ORYGINAŁ / PODRÓBKA – masz wybór!
Fundacja FHH rozpoczęła kolejną batalię z podróbkami. Do akcji przyłączył się również portal CH24.PL.
Nastała pora wakacyjnych podróży. To okres kiedy fałszerze zacierają ręce, licząc, że wielu turystów zakupi podróbki zegarków, na które w autoryzowanych salonach nie mogliby sobie pozwolić. Pomimo ryzyka zdemaskowania, ludzie decydują się na nabycie bezwartościowych imitacji.
Fałszerstwo wcale nie jest zabawą:
- Z przychodami ponad 400 miliardów USD, towary sprzedawane nielegalnie stanowią 7% światowego handlu,
- Każdego roku sprzedawanych jest ponad 40 mln podrobionych zegarków (w stosunku do 26 milionów oryginałów). Daje to nielegalnym sprzedawcom 1 miliard USD przychodu,
- Fałszerstwa – objęte mniejszymi sankcjami niż np. handel narkotykami – stanowią dla organizacji przestępczych bardzo opłacalną działalność.
Kiedy człowiek kupuje podrobiony zegarek, staje się pośrednio wspólnikiem przy: zatrudnianiu do pracy dzieci, praniu brudnych pieniędzy i kradzieży własności intelektualnej. W ramach swojej misji, Fondation de la Haute Horlogerie (FHH) podjęła walkę z podróbkami. Jako priorytetowy cel FHH postawiła sobie wspieranie działań na rynkach, gdzie dane marki są popularne. W 2009 r. fundacja rozpoczęła kampanię „Fake watches are for fake people” („Fałszywe zegarki są dla fałszywych ludzi”). Jej zasięg objął 120 nośników w 24 krajach. W tym roku hasło brzmi „Real / Fake: You have the choice!” („Oryginał / Podróbka: Masz wybór!”)
Aby rozszerzyć zakres działania kampanii, FHH uruchomiła także krótki konkurs filmowy na temat „Dokładnie przyglądnij się podróbkom”. Spośród wszystkich zgłoszeń, około trzydzieści filmów – bajki, fotomontaże, etc. – będzie emitowanych w Szwajcarii i na świecie.
Pamiętaj:
– zakupów dokonkuj tylko od oficjalnego sprzedawcy
– kiedy kupujesz on-line, sprawdź tożsamość sprzedającego / strony WWW
– wymagaj certyfikatów autentyczności
Więcej informacji na stronie FHH.
tłumaczenie: Tomasz Kiełtyka