Basel 2013: OMEGA Aqua Terra Day-Date
Do kolekcji Seamaster, a właściwie do jednej z tworzących ją linii – Aqua Terra – dołączy w tym roku model ze wskazaniem daty i dnia tygodnia.
Aqua Terra to znana wszystkim miłośnikom zegarków linia z tarczą o charakterystycznej, nawiązującej do struktury drewna tekowego fakturze. Przypomnę, że drewno takie wykorzystywane jest do budowy pokładów na drogich jachtach. Nowe wcielenie AT to wersja, którą prócz daty (okienko na godz. 6) doposażono w jeszcze jedno wskazanie. Chodzi o pełny dzień tygodnia, który odczytać można z „łukowatego”, mieszczącego się w okolicy godz. 12 otworu (oczywiście po angielsku). Omedze daję plusa za to, że wycięty w tarczy fragment – pomimo iż musi pomieścić dość długie słowa jak np. „Wednesday” czy „Saturday” – jest niewielki, a co za tym idzie nie burzy klasycznej kompozycji, do jakiej przyzwyczailiśmy się w zegarkach AT. Dodam jeszcze, że zmiany – zarówno daty jak i dnia tygodnia – odbywają się skokowo o północy.
AT Day-Date dostępna będzie w 3 wariantach materiałowych: w stali, czerwonym złocie oraz połączeniu obu materiałów (bi-color).
Wersja stalowa, to niebieska lub czarna tarcza zestawiona z rodowanymi wskazówkami i indeksami albo srebrna tarcza z indeksami i wskazówkami z czerwonego złota. Wszystko zestawione z bransoletą wykonaną ze stali lub skórzanym paskiem.
Najbardziej luksusowym wariantem jest ten z kopertą z czerwonego złota. Obudowa taka będzie połączona z bransoletą wykonaną ze złota lub z brązowym, skórzanym paskiem. W tym przypadku Omega zaoferuje tarczę w kolorze srebrnym lub szarym ze złotymi indeksami i wskazówkami.
Gdzieś pomiędzy wersją podstawową (stal), a tą najdroższą (czerwone złoto) – oczywiście cenowo – znajdzie się bi-color czyli połączenie stali i złota. Model trafi do sprzedaży na brązowym, skórzanym pasku z szarą tarczą i złotymi indeksami oraz wskazówkami.
Cechą wspólną wszystkich zegarków jest Super-LumiNova, którą pokryto wskazówki i indeksy oraz rozmiar koperty, wynoszący 41,5mm. W kwestii mechanizmów, wersję stalową oraz bi-color napędza werk 8602 (z certyfikatem COSC), a tę topową – wykończony specjalnie (złoty rotor oraz mostek balansu) kaliber 8612. Oba wyposażone w krzemowy włos balansu i wychwyt współosiowy Co-Axial.
opracowanie: Tomasz Kiełtyka