A.Lange&Söhne w rankingu niemieckich marek luksusowych
Po raz drugi z rzędu, słynąca z tradycji manufaktura A.Lange&Söhne otrzymała wysokie miejsce w rankingu niemieckich marek luksusowych. Informacja ta została opublikowana przez renomowany magazyn biznesowy „Wirtschaftswoche”, w wydaniu z 17 sierpnia 2009.
Uzyskawszy w sumie 242 punkty, na 300 możliwych, Wielki Dom, z górskiego regionu Saksonii, znowu stanął na czele wszystkich innych luksusowych marek – podobnie jak w 2007 roku – przed producentem samochodów Maybach (218) i Porsche (197), jak również producentami mebli, zegarków, biżuterii i marek modowych.
Najwyższy wynik 87 punktów w kategorii “brand appeal”, znacznie przyczynił się do tego prowadzenia. Wraz z kryteriami opartymi na cenniku produktów, kategoria ta odegrała decydującą rolę w końcowym wyniku.
Od 2005 roku, tabela zawierająca wiodące niemieckie luksusowe marki, jest sporządzana co dwa lata w Monachium, przez agencję „Brand Rating”, na wniosek magazynu „Wirtschaftswoche”. Dane te zostały zebrane w ponad 150 wywiadach z ekspertami poszczególnych branż.
Saksońska manufaktura została założona w połowie XIX wieku przez Ferdinanda Adolpha Lange, w małym miasteczku Glashütte, obok Drezna, gdzie zasłynęła z produkcji prestiżowych zegarków kieszonkowych. Jej wyroby były znane i pożądane na całym świecie, aż do II Wojny Światowej. Po zjednoczeniu Niemiec, Walter Lange, prawnuk założyciela manufaktury, ponownie założył firmę i stworzył A.Lange&Söhne, markę będącą jedną z najbardziej wiodących międzynarodowych nazw w świecie zegarków.
Tłumaczenie: Magdalena Kossakowska