Wyniki ankiety CH24.PL – nasi czytelnicy i ich zegarki

Kim są czytelnicy CH24.PL, ile mają zegarków, które marki lubią najbardziej oraz jak oceniają zawartość artykułów publikowanych w naszym portalu. Te i wiele innych informacji udało nam się pozyskać dzięki pierwszej tak obszernej ankiecie opracowanej na potrzeby rozwoju naszej zegarkowej działalności. Dzisiaj z przyjemnością dzielimy się jej wynikami.

Pod koniec kwietnia 2018 r. zaprosiliśmy naszych czytelników do wypełnienia ankiety, która miała na celu nie tylko poznanie ich samych oraz preferencji odnośnie wyborów zegarkowych, ale również opinii na temat portalu CH24.PL. Poddaliśmy Waszej ocenie zarówno szatę graficzną, jak i zawartość merytoryczną publikowanych przez nas artykułów. Liczba odpowiedzi, których wpłynęło niemal 500, przerosła nasze oczekiwania. Tym bardziej, że większość z nich – blisko 85% – zawierała również obszerne komentarze dot. pomysłów na nowy dział, cykl artykułów, felietonów i materiałów video, które mogłyby się pojawić w przyszłości na łamach CH24.PL. W tym przypadku, jak zwykle mogliśmy liczyć na Waszą kreatywność, oryginalność, świeże spojrzenie i nieszablonowe podejście do tematu. Bardzo dziękujemy za odzew i poświęcony czas. Naszą ambicją jest rozwój zgodny z Waszymi oczekiwaniami. Wszyscy czytelnicy, którzy wzięli udział w ankiecie mogą mieć pewność, że ich sugestie i komentarze będą brane pod uwagę przy powstawaniu kolejnych cykli artykułów oraz nowych treści.


Metodologia badania

Ankietę można było wypełnić pomiędzy 27 kwietnia a 20 maja 2018 r. Łącznie odpowiedziało na nią 497 respondentów. Większość pytań miała charakter zamknięty jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru, pojawiło się też kilka pytań otwartych i półotwartych. Każdy z uczestników mógł również wziąć udział w konkursie, w którym należało udzielić odpowiedzi na pytanie otwarte, związane z opisaniem swojego pomysłu na nowy dział lub temat zegarkowy, jaki mógłby pojawić się w CH24.PL. Z tej opcji skorzystało 418 respondentów, co stanowi 84,1% ogółu. Wyniki ankiety przedstawiono w ujęciu procentowym lub – w uzasadnionych przypadkach – w liczbowym.


Kim są czytelnicy CH24.PL?

W badaniu wzięli udział przede wszystkim mężczyźni: 94,6% wszystkich respondentów.

55,9% ankietowanych mieszka w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców, 13,4% w miastach do 50 tys. mieszkańców, 11,8% w miastach od 50 tys. do 100 tys. mieszkańców, 10,8% w miastach od 100 tys. do 200 tys. mieszkańców oraz 8,1% na wsiach.

86,3% odwiedza nasz portal przynajmniej raz w tygodniu, przy czym: 37,4% kilka razy w tygodniu, 23,6% raz dziennie, 17,2% raz w tygodniu, 8,1% kilka razy dziennie.

Liczba posiadanych zegarków oraz ulubione marki

Jak na prawdziwych pasjonatów zegarków przystało zdecydowana większość z naszych czytelników posiada swój własny zegarek – 98,3%.

Ponad 65% respondentów ma w swojej kolekcji od 1 do 6 zegarków, przy czym 17,3% posiada 3 zegarki, 12,5% 4 zegarki, 10,4% 2 zegarki, 10,17% 5 zegarków, 10,4% 6 zegarków, 5,4% 1 zegarek.

Ulubione marki osób biorących udział w ankiecie – można było wskazać od jednej do pięciu – to: Omega (298 wskazań), Seiko (216 wskazań), Rolex (198 wskazań), TAG Heuer (196 wskazań), Longines (136 wskazań), Zenith (111 wskazań), Tissot (110 wskazań), IWC (108 wskazań), Certina (104 wskazań), Patek Philippe (102 wskazania), Oris (101 wskazań). Poniżej 100, ale powyżej 30 wskazań uzyskały marki: Frederique Constant, Rado, Ulysse Nardin, Breitling, Audemars Piguet, Hamilton, Cartier, Tudor, Victorinox, Jaeger-LeCoultre, Panerai, A. Lange & Sohne, Carl F. Bucherer, Junghans, Alpina, Nomos, Blancpain, Vacheron Constantin. Niezmiernie nas cieszy, że niektórzy z Was jako swoje ulubione firmy wskazali bardzo niszowe, niezależne manufaktury, takie jak: Urwerk, MB&F, HYT czy F.P.Journe.

