Prezentacja Carl F. Bucherer w Warszawie
Podczas zorganizowanej w Warszawie konferencji prasowej poświęconej marce Carl F. Bucherer mieliśmy okazję zapoznać się z historią firmy oraz flagowymi modelami z jej portfolio.
Carl F. Bucherer to jedna z nielicznych firm na rynku zegarkowym, która od lat pozostaje w rękach rodziny założycieli. Brak presji akcjonariuszy oraz inwestorów jest odczuwalny i pozwala manufakturze na eksperymentowanie z designem czy rozwiązaniami technicznymi, a co za tym idzie – na rozwój według własnej wizji.
Przy okazji konferencji zorganizowanej w warszawskim hotelu Marriott przez dystrybutora marki CFB – firmę Jubitom – zgromadzeni dziennikarze mogli dowiedzieć się nieco więcej o historii tej szwajcarskiej marki oraz oczywiście po raz kolejny obejrzeć z bliska kolekcję zegarków, na czele z nowym, flagowym Manero Tourbillon (manualny kaliber z tourbillonem, wskaźnikiem rezerwy chodu, wskazaniem 24h i analogowym datownikiem).
Prowadzący prezentację Peter Kaeser (Brand Manager Carl F. Bucherer) wspomniał również o in-house’owym mechanizmie A1000, którego proces produkcji opisywaliśmy Wam już podczas wizyty w budynku manufaktury w Sainte-Croix (czytaj TUTAJ). Przypomnę, że rocznie mury CFB opuszcza około 20.000 zegarków, z czego w blisko 20% pracuje wspomniany werk A1000 (lub jego pochodne wersje).
Założona w 1888 roku firma ma w obecnie w ofercie pięć kolekcji: Patravi, Manero, Adamavi, Pathos oraz Alacria.
Pierwsza z nich – Patravi – to głównie sportowe, nowoczesne zegarki. To do tej rodziny należy m.in. testowany przez nas Patravi EvoTec DayDate. Także tu zadebiutował rok temu pierwszy diver sygnowany logiem Carl F. Bucherer – model ScubaTec. Warto dodać, że w tym roku Carl F. Bucherer wypuścił na rynek nową, dedykowaną reprezentacji narodowej Szwajcarii (którą firma podczas trwających Mistrzostw Świata sponsoruje) wersję zegarka, z czerwonymi akcentami.
Osoby, które pragną dowiedzieć się więcej o marce Carl F. Bucherer zapraszamy TUTAJ lub na oficjalną stronę manufaktury TUTAJ.