Skip to content

CH24.PL

zegarki luksusowe, sportowe, klasyczne – polski portal o zegarkach.

  • EN
  • Nowości 2025
  • Aktualności
  • Działy
    • Kultowe zegarki
    • Recenzje zegarków
    • Zegarek Roku
    • Zobacz również:
      • Hands-On
      • Rankingi
      • Dzieje zegarmistrzostwa
      • Aukcje zegarków
      • Zegarki damskie
  • Baza wiedzy
    • Słownik pojęć zegarmistrzowskich
    • Poradnik zakupowy
    • Jak działa zegarek mechaniczny
  • Marki
    • A
      • A.Lange&Söhne
      • Alpina
      • Audemars Piguet
    • B
      • Ball
      • Bell&Ross
      • Blancpain
      • Breitling
      • Bulgari
    • C
      • Cartier
      • Certina
      • Chopard
    • D
      • De Bethune
      • Doxa
    • E
      • Eberhard
      • Eterna
    • F
      • F.P. Journe
      • Ferdinand Berthoud
      • Frédérique Constant
    • G
      • G-Shock
      • Glashütte Original
      • Grand Seiko
    • H
      • Hamilton
      • Hublot
    • I
      • IWC Schaffhausen
    • J
      • Jaeger-LeCoultre
      • Junghans
    • L
      • Laurent Ferrier
      • Longines
    • M
      • Maurice Lacroix
      • MB&F
      • Montblanc
    • O
      • Officine Panerai
      • Omega
      • Oris
    • P
      • Patek Philippe
      • Piaget
      • Polpora
    • R
      • Rado
      • Richard Mille
      • Rolex
    • S
      • SevenFriday
      • Seiko
      • Swatch
    • T
      • TAG Heuer
      • Tissot
      • Tudor
    • U
      • Ulysse Nardin
    • V
      • Vacheron Constantin
      • Vulcain
    • Z
      • Zenith
    • Zobacz wszystkie marki
  • Sklep
Hands-On: Omega Railmaster z brązowym, gradientowym cyferblatem
  • facebook
  • Instagram
Search

Na skróty

  • Testy i recenzje zegarków
  • Hands-On
  • Rankingi
  • Kultowe Zegarki
  • Zegarki damskie

Popularne artykuły

  • Najciekawsze zegarki pokazane na targach Watches & Wonders
  • Omega i 60-lecie uzyskania kwalifikacji NASA przez model Speedmaster
  • TOP 10: Najlepsze zegarki na lato i wakacje 2025

Popularne marki

  • Omega
  • TAG Heuer
  • Longines
  • Breitling
EN
  • Pierwsze mechaniczne zegarki Casio - Edifice EFK-100

    Casio Edifice EFK-100 – pierwszy mechaniczny zegarek Casio

  • Breitling Erling Haaland Siganture Chronomat Editions

    Breitling x Erling Haaland Chronomat B01 i Chronomat GMT

Omega Railmaster z brązową tarczą
Hands-On Omega Seamaster Railmaster z brązowym, gradientowym cyferblatem

Hands-On Omega Seamaster Railmaster z brązowym, gradientowym cyferblatem

Łukasz Doskocz8.06.20258.06.20256 min. czytania

Do kolekcji casualowych zegarków Omegi powrócił klasyczny Railmaster. Ma stalową kopertę, cieniowaną tarczę i liczne detale utrzymane w klimacie vintage.

Historia modelu Railmaster od manufaktury Omega sięga roku 1957. Wtedy to w Biel powstał zegarek, który w teorii towarzyszyć miał nadgarstkom pracowników kolei i odpowiadać na niewygody i zagrożenia, jakie towarzyszyły ich pracy. Tak się złożyło, że dokładnie w tym samym czasie światło dzienne ujrzały modele Seamaster (w wersji 300) oraz Speedmaster – i bezapelacyjnie to one (przynajmniej z perspektywy czasu) skradły show. Railmaster okazał się rasowym tool-watchem, który za sprawą swojego mało spektakularnego wyglądu oraz specyficznego przeznaczenia przeszedł nieco bez echa.

