
Piramida Prestiżu marek zegarkowych według Fundacji Haute Horlogerie
Powołana w 2005 roku Fundacja Haute Horlogerie (Fondation de la Haute Horlogerie) pełni rolę wiarygodnego źródła informacji dla branży zegarkowej. FHH pokusiła się o ocenę marek pod kątem przynależności do tzw. Doskonałego Zegarmistrzostwa oraz przypisanie ich do jednej z kilku kategorii.
Fundacja FHH powołała radę złożoną z 46 międzynarodowych ekspertów. Wiedzę fachową zorganizowano wokół kilku dziedzin dotyczących różnych aspektów zegarmistrzostwa. Jednym z efektów pracy rady było powstanie tzw. Białej Księgi, w której zdefiniowano kryteria oceny firm ubiegających się o członkostwo w zegarkowym „Panteonie”.
Rada Fundacji FHH zdefiniowała cztery odrębne działy: Historyczne Domy (Historic Maisons), Współczesne Marki (Contemporary Brands), Marki Luksusowe (Luxury Brands), Artyści-Twórcy (Artisans-Creators).

Szczegółowy proces oceny marek znajdziecie w opracowaniu Tomka Jakubasa, które opublikowaliśmy w ramach Encyklopedii CH24.PL. Zachęcamy do lektury TUTAJ.