57,2% uznało, że w naszym serwisie pojawia się wystarczająca liczba artykułów na temat wskazanych przez czytelników ulubionych marek. Mamy nadzieję, że wkrótce ten wynik jeszcze się poprawi. Staramy się poszerzać skład redakcji, jak również pozyskiwać nowe źródła informacji, które przyniosą kolejne, autorskie opracowania.

Listę marek zegarkowych, o jakich chcielibyście przeczytać więcej artykułów w portalu CH24.PL otwiera Seiko, dalej Rolex, Omega, IWC, Longines, Oris, TAG Heuer, Tissot oraz Hamilton. Na liście pojawiły się również Ulysse Nardin, Certina, Swatch, Nomos, Epos, Glycine, Victorinox, F.P. Journe, Ball, Bell&Ross, Maurice Lacroix, Edox, Vacheron Constatnin, Zenith, Patek Philippe, Jaeger Le-Coultre, Bulova, Junghans oraz niezależne, mniejsze manufaktury, marki polskie i niemieckie.

Decyzje zakupowe oraz wpływ CH24.PL na dokonanie wyboru zegarka

76,8% respondentów w ostatnich 24 miesiącach dokonało zakupu zegarka. 71,9% przed dokonaniem wyboru czytało o nim na portalu CH24.PL. Dla 97,4% z nich informacje publikowane o wybranym modelu na naszych łamach okazały się pomocne i miały wpływ na dokonanie ostatecznego zakupu.

49,6% uznało stopień wpływu informacji publikowanych o danym modelu na portalu CH24.PL na decyzję zakupową za raczej wysoki, 19,5% za zdecydowanie wysoki, a 28,3% za średni.

Zdecydowana większość czytelników biorących udział w ankiecie – 93,6% – poleciłaby portal CH24.PL znajomym lub członkom rodziny planującym zakup zegarka. 62,6% uznała prawdopodobieństwo polecenia za zdecydowanie duże, a 31% za raczej duże.

Powyższe wyniki stanowią dla nas prawdziwą nagrodę i dowód na to, że treści publikowane na naszych łamach cieszą się Waszym zaufaniem. Zrobimy wszystko, by nadal dostarczać jak najszersze informacje o popularnych i bardziej niszowych markach zegarkowych z dużą ilością zdjęć oraz materiałów video przygotowywanych „na żywo”.

Ocena działalności CH24.PL

94% respondentów uznało, że w CH24.PL znajduje informacje, których poszukiwało.

Zdecydowanie pozytywnie lub raczej pozytywnie oceniliście wygląd szaty graficznej (84%), jakość informacji (87%), podejmowany zakres tematyczny (83%) oraz intuicyjność obsługi (82%).

99,6% z naszych czytelników uznało, że jest zadowolonych z używania serwisu CH24.PL, z czego niezmiernie się cieszymy.

Uwagi, rzeczy do poprawy, plany na przyszłość.

Jedno z zadanych pytań dotyczyło informacji, których Waszym zdaniem brakuje w CH24.PL. Generalnie prosicie o więcej artykułów dot. mniej popularnych w Polsce i niszowych marek. Chcielibyście, abyśmy publikowali więcej recenzji, także zegarków w przedziale cenowym do 10.000PLN, jak również poszerzali bazę działu historycznego, słownika pojęć zegarmistrzowskich oraz liczbę publikacji związanych z polskimi firmami zajmującymi się produkcją zegarków.

Wielu z Was zwróciło również uwagę na brak aplikacji mobilnej CH24.PL. Zdajemy sobie sprawę, że coraz większa liczba użytkowników korzysta z naszego portalu za pośrednictwem różnego rodzaju smartfonów i – pomimo że CH24.PL posiada wersję mobilną – odpowiednia aplikacja stanowiłaby spore ułatwienie w posługiwaniu się jego zawartością. Dla wszystkich oczekujących na podobne rozwiązanie mamy świetną wiadomość. Wkrótce udostępnimy bezpłatną aplikację CH24.PL na smartfony z systemem iOS oraz Android.


Konkurs

Ostatnim punktem ankiety był konkurs, w którym poprosiliśmy Was o opisanie pomysłu na nowy dział, cykl artykułów lub temat zegarkowy, który mógłby pojawić się w CH24.PL. Wpłynęło 418 odpowiedzi. Każdą przeczytaliśmy bardzo dokładnie, a kilka – naszym zdaniem najciekawszych – wyróżniliśmy zegarkami Sistem51, ufundowanymi przez markę Swatch. Otrzymali je: Filip Olejarnik, Tomasz Fiedler oraz Jacek Adamski.

Efekty waszych pomysłów będziecie mogli śledzić na bieżąco odwiedzając nasz portal.


W imieniu całej redakcji CH24.PL jeszcze raz dziękujemy za Wasze zaangażowanie w wypełnienie ankiety. Potrzebowaliśmy tych danych, aby dostosować wizję naszego rozwoju do Waszych potrzeb.