Model CK2914 (oryginalna referencja) miał stalową kopertę i bransoletę oraz mechanizm umieszczony w klatce Faradaya, dzięki której wykazywał odporność na pola magnetyczne do 1 000 gausów. Do tego Omega dodała czytelną tarczę i niezbędną funkcjonalność, która z jakichś powodów nie przypadła specjalnie do gustu kolekcjonerom. Railmaster szybko wiec spowiła mgła zapomnienia, a zegarek do kolekcji powrócił na dobre dopiero w 2012 roku. Istotniejsza jest jednak premiera z roku 2017 i tercet trzech reaktywowanych, oryginalnych projektów modeli Seamaster, Speedmaster i Railmaster właśnie. Zegarki odwzorowano wręcz z laboratoryjną precyzją, skanując laserowo oryginalne projekty i na tej podstawie tworząc bardzo wierne reedycje. Railmaster otrzymał więc stalową kopertę o niewielkiej średnicy, stalową bransoletę z polerowanymi i satynowanymi w środku ogniwami, czarną tarczę z beżowa lumą (imitującą nadgryzienie zębem czasu), zamkniętą pod mocno wypukłym szkłem oraz pracujący w kopercie, automatyczny mechanizm Master Chronometer z podwyższoną odpornością na pola magnetyczne. Z całej trylogii – dostępnej osobno lub w formie kolekcjonerskiego zestawu – to właśnie Railmaster najbardziej przypadł mi do gustu.

Omega 1957 Trilogy Limited Edition
Omega 1957 Trilogy Limited Edition

Do stałej kolekcji dołączył wtedy również Railmaster w wersji opartej na modelu Aqua Terra. Zegarek zaprojektowano surowo – może nawet nieco zbyt surowo – oceniając z perspektywy mocno szczotkowanej, płaskiej tarczy oraz w całości szczotkowanych koperty i bransolety. Nie pomógł nawet klasowy mechanizm z certyfikacją METAS i zegarek finalnie zniknął z kolekcji w 2024 roku. Tym razem jednak Railmaster pozostał w uśpieniu krótko, bo raptem kilka miesięcy.

Omega Railmaster Master Chronometer Denim Blue
Omega Railmaster Master Chronometer Denim Blue

Railmaster 2025

Ostatnimi czasy Omega mocno stawia na zegarkowy casual i czasomierze idealnie skrojone do noszenia na co dzień. Dowód? Mocno rozszerzona linia Aqua Terra, w której pojawiła się cała paleta nowych modeli i multum kolorów tarcz, od jakże eleganckiej, lakierowanej czerni aż po odważny, gradientowy turkus. O kolekcji Aqua Terra wspominam zresztą nie tylko w tym kontekście, bowiem i z nowymi Railmasterami ma wiele wspólnego.

Omega Railmaster
Omega Railmaster

Projektując nowy zegarek Omega ułatwiła sobie zadanie i skorzystała z zewnętrznych elementów najnowszej Aqua Terry (w końcu, było nie było, oba zegarki są członkami rodziny Seamaster). Mamy więc stalową kopertę o średnicy 38 mm (44,9 mm lug-to-lug) i dość grubym (proporcjonalnie) profilu mierzącym 12,4 mm. Boki, wraz z płynnie wychodzącymi z nich uszami, wykończono poziomym satynowaniem, zaś szerokie ranty zakrzywionych, górnych powierzchni (uszu) wypolerowano. Polerowany jest również bezel. Po prawej, na godz.3, zamontowana została stożkowa koronka z wytłoczonym logo marki – grecką literą Ω.

sygnowana koronka
sygnowana koronka
motylkowe zapięcie paska
motylkowe zapięcie paska

Konstrukcję obudowy uzupełniają dwa szafirowe szkła. Przednie ma lekką wypukłość i obustronny anty-refleks.

Pod szkłem dekla zaś widać pracę manufakturowego mechanizmu. Zależnie od wersji to wyposażony w wychwyt współosiowy Co-Axial kaliber 8806 (centralna sekunda) lub kaliber 8804 (mała sekunda). Oba mają 55 h rezerwy chodu, taktowanie na 3,5 Hz, krzemowy włos balansowy i wisienkę na torcie – certyfikat Master Chronometer, gwarantujący m.in. wysoką odporność na pola magnetyczne. Estetyczne dopełnienie stanowią z kolei typowe dla Omegi pasy genewskie, ułożone w formie efektownej arabeski, plus charakterystyczne, wypełnione na czerwono grawery i czarne śrubki oraz koło balansowe.

kaliber 8804
kaliber 8804
kaliber 8804
kaliber 8804
Omega Seamaster Railmaster
Omega Seamaster Railmaster

Gradientowy cyferblat

Tym jednak, co naprawdę odróżnia dwa nowe Railmastery od poprzedników, jest tarcza. Omega zaprojektowała dwie skrajnie różne od siebie wersje, które potencjalnie powinny trafić w gusta dwóch grup klientów. Coś mi jednak podpowiada, że lwia część z nich szerzej uśmiechnie się do wariantu, który widzicie na zdjęciach.

