
Laurent Ferrier Sport Auto 79 – sportowy model de luxe z czerwonego złota
Idealne proporcje i charakterystyczna, poduszkowata koperta zintegrowana z bransoletą plus tarcza w ciepłym odcieniu. Oto Laurent Ferrier Sport Auto 79.
W porównaniu z historycznymi markami, takimi jak Audemars Piguet czy Patek Philippe, firma Laurent Ferrier jest bardzo młoda. Ale mimo młodego wieku, jej nazwę bardzo często wymienia się obok nazw znamienitych manufaktur, chwalących się prawie dwustuletnim dziedzictwem. Pierwsze zegarki Laurent Ferrier nawiązywały do tradycyjnego zegarmistrzostwa, lecz od kilku lat, dzięki dwóm kolekcjom: Grand Sport i Sport Auto, zaczęły przybierać bardziej współczesny, dynamiczny wygląd.

Sport Auto to bardzo ważny model dla założycieli firmy Laurent Ferrier, tj. Laurenta Ferriera i Françoisa Servanina. Kilka słów wyjaśnienia dla osób, które nie znają historii powstania tego zegarka. Stworzony w 2022 r., tytanowy Sport Auto jest symbolem wieloletniej przyjaźni zegarmistrza Laurenta Ferriera i przedsiębiorcy Françoisa Servanina. Przyjaźni, która zaczęła się na torze wyścigowym. Dokładnie podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1979 r., w którym obaj zajęli trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej (jechali Porsche 935 Turbo).
W tym roku mija 15 lat od powstania marki Laurent Ferrier i z tej okazji firma przygotowała prawdziwą niespodziankę – Sport Auto 79 (cyfra 79 nawiązuje do pamiętnego wyścigu). Można powiedzieć, że to luksusowa wersja modelu Sport Auto, który do tej pory pojawił się w dwóch wariantach: tytanowej z niebieską tarczą oraz także tytanowej, Sport Auto 40 z zieloną tarczą. Teraz dołącza do nich wersja de luxe, w całości zrobiona z czerwonego złota.

Zintegrowana z bransoletą, poduszkowata koperta modelu Sport Auto 79 ma średnicę 41,5 m i wysokość 12,7 mm, czyli takie same wymiary, jak w Sport Auto 40. Dzięki satynowaniu większości powierzchni obudowy oraz składającej się z trzech rzędów ogniw bransolety jest lekko matowa. Z kolei polerowane elementy ładnie podkreślają wszelkie zaokrąglenia (krawędzie, kulistą koronkę). To sprawia, że mimo dużej ilości złota, zegarek wygląda dyskretnie.
Nie bez znaczenia jest też jego kolorystyka: do ciepłego koloru czerwonego złota został dopasowany kremowy odcień opalizującej tarczy, która w zależności od kąta padania światła może mieć lekko pudrowy kolor. Z czerwonego złota są też zrobione nakładane indeksy godzinowe oraz wypełnione masą świecącą wskazówki (godzinowa i minutowa). Aby nie zaburzać tej stonowanej kolorystyki, kilka elementów ma kolor szary, a nie czarny. Chodzi tu o podziałkę minutową, dwie linie przecinające się na środku tarczy, a także charakterystyczny, zagłębiony mały sekundnik na godz. 6., oraz obramowanie okna datownika na godz. 3.


Obracając zegarek, pod szafirowym szkłem zobaczymy składający się z 215 części kaliber LF270.01 z automatycznym naciągiem i platynowym mikrowahnikiem (jest prostszą wersją wyposażoną w wychwyt szwajcarski). Większość widocznych elementów ma ciemny, prawie czarny kolor – to efekt rutenowania. Natomiast na mikrowahniku widać wygrawerowaną dekorację przypominającą o wyścigu Le Mans z 1979 r. Kaliber LF270.01 pracuje z częstotliwością 28 800 wahnięć na godzinę (4 Hz) i ma ok. 72-godzinną rezerwę chodu.

Dostępność i cena
Jubileuszowy Sport Auto 79 nie pochodzi z limitowanej serii, lecz jest częścią stałej kolekcji marki i kosztuje 79 000 CHF (~361 000 PLN).

Laurent Ferrier Sport Auto 79
Producent | Laurent Ferrier |
Nazwa modelu | Sport Auto 79 |
Ref. | LCF040.R5.GR1C1 |
Mechanizm | z automatycznym naciągiem |
Symbol mechanizmu | LF270.01 |
Rezerwa chodu (h) | 72 |
Tarcza | kremowa |
Koperta | czerwone złoto |
Średnica (mm) | 41,5 |
Wysokość (mm) | 12,7 |
Wodoszczelność | inna |
Pasek | bransoleta |