
Richard Mille RM 43-01 Split-Seconds Chronograph Ferrari
Zaprojektowany wspólnie z ekipą Ferrari i nawiązujący technicznie do zaawansowanych rozwiązań motoryzacyjnych zegarek Richard Mille łączy nowoczesne materiały oraz skomplikowany kaliber z chronografem i tourbillonem.
Dosłownie chwilę po tym, jak Lewis Hamilton wywalczył swoje pierwsze pole position za kierownicą czerwonego bolidu Ferrari (GP Chin), Richard Mille – zegarkowy partner ekipy z Maranello – zaprezentował swój drugi zegarkowy owoc współpracy między obiema firmami. O ile pierwszy z nich – pamiętny, ultra-cienki RM UP-01 Ferrari – pokazał nietuzinkowe możliwości manufaktury, o tyle RM 43-01 to już konkretne prężenie muskułów i charakterny, naładowany technologią produkt.

RM 43-01 Ferrari
Nowy zegarek od RM powstał, wedle słów i zapewnień marki, w ścisłej kooperacji z teamem projektowym Ferrari. Widać to po licznych rozwiązaniach, które w tym czy innym detalu nawiązywać mają do samochodów z dobrze znanym, żółto-czarnym logo na masce.
Kopertę zegarka np. (charakterystyczna beczułka o wymiarach 42,9 x 51,2 x 17,1 mm) zrobiono albo z piaskowanego tytanu, albo z kompozytu o nazwie Carbon TPT. W pierwszej opcji tytanowy front i tył zestawiony został ze środkowym elementem z karbonu (TPT). Detale koperty, w tym jej przyciski, koronka i pasek nawiązują do elementów stylistycznych Ferrari. Pasek np. ma design imitujący siedzenia w modelu Purosangue.

Tytanowa albo karbonowa koperta opakowuje zamknięty pod parą szafirowych szkieł, mocno szkieletowany kaliber 43-01. Jego trójwymiarowość miała dawać efekt podobny do tego, jaki daje skomplikowany silnik w samochodzie. Mostki i elementy werku wykonano z lekkiego tytanu oraz karbonu i wykończono w metalicznym połysku i piaskowanym macie. Mechanizm ma manualny naciąg, 70 h rezerwy chodu, a stoper dodatkowo wyposażono w komplikację split-seconds. Drugi sekundnik obsługuje przycisk na godz. 4 koperty. Werk powstał w ścisłej współpracy ze studiem Audemars Piguet Le Locle (APLL).


Na kompozycję tarczy (i widocznych elementów mechaniki) składa się okalający całość ring z podziałką minutową oraz indeksami godzinowymi, tarczka 30-minutowa stopera na godz. 9, rezerwę chodu na godz. 1, selektor funkcji koronki na godz. 3 oraz klatka tourbillonu, zajmująca pozycję na wysokości godz. 5. Logo Ferrari wygrawerowano laserowo na małej, tytanowej płytce, kształtem przypominającej nieco łopatkę skrzyni biegów.



Dostępność i cena
Oba modele RM 43-01 Split-Seconds Chronograph Ferrari objęte będą limitacją po 75 sztuk. Cenę jednego egzemplarza z tytanu ustalono na 1 300 000 USD (~5 030 000 PLN). W wariancie z karbonu zegarek kosztuje 1 535 000 USD (~5 940 000 PLN).


Richard Mille RM 43-01 Split-Seconds Chronograph Ferrari
Producent | Richard Mille |
Nazwa modelu | RM 43-01 Split-Seconds Chronograph Ferrari |
Ref. | RM 43-01 |
Mechanizm | manualny |
Symbol mechanizmu | RM 43-01 |
Rezerwa chodu (h) | 70 |
Tarcza | szkieletowana |
Koperta | tytan, Carbon TPT |
Średnica (mm) | 42,9 x 51,2 |
Wysokość (mm) | 17,1 |
Wodoszczelność | 50m |
Pasek | gumowy |
Limitacja | 150 |