Seamaster Railmaster
Seamaster Railmaster

W pierwszej opcji Seamaster Railmaster ma monochromatyczny, szaro-czarny cyferblat z kolorem rozchodzącym się gradientowo od jasnej szarości w środku do prawie idealnie czarnego przy obrzeżach. Wykonane z luminowy indeksy godzinowe mają kolor zgaszonej bieli. Białe jest również logo marki oraz nazwa modelu, napisana vintage’ową czcionką. Czas odmierzają trzy stalowe, centralnie zamocowane i wypolerowane wskazówki, z których minutowa zakończona jest dużym grotem.

Omega Railmaster ref. 235.12.38.20.06.001
Omega Railmaster ref. 235.12.38.20.06.001

Opcja nr 2 to tarcza w kolorze gradientowego, ciepłego brązu, wzbogacona o lekko porowatą fakturę. Odcień – rozchodzący się płynnie od jasnego w środku po ciemny przy krawędzi – można by określić jako barwę kawy z mlekiem, tytoniu albo patyny, jakiej czasem nabierają tarcze zegarków vintage (wtedy określa się je mianem „tropic”). Cyferblat ma zestaw beżowych, lekko tylko wypukłych indeksów godzinowych, białą podziałkę minutową oraz mały sekundnik na wysokości godz.6. Wpuszczono go nieznacznie pod powierzchnię, ale pozbawiono ozdobnego szlifu, wyposażając za to w beżową wskazówkę, w kolorze luminowy.

Omega Railmaster
Omega Railmaster

Dwie centralne wskazówki – tę od godzin i tę od minut – wykonano z ładnie kontrastującej z całością, wypolerowanej stali, lekko sfazowanej i wypełnionej beżową masą świecącą. Minutowa, tak jak w modelu szarym, zakończona została grotem w stylu „broad arrow”. Projekt uzupełnia białe logo Omegi oraz nazwa modelu, usadowione ponad punktem zamocowania wskazówek.

Omega Seamaster Railmaster
Omega Seamaster Railmaster

Cena i wrażenia ogólne

Najnowsza odsłona Omegi Railmaster oferowana jest w postaci w sumie 4 referencji: oba kolory tarczy zestawione są albo z paskiem ze skóry cielęcej i stalowym motylkiem, albo ze stalową bransoletą, zmontowaną z rzędów satynowanych od zewnątrz i wypolerowanych w środku ogniw, zapinaną na zatrzaskiwanego motylka. Logicznie byłoby wybrać opcję bransolety, a później ewentualnie dokupić do zestawu pasek. I w mojej ocenie, to właśnie z paskiem i brązową tarczą nowy Railmaster wypada najkorzystniej.

Omega Seamaster Railmaster
Omega Seamaster Railmaster

Za jeden egzemplarz Omega każe sobie zapłacić 29 200 PLN. Z bransoletą cena wzrasta do 31 000 PLN. Dla porównania to o 2 900 PLN mniej, niż porównywalna Aqua Terra. Kto więc sięgnie po który zegarek? Jak już wspomniałem na początku, Seamaster Aqua Terra, choć bez wątpienia z casualowym zacięciem, jest czasomierzem o dość eleganckim charakterze i np. w wersji czarnej może nawet uchodzić za zegarek stricte elegancki. Trafi więc w gusta – a co za tym idzie – na nadgarstki klientów szukających pewnej dozy elegancji (obiecuję, że już ostatni raz powtarzam to słowo). A Railmaster? To zdecydowanie coś dla fanów klimatów vintage, którzy szczególnie docenią kolor, układ i proste detale tarczy.

Omega Seamaster Railmaster
Omega Seamaster Railmaster
Omega Seamaster Railmaster
Omega Seamaster Railmaster
Omega Seamaster Railmaster

Dorzuciłbym do tego jeszcze jeden, osobisty argument na tak. Railmaster w wersji z brązowym gradientem, małą sekundą i trzema indeksami arabskimi wyjątkowo przypomina mi pewną historyczną referencję Omegi, o której powrocie marzy wielu kolekcjonerów. Domyślacie się, którą?

Omega Seamaster Railmaster
Omega Seamaster Railmaster
Zegarek do testu udostępniła Omega.
Za udostępnienie miejsca do sesji dziękujemy Cafe Central.
Zdjęcia: Marcin Klaban

Omega Seamaster Railmaster

Producent Omega
Nazwa modelu Seamaster Railmaster
Ref. 235.12.38.20.13.001
Mechanizm z automatycznym naciągiem
Symbol mechanizmu 8804
Rezerwa chodu (h) 55
Tarcza brązowa
Koperta stal
Średnica (mm) 38
Wysokość (mm) 12,4
Wodoszczelność 150m
Pasek skórzany
Cena (PLN) 29200

Tagi 2025 Omega Railmaster Seamaster

Kategorie Aktualności Hands-On

Redakcja poleca

  • Omega Seamaster Diver 300M „Orange” z pomarańczowymi akcentami

    Omega Seamaster Diver 300M "Orange"

