronograf, francuski Baltic połączył siły z legendarną w świecie motoryzacji firmą Peter Auto. Zegarek sprzedawany będzie w zestawie z pokładowymi stoperami.
Francuska firma Peter Auto, założona przez Patricka Petera, to w światku petrolheadów jedna z legend. W swoim portfolio pochwalić się może tak znaczącymi imprezami klasycznych samochodów jak Tour Auto, 10 000 Tours du Castellet, Spa Classic i Le Mans Classic. To tam oglądać można na torze – w swoim naturalnym środowisku – motoryzacyjne ikony, plujące ze stalowych wydechów czystym, wysokooktanowym paliwem. Na Le Mans był ostatnio zaprzyjaźniony z nami fotograf Tomek Sarna, i… zresztą zerknijcie sami.
Owocem współpracy Peter Auto z francuskim Baltic Watches (którego z naszych łamów powinniście już znać doskonale) jest inspirowany złotymi latami wyścigów samochodowych chronograf, który każdemu fanowi chronografów vintage decydowanie powinien przypaść do gustu. Stalowy zegarek (39,5 mm średnicy, 47 mm lug-to-lug, 13,5 mm grubości) ma klasyczną formę, łącznie z nawierconymi uszami, przyciskami „pump-pusher”, sygnowaną koronką oraz bezelem, w którym umieszczono aluminiową wkładkę ze skalą tachymetru. Koperta w większości wykończona jest szczotkowaniem. W bezelu osadzono wypukłe szkiełko szafirowe z wewnętrzną powłoką antyrefleksyjną.
W uszach obudowy Baltic zamocował nową w swojej ofercie bransoletę „flat-link”. Inspirowana latami 70., bransoleta złożona jest z rzędów polerowanych i satynowanych ogniw. W zestawie z zegarkiem dołączony będzie również ciemnoszary pasek ze skóry.
Pierwsza w ofercie Baltica tarcza tricompax (czyli z trzema małymi tarczkami) pokolorowana została na jasny beż, wykończony w macie. Od zewnątrz kompozycję otacza czarny ring z podziałką sekundową. Czarne, ozdobione szlifem ślimakowym, są również wspomniane tarczki, odpowiednio licznik 30-minutowy i 12-godzinny stopera oraz mała sekunda. Na dwie pierwsze trafiły pomarańczowe i żółte akcenty kolorystyczne. Pomarańczowy jest również sekundnik stopera. Czas z kolei odmierza para dwóch polerowanych wskazówek „dauphine”, z niewielką ilością luminowy. Projekt uzupełniają nałożone indeksy godzinowe, w tym arabskie „12”.
Istotnym novum w modelu Tricompax Peter Auto jest również mechanizm. Baltic postawił na werk Swiss Made i w kopercie zamontował kaliber Sellita SW510-M. M w nazwie mechanizmu oznacza, że to werk nakręcany manualnie. W pełni nakręcony, zegarek popracuje przez 63 godziny.
Baltic Tricompax Peter Auto powstanie w ściśle limitowanej serii 300 egzemplarzy – każdy z indywidualnym numerem, wygrawerowanym na deklu. Co więcej, każdy egzemplarz dostarczony będzie w dużym pudle, w którym znajdzie się także para mechanicznych stoperów, inspirowanych tymi, jakie kiedyś montowano na deskach rozdzielczych samochodów wyścigowych. Poza tym box zawiera również dwa śrubokręty, pasek oraz książeczkę zdjęć zza kulis kręcenia filmu promocyjnego. Set wygląda imponująco, a za jeden zapłacić trzeba będzie 1 975 EUR (~9 250 PLN) plus podatki. Sprzedaż rusza 26 sierpnia, punkt o 16:00, na oficjalnej stronie Baltica.
Baltic Tricompax Peter Auto
Producent | Baltic |
Nazwa modelu | Tricompax Peter Auto |
Mechanizm | manualny |
Symbol mechanizmu | Sellita SW510-M |
Rezerwa chodu (h) | 63 |
Tarcza | beżowa |
Koperta | stal |
Średnica (mm) | 39,5 |
Wysokość (mm) | 13,5 |
Wodoszczelność | 50m |
Pasek | skórzany, bransoleta |
Limitacja | 300 |