Porsche Design Chronograph 911 Turbo S Exclusive Series premierowo w Polsce [zdjęcia live, dostępność, cena]
Nowa propozycja Porsche Design to zegarek na swój sposób wyjątkowy. Nie tylko ze względu na charakterystyczny projekt, ale przede wszystkim dlatego, że można go zakupić wyłącznie po uprzednim nabyciu specjalnej edycji samochodu Porsche 911.
Porsche – wieloletni partner konkursu „Zegarek Roku” – przeżywa w Polsce prawdziwy boom. Rosnące zainteresowanie samochodami ze Stuttgartu sprawiło, że firma zdecydowała się otworzyć w Warszawie nowy salon – Porsche Centrum Warszawa Okęcie. Uroczystość uświetnił legendarny kierowca sportowy Walter Röhrl, specjalny model auta Porsche i – to, co zainteresowało nas najbardziej – powiązany z nim zegarek.
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series to limitowany do 500 sztuk i wart 1,3 mln zł samochód, który od seryjnego Turbo S odróżnia wyjątkowy design i nieznacznie mocniejszy silnik. Każdy egzemplarz jest wykańczany w dużej mierze ręcznie w nowym zakładzie Porsche Exclusive Manufaktur w Zuffenhausen – oddziale specjalizującym się w realizowaniu indywidualnych życzeń klientów, a jednocześnie odpowiadającym za limitowane edycje sportowych aut Porsche. Samochód jest dostępny w kilku różnych wersjach kolorystycznych, ale największą uwagę zwraca przede wszystkim lakier „Golden Yellow Metallic” i elementy z włókien węglowych (na masce, dachu i progach). Dla tych z Was, których interesują liczby – prędkość 200 km/h osiąga w czasie poniżej 10 sekund. Szczęśliwy nabywca, oprócz oczywistego faktu radości z posiadania takiego motoryzacyjnego cacka, będzie mógł pomnożyć swoje pozytywne doznania kupując również dedykowany temu modelowi zegarek. Czasomierz wyjątkowy, ponieważ może znaleźć się na nadgarstkach wyłącznie właścicieli limitowanej serii Porsche 911.
Porsche Design Chronograph 911 Turbo S Exclusive Series
Historia Porsche Design sięga roku 1972, kiedy to Ferdinand Alexander Porsche powołał w Stuttgarcie firmę mającą tworzyć przedmioty użytkowe sygnowane logo marki. Wkrótce siedziba została przeniesiona do Austrii, a od 2014 roku produkcją zegarków PD zajmuje się Porsche Design Timepieces AG – spółka działająca w szwajcarskiej miejscowości Solothurn. To właśnie tam zaprojektowano chronograf, którego zakup będzie możliwy tylko po uprzednim nabyciu jednego z 500 samochodów Porsche 911 Turbo S Exclusive Series.
Zegarek otrzymał lekką, wykonaną z nie wywołującego alergii tytanu kopertę (WR50m) o średnicy 42 mm i grubości 14,6 mm. Pokryto ją czarną powłoką z węglika tytanu i zestawiono z perforowanym paskiem (w komplecie przyszły właściciel otrzyma dwie sztuki o różnej długości oraz tytanową bransoletę). Czarna barwa koperty stanowi nawiązanie do historii – w Porsche Design po raz pierwszy stworzono chronograf w tym kolorze w latach 70. minionego stulecia, czyniąc czerń znakiem rozpoznawczym marki.
Odwołania do samochodu znajdziemy głównie na tarczy modelu Porsche Design Chronograph 911 Turbo S Exclusive Series. Wykonano ją z włókna węglowego, a przechodzący przez środek pas nawiązuje kolorystycznie do zakupionej wersji auta. W sumie dostępnych będzie sześć różnych kolorów: Golden Yellow Metallic, Guards Red, Carrara White Metallic, Black, Agate Grey Metallic lub Graphite Blue Metallic (złoty, czerwony, biały, czarny, szary i grafitowo-niebieski).
Na projekt tarczy składają się wskazania chronografu tj. licznik 30-minutowy (na godz. 12), licznik 12-godzinny (na godz. 6) oraz powiązana z nimi biała, centralna wskazówka stopera. Dopełnienie kompozycji stanowi małe okienko daty (godz. 8) oraz widoczna w łukowatym wycięciu, mająca pełnić rolę małej sekundy, obracająca się tarczka z napisem „911 turbo S Exclusive Series” i dwie centralne wskazówki – godzinowa i minutowa. Precyzyjny odczyt wskazań ułatwić ma okalająca tarczę podziałka i powiązana z nią, naniesiona na bezelu skala tachymetru. W zegarku wykorzystano przydatny przy pomiarze czasu okrążeń stoper z powracającą wskazówką tzw. flyback. Pozwala on na rozpoczęcie nowego pomiaru, bez konieczności zatrzymywania i resetowania poprzedniego.
Za napęd zegarka posłużył przygotowywany przez firmę od 3 lat, certyfikowany przez COSC kaliber 01.200. Pracujący z częstotliwością 4Hz mechanizm gwarantuje 48-godzinną rezerwę chodu. Sprężynę nakręca wahnik wizualnie przypominający felgę Porsche 911 Turbo S Exclusive Series, w którego centralnej części umieszczono herb marki. Rotor dostępny będzie w wersji czarnej albo ze złotymi dodatkami.
Do Polski dotarł samochód w kolorze perłowej bieli oraz zegarek w wersji ze złotym pasem na tarczy. Zaproszeni goście mogli zobaczyć je razem w nowym salonie Porsche Centrum Warszawa Okęcie przy ul. Sekundowej 1A. Za jeden z 500 egzemplarzy zegarka trzeba będzie zapłacić 45.000 PLN. Oczywiście tylko po wcześniejszym zakupie auta za ponad milion złotych.
Zdjęcia: Marcin Klaban
Łączenie tych dwóch żywiołów jakim są zegarki i samochody to niezwykła inicjatywa. Która warta jest wielkich słów. A ja tylko napiszę to jest świetny melanż, niezwykła współpraca i wspaniała relacja.