Hublot Big Bang Integral [dostępność, cena]
15 lat zajęło Hublotowi stworzenie Big Banga w wersji ze zintegrowaną bransoletą. Pokazanym właśnie modelem marka wpisuje się w niesłabnący trend na sportowe zegarki o połączonej konstrukcji koperty i bransolety.
Był rok 2005 kiedy na zegarkowym rynku zadebiutował model, który okazał się z czasem jednym z ważniejszych luksusowych zegarków sportowych. Big Bang zagospodarował pewną niszę i zaskakująco szybko stał się ulubionym zegarkiem celebrytów, sportowców i innych znanych (często z tego, że są znani) tego świata. Czy to przysparza zegarkowi chluby pozostaje tematem dyskusyjnym. Faktem jest, że Big Bang wpisał się w zegarkowy krajobraz. Zgodnie z filozofią założyciela marki – Carlo Croco – Hublot miał być awangardowym połączeniem zegarka z cennych materiałów (pierwotnie złota) z gumowym paskiem. Taki też był Big Bang, przez lata dostępny wyłącznie w kombinacjach z paskami z różnego rodzaju materiałów. Aż do teraz, bo dokładnie półtorej dekady po pojawieniu się na rynku BB oferowany będzie w wersji z odpowiednio wymyśloną, zaprojektowaną i zintegrowaną bransoletą. Big Bang Integral zadebiutował na odbywającym się właśnie po raz pierwszy LVMH Watch Week w Dubaju.
Przygotowując BB Integral Hublot postawił (całkiem rozsądnie) na 42 mm wersję zegarka. By idealnie spasować z nim bransoletę, koperta została minimalnie przeprojektowana. Hublot powrócił do prostokątnych przycisków z dawnych BB, ze szkieletowanej tarczy z kolei zniknęły arabskie indeksy godzinowe. Czystsza forma całości pozwoliła lepiej zespolić z nią bransoletę. Ta swoimi geometrycznymi kształtami nawiązuje ponoć do wspomnianych przycisków. Każdy rząd składa się z trzech prostokątnych elementów, wykończonych podobnie jak koperta, satynowanymi oraz wypolerowanymi powierzchniami. To tylko dodaje technicznego charakteru całemu czasomierzowi.
Ciekawy jest wybór materiałów, na które postawił Hublot – w zestawieniu nie ma bowiem stali. Zegarek dostępny będzie w wersji z czarnej ceramiki All-Black, złota King Gold oraz tytanu. Tytan zastąpił stal i wydaje się to posunięciem rozsądnym, choćby ze względu na ewentualną wagę całego zegarka.
Niezmieniony w stosunku do poprzednich wersji pozostał silnik Big Banga. Zegarek napędza manufakturowy, automatyczny kaliber UNICO HUB1280 z kołem kolumnowym, flybackiem i 72h rezerwą chodu.
Czarna wersja Big Banga Integral będzie limitowana w liczbie 500 egzemplarzy – jeden kosztuje 22 700 EUR (ok. 96 500 PLN). Dwie pozostałe trafią do regularnej kolekcji. Złoty model wyceniono na 51 800 EUR (ok. 220 000 PLN), tytanowy zaś na 20 700 EUR (ok. 88 000 PLN).
Hublot Big Bang Integral
Producent | Hublot |
Nazwa modelu | Big Bang Integral |
Mechanizm | z automatycznym naciągiem |
Symbol mechanizmu | HUB 1280 |
Rezerwa chodu (h) | 72 |
Tarcza | szkieletowana |
Średnica (mm) | 42 |
Wysokość (mm) | 13,45 |
Wodoszczelność | 100m |
Pasek | bransoleta |