SIHH 2014: Richard Mille Tourbillon RM 36-01 Competition G-Sensor Sebastien Loeb
Do imponującego grona ambasadorów manufaktury Richard Mille niedawno dołączyła kolejna gwiazda światowego sportu – Sebastien Loeb – arcymistrz sportów motorowych.
Nie ma i nie było w rajdowych mistrzostwach świata (czy w sportach motorowych w ogóle) bardziej utytułowanego zawodnika niż Francuz Sebastien Loeb. 39-letni dziś zawodnik powalające 9 razy pod rząd zdobył tytuł rajdowego mistrza świata WRC(!). Konkurencja odetchnęła z ulgą dopiero rok temu, kiedy Loeb postanowił spróbować nowych wyzwań i przenieść się do wyścigowej klasy WTCC (World Touring Car Championship). Ponownie za kierownicą wyścigowego Citroena, Loeb zadebiutuje 12 kwietnia na marokańskim torze Circut Moulay El Hassan. Na jego nadgarstku zapięty zaś będzie nowy, szalony czasomierz Richarda Mille – RM 36-01 Tourbillon G-Sensor.
Dla Richarda Mille komplikacja mechanicznego sensora sił przeciążenia nie jest nowością. Pierwszy wyposażony weń zegarek, dedykowany szefowi samochodowej federacji FIA Jeanowi Todtowi, pokazaliśmy już TUTAJ. Teraz, przy bliskiej współpracy z doświadczonym Loebem, Richard Mille stworzył zupełnie nową, dalece bardziej zaawansowaną koncepcję tej jakże egzotycznej komplikacji. Kluczowy element zegarka, G-Sensor, to złożona z łącznie 50 części konstrukcja połączonych ze sobą elementów: obrotowego bezela i centralnie zamontowanego sensora z dużym przyciskiem resetu, wystającym ze środka szafirowego szkła. Sensor pozwala zmierzyć siłę do wartości 6G (6 razy przyciąganie ziemskie), a ponieważ jest mobilny (obrotowy), pomiaru można dokonywać w różnych kierunkach (teoretycznie w zakręcie, przy hamowaniu itd.).
Poza sensorem siły G, manualnie nakręcany kaliber RM 36-01 z mostkami z tytanu (grade 5) ma także 60-sekundowego, 3-Hercowego tourbillona, wskazanie czasu za pomocą dwóch „wskazówek” pod modułem sensora (czerwona godzinowa i żółta minutowa), wskazanie rezerwy chodu (ta wynosi 70h) i selektor funkcji koronki. Wszystko to zamknięto w nie mniej imponującej, trzyelementowej kopercie. Jej bezel to brązowa ceramika, część środkowa to polimer z karbonem, a dekiel to tytan z szafirowym szkłem. Całość ma pokaźne 47.7mm średnicy, 17.37mm wysokości i gumowy pasek. Tourbillon RM 36-01 Competition G-Sensor Sebastien Loeb powstanie w limitowanej serii 30 egzemplarzy. Każdy z ceną bagatela 625.000USD (~1.900.000PLN).