Nowa kampania Patek Philippe
„You never actually own a Patek Philippe. You merely look after it for the next generation” to chyba najbardziej znany slogan reklamowy dotyczący branży zegarmistrzowskiej. Do tego, dedykowanego męskiej kolekcji hasła Patek Philippe dołączył nowe, dedykowane kolekcji zegarków dla Pań.
Nowe hasło jest rzecz jasna częścią zupełnie nowej kampanii reklamowej, skierowanej głównie na kolorową prasę. Paniom dedykowane będą utrzymane w bardzo eleganckim, klasycznym klimacie billboardy łączące, podobnie jak w wersji męskiej, scenkę rodzinną zestawioną z konkretnym modelem kolekcji.
Jeśli zaś o samo hasło chodzi, brzmi ono: „Something truly precious holds its beauty forever” (Coś naprawdę cennego pozostaje pięknym na zawsze). Zdjęcia użyte w reklamie, autorstwa Petera Lindbergha, podkreślają wartości, jakim hołduje marka, czyli przywiązanie do zegarka Patek Philippe mające swoje odzwierciedlenie w związku matki i córki. Zdjęcia emanują emocjami i tym, z czym kojarzy się marka – wyrafinowaniem. Cała kampania podzielona jest na dwie grupy: „Mama i córka” oraz „Tata i syn”.
Odpowiedzialna za stworzenie nowej reklamy, wraz z poprzedzającymi ją badaniami opinii potencjalnych klientek, jest firma Leagas Delaney. Jej szefowa, Margaret Johnson powiedziała: „Damska cześć klienteli Patek Philippe świadomie postrzega zegarki jako coś więcej, niż modę – kobiety doceniają zachwycający poziom wykonania każdego czasomierza. Nowa kampania buduje silną, emocjonalną więź z kobietą, która rozumie prawdziwą wartość i piękno czegoś naprawdę wyjątkowego”.
Kampania dedykowana Panom, która po raz pierwszy pojawiła się w mediach w 1996 roku, oparta jest na fotografiach Veronique Vial. Zdjęciom towarzyszy wspomniany wcześniej, słynny slogan „You never actually own a Patek Philippe. You merely look after it for the next generation” (Nigdy tak naprawdę nie posiadasz zegarka Patek Philippe. Opiekujesz się nim jedynie dla przyszłego pokolenia).
Bardzo stonowana kampania Patek Philippe, to z pewnością posunięcie godne marki stawiającej tradycję na 1. miejscu w tworzeniu kolejnych, znakomitych czasomierzy. Firma nie podążająca za światowymi trendami i modą, ciągle jawi się jako wyrafinowana marka, której nie przystoi nic ponad to, co oferują nowe bilbordy.
opracowanie i tłumaczenie: Łukasz Doskocz