Absolute Clutch System (De Bethune)
Opatentowana przez De Bethune konstrukcja jednoprzyciskowego mechanizmu chronografu z osadzonymi współosiowo wskazówkami stopera i czasu, sterowanymi za pomocą systemu trzech pół-autonomicznych sprzęgieł.
System Absolute Clutch tworzą:
– trzy odrębne sekcje sprzęgieł: pionowe dla sekundnika chronografu, poziome dla wskazówki licznika 24-godzinnego i przestawny zębnik dla wskazówki licznika 60-minutowego,
– podwójne i pojedyncze koło kolumnowe
– zespół centralnej osi wskazań cyferblatu, w którym umieszczono jeden w drugim wałki poszczególnych wskazówek: na zewnątrz godzinowy chronografu, potem godzinowy czasu, dalej minutowy czasu, minutowy chronografu i w samym środku sekundowy stopera.
Absolute Clutch wykorzystuje zalety działania pojedynczego sprzęgła pionowego i poziomego jednocześnie eliminuje ich wady. Zastosowanie systemu sprzęgieł wpłynęło na ograniczenie tarcia (charakterystycznego dla pionowego wyprzęgania) podczas pracy mechanizmu z włączonym i wyłączonym stoperem oraz pozwoliło na wyeliminowanie opóźnienia występującego podczas uruchomienia chronografu w przypadku pojedynczego sprzęgła poziomego.
