
Breitling Top Time B01 Racing i Martini Chronograph
Składająca się z trzech modeli seria Top Time B01 to inspirowane motoryzacją zegarki, które zaskakują nietuzinkowym kształtem koperty, zaczerpniętym z lat 60. ubiegłego stulecia.
Breitling i motoryzacja to związek nierozerwalny, silny i ugruntowany w historii. Zgodzicie się – i chyba nie mamy co do tego wątpliwości – że zegarki na rękę i samochody to pasje przeplatające się ze sobą i komponujące jak najdoskonalej ułożone danie. W przypadku Breitlinga relacja ta obecnie widoczna jest przede wszystkim w kolekcji Top Time, z jej licznymi odniesieniami do kultowych automobili. Najnowszy Top Time – model Top Time B01 – zaprojektowano z myślą o stylistyce lat 60. XX wieku, tej zegarkowej oraz motoryzacyjnej zarazem.
TT B01
Szybkie spojrzenie na nowe Breitlingi i w oczy od razu rzuca się forma, której raczej z marką nie kojarzymy. Powstające w La Chaux-de-Fonds zegarki mają niemal wyłącznie tradycyjne, okrągłe koperty. Tym razem okrąg ustąpił formie poduszeczki, a nawiązywać to ma do jednego z projektów Willy’ego Breitlinga.

Jak na model z historyczną inspiracją przystało, stalowa koperta ma klasyczne, raczej małe wymiary. Średnica obudowy to 38 mm, zaś lug-to-lug wynosi raptem 44,1 mm. Zamknięta pełnym, szczotkowanym na środku deklem koperta ma też 13,3 mm grubości – a to łącznie powinno zaowocować kompaktowym zegarkiem, wygodnym na nadgarstku. Grając formami, do poduszeczkowatej koperty dodano okrągły, wąski bezel plus ciekawy motyw dekoracyjny. Powierzchnie między bezelem a rantami koperty zdobi ząbkowane tłoczenie.

Pod szafirowym szkłem Breitling zamontował cyferblat, którego elementy przywodzą na myśl deskę rozdzielczą starych, sportowych samochodów. W każdej z wersji – a jest ich w sumie 3 – tarczę otacza pierścień ze skalą tachymetru. Środek natomiast wyróżnia eliptyczny element (to właśnie ten kształt deski rozdzielczej) z dwiema tarczkami, na godz. 3 i 9. Ta po lewej odpowiada za minuty mierzone stoperem, po prawej zaś widnieje mały sekundnik. U góry nałożono logo Breitlinga, a proste indeksy godzinowe i wskazówki mają odrobinę luminowy.
Regularne, choć limitowane wersje zegarka, mają tarczę w kolorze zielonym albo czarnym. Wersja Martini Racing pomalowana jest w kolory legendarnego zespołu, czyli biały, granatowy oraz czerwony. Na środku projektu umieszczono charakterystyczne, jasnoniebieskie pasy Martini.


Silnik zamknięty pod pełną maską (czyli deklem) modelu Top Time B01 to tytułowy, flagowy chronograf Breitlinga, dysponujący kołem kolumnowym, automatycznym naciągiem, 70 godzinami rezerwy chodu i certyfikatem chronometru COSC.

Dostępność i cena
Breitling Top Time B01 powstanie w limitowanych seriach. Każda wersja to 750 egzemplarzy, z wygrawerowanym na deklu „One of 750”. Zegarki zestawiono z perforowanym paskiem ze skóry i stalową klamerką. Cena jednego egzemplarza wynosi 32 600 PLN.

Breitling Top Time B01
Producent | Breitling |
Nazwa modelu | Top Time B01 |
Ref. | AB01771A1B1X1 (czarny), AB01771A1L1X1 (zielony), AB01772A1G1X1 (Martini) |
Mechanizm | z automatycznym naciągiem |
Symbol mechanizmu | B01 |
Rezerwa chodu (h) | 70 |
Tarcza | czarna, zielona, biała |
Koperta | stal |
Średnica (mm) | 38 |
Wysokość (mm) | 13,3 |
Wodoszczelność | 100m |
Pasek | skórzany |
Limitacja | 2250 |
Cena (PLN) | 32600 |