    Omega zaprezentowała nową odsłonę swojego flagowego zegarka nurkowego – Seamastera 300M. Jego wyróżnikiem są drobne detale w kolorze […]

  • Doxa SUB 750T Clive Cussler

    Doxa SUB 750T Clive Cussler

    Stalowa koperta i słynna pomarańczowa tarcza ozdobiona logotypem organizacji NUMA. Pochodząca z limitowanej serii 94 sztuk Doxa SUB […]

  • Zegarki na Wimbledonie 2025

    Wimbledon 2025

    Najbardziej prestiżowy z prestiżowych turniejów tenisowych Wielkiego Szlema – londyński Wimbledon – zakończył się triumfem ambasadorów marki Rolex.

Najczęściej czytane

  1. TOP 10: Najlepsze zegarki na lato i wakacje 2025
  2. Hands-On G-SHOCK MRG-B2100B Kigumi – CasiOak w wersji premium
  3. Zegarki w filmie „F1 The Movie”
  4. Hands-On Omega Aqua Terra – w nowym rozmiarze i z nowymi mechanizmami
  5. Hands-On Longines Legend Diver 39 mm z białą tarczą (plus nowe, gumowe paski)
Podobne artykuły
  • 60-lecie uzyskania kwalifikacji NASA przez model Speedmaster marki Omega

    60-lecie uzyskania kwalifikacji NASA przez model Speedmaster marki Omega

    Magdalena Piekarska 22.05.202522.05.2025
  • Omega Seamaster Planet Ocean Worldtimer

    Omega Seamaster Planet Ocean Worldtimer w głębokiej czerni i z turkusowymi lub szarymi detalami

    Tomasz Kiełtyka 12.03.202512.03.2025
  • Longines Spirit Zulu Time 1925

    Hands-On Longines Spirit Zulu Time 1925 – rocznicowy zegarek z dodatkiem różowego złota

    Łukasz Doskocz 23.05.202523.05.2025
  • Rolex Land-Dweller - nowość 2025

    Hands-On Rolex Land-Dweller, czyli jaki jest nowy zegarek spod znaku korony

    Tomasz Kiełtyka 10.04.202510.04.2025

Newsletter

Zapisz się za darmo i nie przegap najnowszych aktualności oraz recenzji ze świata zegarków

zamknij
SHOP.CH24.PL

Sklep CH24

W sklepie CH24 postawiliśmy przede wszystkim na popularne i lubiane produkty – narzędzia, paski czy albumy o zegarkach.
Gwarantujemy przy tym najwyższą jakość!

Przejdź na SHOP.CH24.PL

Zegarek Roku CH24

Zegarek Roku

Już od 15 lat przyznajemy najbardziej prestiżowe w Polsce nagrody dla najlepszych zegarków. Laureata w jednej z kategorii wybieracie również Wy – czytelnicy naszego magazynu.

Sprawdź nagrodzone zegarki!

Przejdź na zegarekroku.pl

Słownik pojęć
zegarmistrzowskich

Słownik pojęć zegarmistrzowskich

Wyjaśniamy pojęcia związane ze światem zegarków – zarówno te proste, jak i bardziej skomplikowane.

Aktualnie w słowniku pojęć zegarmistrzowskich CH24 znajduje się ponad 300 fraz.

Zobacz słownik

O CH24.PL

  • Redakcja
  • Reklama na stronie CH24.PL
  • W mediach
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Zasady korzystania z serwisu

Kategorie

  • Aukcje zegarków
  • Ciekawostki
  • Publikacje
  • Rankingi
  • Hands-On
  • Recenzje i testy zegarków
  • Wideo
  • Zegarki damskie

Zobacz także

  • Masz pytania? Zadaj je nam!
  • Encyklopedia wiedzy o zegarkach
  • Na co zwrócić uwagę przed zakupem
  • Jak powstają zegarki
  • Spotkania „Time To Meet”
  • Zegarek Roku

Join Us

  • Facebook
  • Instagram
  • X
  • Youtube

Aplikacja CH24

  • Pobierz aplikację – iOS
  • Pobierz aplikację – Android

Kontakt

GTK Kiełtyka Tomasz, ul. Zygmunta Starego 24A/8, 44-100 Gliwice.
tel. +48 (32) 750-08-16.
email: redakcja@ch24.pl
NIP: 631-189-87-10

Nazwy własne firm, produktów, instytucji, a także ich znaki towarowe są własnością tychże firm, podobnie jak materiały graficzne i filmowe wykorzystane w serwisie.
Wszystkie prawa zastrzeżone ©2009 - 2025 - CH24.PL ®
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. dowiedz się więcej.