TAG Heuer Monaco Chronograph ze szkieletowaną tarczą [dostępność, cena]
W nowej wersji kultowego Monaco firma TAG Heuer łączy klasyczny kształt zegarka z nieco futurystycznym projektem częściowo szkieletowanej tarczy. Model przygotowano specjalnie na tegoroczne, 80. Grand Prix Formuły 1 w Monako.
Słowa „kultowy”, „ikona”, czy „ponadczasowy” padają w kontekście czasomierzy niezwykle często. Na prawdziwy tytuł gwiazdy zasługuje jednak niewiele z nich. W wąskim gronie na pewno znalazłby się Monaco – model zaprezentowany przez Heuera pod koniec lat 60. minionego stulecia. Charakterystyczna, kwadratowa koperta sprawiła, że zegarek stał się niemal natychmiast rozpoznawalny, a silny związek Heuera (oraz samego Monaco – choćby występ w filmie „Le Mans” ze Stevem McQueenem) ze światem motoryzacji pozwoliły pozyskać na przestrzeni lat szerokie grono fanów i kolekcjonerów. Jakie były koleje losu tego modelu – możecie przeczytać w artykule #KultoweZegarki: TAG Heuer Monaco.
Ostatnie lata przyniosły sporo różnych nowości w kolekcji Monaco, przy czym poszczególne modele różniły się między sobą głównie kolorystyką tarczy (zielona, purpurowa, srebrna, czerwona) albo materiałem koperty (stal, włókno węglowe). Sama bryła i projekt cyferblatu były bardzo do siebie zbliżone – sprawdźcie TUTAJ. Teraz TAG Heuer pokazał o wiele nowocześniejszą opcję – z częściowo szkieletowaną tarczą i tytanową kopertą. Na takie odważnie stylistycznie eksperymenty z odsłoniętą częścią mechanizmu Szwajcarzy w przeszłości decydowali się dość rzadko – do głowy przychodzi mi jedynie Only Watch Carbon Monaco oraz Monaco V4 Tourbillon, no i tegoroczna Monza Flyback Chronometer (ale to już nie Monaco). Moment premiery zegarka też jest nieprzypadkowy – już w najbliższą niedzielę odbędzie się bowiem jubileuszowe, 80. Grand Prix Monako Formuły 1. TAG Heuer od lat sponsoruje jedną z wyścigowych ekip – team Red Bull Racing.
Nowe Monaco dostępne będzie w jednym z trzech wariantów. Wszystkie je łączy kwadratowa koperta o boku 39 mm (lug-to-lug: 47,4 mm) i grubości 14,7 mm, którą wykonano z lekkiego tytanu. Pod wypukłym i fazowanym przy krawędziach frontowym, szafirowym szkłem, TAG Heuer zamknął częściowo szkieletowaną tarczę. Projektanci zdecydowali się odsłonić widok na fragment mechanizmu, przy jednoczesnym pozostawieniu pełnego tła pod tarczki chronografu (na godz. 3 i 9). W zależności od wybranej opcji dostrzegalne elementy cyferblatu są niebieskie (Original Blue), czarne (Racing Red) lub czarne z elementami w kolorze Tiffany Blue (Turquoise – w tym wariancie kopertę pokryto czarną powłoką DLC). TAG Heuer nie oszczędzał przy tym na Super-LumiNovie – substancją świecącą pokryto centralne wskazówki oraz wydłużone indeksy, które w ciemności tworzą interesujące, dość futurystyczne kształty. Nie zabrakło też czerwonych, kojarzonych ze sportami i szybkością detali – mowa o trzech wskazówkach powiązanych ze stoperem.
Funkcjonalnie zegarek nie różni się od klasycznego Monaco. Napędem wszystkich wskazań jest przeprojektowany i unowocześniony ostatnio mechanizm Heuer 02. Werk wyposażono w koło kolumnowe i pionowe sprzęgło. Pracuje z częstotliwością 4 Hz, zapewniając autonomię chodu na poziomie 80 godzin. Płytę główną ozdobiono pionowymi pasami genewskimi, a nakręcający sprężynę wahnik poddany został częściowemu szkieletowaniu.
Nowe TAG Heuery sprzedawane będą na pasku stworzonego z połączenia gumy z tłoczoną skórą cielęcą. Cenę za jeden egzemplarz ustalono na 47 200 PLN (Original Blue i Racing Red) lub 49 450 PLN (Turquoise).
TAG Heuer Monaco Chronograph Skeleton Dial
Producent | TAG Heuer |
Nazwa modelu | Monaco Chronograph Skeleton Dial |
Ref. | CBL2182.FT6235 (niebieski), CBL2183.FT6236 (czarny), CBL2184.FT6236 (czarny z powłoką DLC) |
Mechanizm | z automatycznym naciągiem |
Symbol mechanizmu | Heuer 02 |
Rezerwa chodu (h) | 80 |
Tarcza | szkieletowana |
Koperta | tytan |
Średnica (mm) | 39 |
Wysokość (mm) | 14,7 |
Wodoszczelność | 100m |
Pasek | inny |