SIHH 2013: IWC Ingenieur Racer
2013 to dla manufaktury z Schaffhausen rok „Inżyniera”. Seria nowych zegarków odświeży kolekcję Ingenieur, od teraz mocno powiązaną z F1 i teamem Mercedes AMG Petronas.
Pierwszy Ingenieur (z automatycznym naciągiem dwustronnym autorstwa Alberta Pellatona) zadebiutował w kolekcji IWC Schaffhausen w roku 1955. W roku 1970 swój wkład w rozwój linii wniósł legendarny designer Gerald Genta, projektując model SL. Rok 1985 to pierwszy „inżynier” w tytanie. 22 lata później (w roku 2007) zadebiutował królewski Big Ingenieur z 7-dniowym, automatycznym, manufakturowym kalibrem IWC. Najbliższe dni przyniosą kolejny krok milowy w historii kolekcji – tegoroczny SIHH w Genewie będzie poświęcony Ingenieurowi. Mocno odświeżona i przeprojektowana wyraźnie rodzina odniesie się mocno do ponownie nawiązanego partnerstwa IWC i ekipy Mercedes AMG Petronas – uczestnika wyścigowej serii Formula 1.
Nowa kolekcja Ingeneiurów prezentuje się iście imponująco, choć na razie wszystko, co możemy o niej powiedzieć (aż do SIHH, czyli 21 stycznia) to to, że będzie umownie podzielona na dwie grupy: klasyczną i sportowo high-end’ową. Jedyny pokazany już model to chronograf Racer, który jest przeprojektowaną nieco wersją obecnego w kolekcji Big Ingenieur Chronograph. Nowy czasomierz dostępny będzie w dwóch wersjach kolorystycznych: srebrnej ze srebrnymi totalizatorami i niebieskimi wskazówkami oraz szarej z czarnymi tarczami i stalowo-srebrnymi wskazówkami. Obie wersje, oferowane na stalowej, masywnej bransolecie z przedłużką lub gumowo-tekstylnym pasku, napędzać będzie manufakturowy kaliber 89361. Mechanizm, oczywiście z naciągiem automatycznym Pellatona, wyposażony jest w chronograf z połączonym na jednej tarczy licznikiem godzinowym i minutowym (ten sam kaliber pracuje m.in. w chronografie Yacht Club, który testowaliśmy jakiś czas temu) oraz komplikacją flyback. Werk ma 68h rezerwy chodu, 4-Hercowy balans (28.800A/h) i 38 kamieni łożyskowych. Funkcjonalności kalibru dopełnia datownik, widoczny na tarczy w okienku na godz.6.
Ingenieur Racer otrzymał stalową, mierzącą 45x15mm kopertę z satynowanymi powierzchniami, polerowanymi dla kontrastu krawędziami i wkręconym 5 śrubkami bezelem ze skalą tachometru. Pełny stalowy dekiel zdobi wizerunek bolidu F1.
Pozostałe, imponujące nowości IWC (materiały high-tech plus wielkie komplikacje!) opiszemy w trakcie SIHH.
Więcej o partnerstwie IWC Schaffhausen i Mercedes AMG Petronas przeczytacie TUTAJ.
Opracowanie: Łukasz Doskocz