Panerai Radiomir Logo i Black Seal Logo z mechanizmami in-house i nową, atrakcyjną ceną
Po pokazanych w tym roku Luminorach, Panerai prezentuje nowe, bazowe Radiomiry. Do modeli PAM00753 oraz PAM00754 potencjalnych klientów przekonać ma własny mechanizm, sprawdzone wzornictwo oraz atrakcyjna cena.
Nie wiem jak Wasza, ale moja „miłość” do zegarków Panerai koncentruje się niemal wyłącznie na prostych i niezwykle czytelnych dwuwskazówkowcach, uzupełnionych ewentualnie o małą sekundę. To właśnie takie modele pierwotnie sprawdziły się na nadgarstkach nurków włoskiej marynarki wojennej, a później – w formie reedycji – przyniosły OP niesamowitą popularność i rozpoznawalność. I choć przez lata firma produkowała nieskomplikowane, różniące się detalami Luminory i Radiomiry, przyszedł czas, że i ona nie oparła się eksperymentom. Nie mam tu na myśli wykorzystywania nowych materiałów (jak np. koperta z brązu), ale produkcję zegarków z komplikacjami typu tourbillon czy repetycja minutowa, które z zegarmistrzowskiego punktu widzenia dodają prestiżu, ale z mojego – pasują PAM-owi jak przysłowiowej świni siodło. Negatywnie oceniam również ostatnie posunięcia tj. produkcję modeli w rozmiarze 38 mm i klasie wodoszczelności 30 m (!). Mam wrażenie, że w obliczu globalnych spadków sprzedaży zegarków, Panerai zaczął nerwowo szukać drogi dotarcia do nowych klientów. A historia wiele razy pokazała, że nerwowe ruchy w tej branży nie są najlepszym pomysłem. Na szczęście widać światełko w tunelu. Po pokazanych na SIHH „budżetowych” modelach Luminor Base oraz Marina Logo (pisaliśmy o nich TUTAJ), w Neuchâtel przygotowano teraz również nowe odsłony bazowych Radiomirów.
Radiomir Logo (PAM00753) oraz Radiomir Black Seal Logo (PAM00754)
Nowy Radiomir Logo otrzymał stalową, polerowaną kopertę (WR 100m) o średnicy 45 mm, którą z góry zamyka szafirowe szkiełko. Widoczny pod nim cyferblat to nie znana i lubiana „kanapka” – tę Panerai zarezerwował dla droższych modeli. Zamiast tzw. sandwich dial w czarnej powierzchni delikatnie wygrawerowano kształt indeksów, a następnie wypełniono go pokaźną ilością luminowy (dzięki temu materiał ma lepiej trzymać się na miejscu). Projekt zegarka to typowa „klasyka gatunku” – spore indeksy oraz wskazówki uzupełnione napisami (w tym przypadku RADIOMIR oraz Panerai plus znak OP).
W tym roku Panerai ogłosił, że w swoich zegarkach będzie korzystał wyłącznie z własnych mechanizmów. I tak pod pełnym deklem Radiomira 753 zamknięto kaliber P.6000 – manualny werk taktowany na 3Hz z 3-dniową rezerwą chodu (kiedyś w bazowych Radiomirach stosowano popularne Unitasy).
W drugim z modeli – Radiomir Black Seal Logo (PAM00754) – projekt tarczy uzupełnia widoczna na godz. 9 mała sekunda. Poza tym zegarki mają takie same wymiary i mechanizmy.
Oba Radiomiry dostępne będą na skórzanych paskach (jasno lub ciemnobrązowym, z przeszyciami w kolorze beżowym), które z kopertą łączą druciane uszy.
Co ciekawe, Panerai model PAM00753 wycenił na 3.900EUR (~17.000PLN), a PAM00754 na 4.200EUR (~18.500PLN). Obniżenie cen do poziomu tych sprzed kilku lat, gdy zegarki napędzał Unitas to dobry ruch i szansa, że po nowe Radiomiry sięgną osoby, dla których póki co PAMy pozostawały poza zasięgiem finansowym.
Officine Panerai Radiomir Logo i Radiomir Black Seal Logo
Producent | Officine Panerai |
Nazwa modelu | Radiomir Logo i Radiomir Black Seal Logo |
Ref. | PAM00753 i PAM00754 |
Mechanizm | manualny |
Symbol mechanizmu | P.6000 |
Rezerwa chodu (h) | 72 |
Tarcza | czarna |
Koperta | stal |
Średnica (mm) | 45 |
Wodoszczelność | 100m |
Pasek | skórzany |