Baltic Tricompax x Tour Auto 2024
Marka Baltic prezentuje drugą odsłonę współpracy z rajdem zabytkowych samochodów Tour Auto – klasycznie zaprojektowany chronograf w kolorach francuskiej flagi.
Drugi rok z rzędu Balic jest oficjalnym chronometrażystą oraz zegarkiem Tour Auto. Impreza ta, będąca współczesną wersją historycznego Tour de France Automobile, to największe tego typu wydarzenie we Francji, gromadzące na starcie całą śmietankę światowej motoryzacji. Edycja 2024 to przeszło 250 zgłoszonych samochodów, które w dniach 22 – 27 kwietnia pokonały trasę z Paryża do Biarritz, po drodze odwiedzając kilka torów wyścigowych. Rok temu Baltic z okazji Tour Auto zaprezentował pierwszą odsłonę modelu Tricompax Peter Auto, z beżowo-pomarańczowo-żółtym cyferblatem. W zestawie z zegarkiem znalazły się także dwa pokładowe urządzenia: stoper oraz zegar. Taki sam zestaw Balic proponuje w tym roku, tym razem w kolorach Tour Auto.
Tricompax Tour Auto
Gwiazdą zestawu jest oczywiście zegarek – manualnie nakręcany chronograf z linii Tricompax. Zrobiony ze stali model ma szczotkowano-polerowaną kopertę o średnicy 39,5 mm (47 mm lug-to-lug), od spodu zamkniętą pełnym deklem, od góry natomiast zwieńczoną mocno wypukłym, szafirowym szkłem. Razem z nim koperta gruba jest na 13,5 mm. W rozstawionych na 20 mm uszach zamocowano polerowano-satynowaną bransoletę „flat link”, zapinaną na zatrzaskiwanego motylka. W zestawie z zegarkiem dołączony będzie granatowy pasek z alcantary.
Vintage’owa forma obudowy, z nawierconymi uszami i klasycznym zestawem przycisków „pump-pusher”, przekłada się na równie tradycyjny cyferblat. Na jego jasnobeżową bazę naniesiono trzy tarczki z czarnymi obwódkami i ozdobnym giloszowaniem. Kolejno, patrząc od godz. 3, są to: licznik 30-minutowy, licznik 12-godzinny oraz mała sekunda. Wskazówki odpowiedzialne za wskazania stopera są metalicznie niebieskie zaś godzinową i minutową wypełniono odrobiną luminowy. Tarczę otacza czarny ring z podziałką minutową, bezel zaś – granatowy i z koncentrycznym szlifem – zaopatrzono w skalę tachymetru.
W kopercie zegarka pracuje manualnie nakręcany kaliber Sellita SW510-M. Mechanizm ma 63 h rezerwy chodu, taktowanie na 4 Hz i stoper zdolny zmierzyć czas do 12 h. Ma też wygodną przy ustawianiu czasu stop-sekundę.
Dostępność i cena
Baltic Tricompax x Tour Auto 2024 powstanie w limitowanej serii 500 numerowanych egzemplarzy (numer każdego wygrawerowany będzie na deklu). W okazałym zestawie z zegarkiem znajdzie się także dodatkowy pasek, narzędzie do zmiany oraz dwa pokładowe zegary na stalowym stelażu: stoper z ręcznie nakręcanym mechanizmem Hanhart i funkcją flyback oraz zegar z mechanizmem Seagull ST3600 Type 6497. Cena całego zestawu to 2 583 EUR (~11 155 PLN). Zamówić można przez oficjalną stronę marki, a pierwsze zegarki trafią do klientów już w maju.
Baltic Tricompax x Tour Auto 2024
Producent | Baltic |
Nazwa modelu | Tricompax x Tour Auto 2024 |
Mechanizm | manualny |
Symbol mechanizmu | Sellita SW510-M |
Rezerwa chodu (h) | 63 |
Tarcza | beżowa |
Koperta | stal |
Średnica (mm) | 39,5 |
Wysokość (mm) | 13,5 |
Wodoszczelność | 50m |
Pasek | skórzany, bransoleta |
Limitacja | 500 |
Cena (PLN) | 11155 |