Fotoreportaż Concorso d’Eleganza Villa d’Este i Villa Erba 2019 [dużo zdjęć]

Włoski konkurs samochodowej elegancji nad brzegiem jeziora Como to absolutny crème de la crème sportowej, zabytkowej motoryzacji. Tegoroczna edycja, mimo kapryśnej pogody, ponownie zachwyciła pięknem klasycznych aut, mody i stylu.

Brzegi malowniczego jeziora Como od 1929 roku są domem najbardziej prestiżowego konkursu motoryzacyjnej estetyki. Concorso d’Eleganza ma swój niezaprzeczalny prestiż i klasę. Zapraszane na konkurs auta przechodzą bardzo restrykcyjny proces selekcji, a chętni aby pokazać swoje perełki właściciele są gotowi wieść swoje czterokołowe perełki nawet zza oceanu lub dalekich zakątków Azji. Kiedy wreszcie ustawią się w wyznaczonych miejscach ogrodów szesnastowiecznej Villi d’Este w Cernobio, wyglądają jak najpiękniejsze modelki na wybiegu najlepszego projektanta. Jedna fundamentalna różnica jest taka, że to nie pokaz mody, a parada motoryzacyjnych gwiazd z najwyższej półki. Nad Como przyjeżdżają samochody-unikaty, auta tak nietuzinkowe, że nie da się ich zobaczyć nigdzie indziej, zwłaszcza w jednym miejscu. Na Concorso byłem 5 lat temu (patrz TUTAJ), na zaproszenie A. Lange & Söhne – wieloletniego partnera imprezy. 5 lat, a pamiętam, jakby to było wczoraj. Como urzeka, ale dopiero rejs drewnianą Rivą Aquaramą pod Ville d’Esete i plejada doskonale ubranych dam i gentlemanów przechadzających się między wypolerowanymi na błysk samochodami robi niezapomniane wrażenie.

Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2019
Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2019

Tegoroczne Concorso d’Eleganza (Villa d’Este i Villa Erba) odbyło się w dniach 24-26 maja. Zwycięzcą, zarówno w kategorii Trofeo BMW Group „Best of Show” jak i Coppa D’Oro Vilal d’Esete „Best of Show by Public Referendum” okazała się czarna Alfa Romeo 8C2900B Berlinetta Touring z 1937 roku.

Alfa Romeo 8C2900B Berlinetta Touring z 1937 roku
Alfa Romeo 8C2900B Berlinetta Touring z 1937 roku

My na miejscu mieliśmy „swojego człowieka”. Kuba Strzemżalski nad Como wybiera się regularnie, wiedziony swoją motoryzacyjną pasją, szczególnie do aut włoskich. Kojarzyć go możecie z rodzimej Forzy Italia, której jest pomysłodawca i organizatorem. Jakub opowiedział nam o swoich wrażeniach i udostępnił zdjęcia – zobaczcie więc jak wyglądało Concorso d’Eleganza 2019.

Lamborghini Martzal (1967)
Lamborghini Martzal (1967)
od lewej: Abarth 205 Sport 1100 (1953) i Maserati A6G/2000 (1952)
od lewej: Abarth 205 Sport 1100 (1953) i Maserati A6G/2000 (1952)
A. Lange & Söhne
A. Lange & Söhne
Concorso d’Eleganza 2019
Concorso d’Eleganza 2019
Concorso d’Eleganza 2019
Concorso d’Eleganza 2019
Concorso d’Eleganza 2019
Concorso d’Eleganza 2019
Concorso d’Eleganza 2019

Co roku na Concorso zgłasza się ponad 2000 pojazdów, z których komitet organizacyjny wybiera tylko 50 najciekawszych. Tematem przewodnim tegorocznej edycji była „Symfonia silników”. Najdostojniej „grało” srebrne Ferrari 275 GTB Competizione, bulgoczące z pełną gracją rasowego, 12-cylindrowego Gran Turismo. W klimaty włoskiego „La Dolce Vita” najlepiej z kolei wpisywała się Alfa Romeo 1900 Super Sprint La Fleche, należąca do rodziny Lopresto. Uczestnikom pokazu przed jury w Villa d’Este humory dopisywały doskonale, a przed konkursową prezentacją wystarczyło tylko przetrzeć auto odpowiednim ręcznikiem – nad Como rozpadało się bowiem solidnie. Prowadzący prezentacje Simon Kidston, pomimo niesprzyjającej pogody, ani na moment nie przerwał tej celebracji klasycznej, unikalnej motoryzacji. Kierowcom Ferrari 166 MM czy Osca 1450 MT4 przydały się również hotelowe parasolki… ” opowiada nam Kuba Strzemżalski.

Ferrari 275 GTB/4 (1967)
Ferrari 275 GTB/4 (1967)
Osca MT4 1450 (1953)
Osca MT4 1450 (1953)
Ferrari 250 GT Competizione (1955)
Ferrari 250 GT Competizione (1955)

Villa Erba

Druga część Concorso to otwarty dla szerokiej publiczności dzień w Villa Erba.

Concorso d’Eleganza 2019
Concorso d’Eleganza 2019
A. Lange & Söhne
A. Lange & Söhne
Aston Martin V8 Vantage
Aston Martin V8 Vantage
Concorso d’Eleganza 2019
Concorso d’Eleganza 2019
Panther ProgettoUno
Panther ProgettoUno
Concorso d’Eleganza 2019
Concorso d’Eleganza 2019
Concorso d’Eleganza 2019
Concorso d’Eleganza 2019
Concorso d’Eleganza 2019
Osca MT4 1450 (1953)
Osca MT4 1450 (1953)
Alfa Romeo 8C2900B Berlinetta Touring z 1937 roku
Alfa Romeo 8C2900B Berlinetta Touring z 1937 roku
Zdjęcia: Jakub Strzemżalski – Forza Italia