HUBLOT i Jet Li
HUBLOT rozpoczyna ekspansję na rynek chiński. Otwarciu pierwszego, flagowego butiku manufaktury w Pekinie, towarzyszyła prezentacja nowego i zarazem pierwszego azjatyckiego ambasadora marki – gwiazdy kina, Jeta Li.
Rola ambasadorów marki, czyli osób promujących swoim wizerunkiem konkretny produkt lub firmę jest dla HUBLOT jednym z ważniejszych elementów strategii marketingowej. Geniusz CEO firmy – Jeana-Claude Bivera – słusznie pozwolił mu ocenić, że staranne dobieranie znanych twarzy, traktowanych jako przyjaciele marki, jest rewelacyjnym źródłem promocji i budowania wizerunku. A kiedy połączy się je jeszcze z konkretnym celem charytatywnym, sukces jest wręcz murowany. Oczywiście sami ambasadorowie, jakkolwiek popularni i lubiani, nie gwarantują powodzenia. Jednak połączenie wszystkich elementów: ambasadorów, rozwoju zegarmistrzowskiego, wysokiej jakości, przyjacielskiego nastawienia do klienta i wreszcie osobowości J.C.Bivera sprawiło, że w ciągu ledwie 10 lat HUBLOT z firmy znanej jedynie wąskiej grupie pasjonatów stał się doskonale rozpoznawalną i cenioną marką luksusowego segmentu rynku zegarkowego.
Praktycznie jedynym światowym rynkiem, na którym marka HUBLOT była do tej pory nieobecna, były Chiny (powszechnie uznawane za rynek przyszłości dla towarów luksusowych). Była, ponieważ ostatnie kilkanaście miesięcy przyniosło dynamiczną promocję marki na rynku azjatyckim, zwieńczeniem której było otwarcie flagowego, mono-brandowego butiku w ekskluzywnym centrum Pekinu oraz przedstawienie nowego, azjatyckiego ambasadora. Liczący ponad 100m² powierzchni butik, utrzymany w futurystyczno-nowoczesnym stylu fusion, otwarto na prestiżowej Wangfujing Street. Nowym ambasadorem zaś został chiński aktor, filantrop (założyciel One Foundation) i mistrz wschodnich sztuk walki – Jet Li (nazywany przez wielu kinomanów współczesnym Brucem Lee). Tym samym dołączył on do panteonu takich gwiazd HUBLOT jak Diego Maradona, Bode Miller, Ayrton Senna, Veronika Varekova czy też Manchester United i Formula 1. Na inaugurację pekińskiego salonu przygotowano jeszcze jedną, tym razem stricte zegarkową niespodziankę – unikatowy Big Bang One Milion $ Lady 38mm. Wykonany z białego złota, dostępny na indywidualne zamówienie zegarek, wysadzany jest 880 diamentami o szlifie bagietkowym i łącznej masie przeszło 48ct.
Jean-Claude Biver tak skomentował całe wydarzenie: „Każde nowe otwarcie odzwierciedla witalność i fantastyczny rozwój HUBLOT, każdy miesiąc przynosi kolejne, ekskluzywne miejsce w najbardziej prestiżowych lokacjach na całym świecie. W sumie 30 otwartych do końca tego roku butików, włączając w to paryski Place Vendome oraz nowojorską Madison Avenue, świadczy o ogromnym sukcesie i mocnej pozycji marki”.
„To bardzo ważne i symboliczne dla HUBLOT widzieć nasz zegarek na ręku Jeta Li, jednej z największych międzynarodowych gwiazd kina akcji i żywej legendy dla milionów chińczyków. Jestem dumny z wyboru Jeta Li, tym bardziej, że dzielimy wspólne wartości na polu działalności humanitarnej i charytatywnej. To dla nas wielki zaszczyt i przywilej”.
opracowanie: Łukasz Doskocz