Forza Italia 2019 – motoryzacja po włosku [dużo zdjęć]

Miłośnicy włoskiej motoryzacji po raz kolejny zjechali pod Warszawę, by wspólnie świętować to, co na półwyspie apenińskim robią najdoskonalej – piękne, stare i nowe auta z włoską duszą.

Włochy mają wiele niezaprzeczalnych atutów. Piękne krajobrazy, urokliwe miasteczka, a wybrzeże takie, że można jedynie westchnąć z zazdrości. Włoska sprezzatura, a zarazem klasa, z jaką tamtejsi gentlemani potrafią ubrać się jak z okładki modowego magazynu powinna przyprawić o zakłopotanie każdego przeciętnego faceta. A włoska kuchnia, oparta na świeżych, świetnej jakości składnikach i niepowtarzalnym smaku… zabrakłoby miejsca w tym artykule, żeby napisać, jak jest genialna w swojej prostocie. Opaleni Włosi potrafią świętować La Dolce Vita jak nikt inny, ale choć są przy tym czasem nieznośnie niezorganizowani, mają swoje talenty. Jednym z nich jest design – elegancki, szykowny, z polotem i nutą fantazji. W motoryzacji Włosi zasłynęli całą plejadą genialnych projektów, a nazwisko Battisty Pininfariny, założyciela studia Carrozeria Pininfarina, zna chyba każdy szanujący się fan czterech kółek. Pisałem to już kiedyś w którymś około-motoryzacyjnym artykule – zaprojektowane przez Pininfarine Ferrari 250 GT Lusso jest w moich oczach absolutnie najseksowniejszym dziełem motoryzacyjnego designu, ale podobnie urzekających przykładów Made in Italy można podać wiele. A co jest w nich tak wyjątkowego?

„Włoskie projekty, zwłaszcza powojenne, cechowały artystyczne linie, pełne emocji oraz wyrazu. Czuć w nich umiejętność cieszenia się życiem, przedłożenie jakości projektu nad ilość, zamiłowania do detalu nad doskonałość techniczną. Motoryzacja pełna ekspresji przyciąga dzięki temu ciekawych ludzi, których zbieramy na tym wydarzeniu.” – Kuba Strzemżalski, Forza Italia.

250 GT Lusso
Ferrari 250 GT Lusso

Lusso niestety nie pojawiło się w tym roku pod Pałacem Alexandrinum (cena egzemplarza oscyluje w okolicach 2 000 000 EUR!), ale powróciła tam za to Forza Italia – największy w Polsce zlot pasjonatów aut z włoskim DNA. CH24.PL jest patronem medialnym wydarzenia, a partnerem zegarkowym edycji 2019 była marka Montblanc.

Forza Italia 2019
Forza Italia 2019

Na starcie tegorocznej Forzy stanęło 300 aut. Część z nich wzięła udział w terenowym rajdzie na orientację, którego kulminacją był piknik w pałacowych ogrodach, połączony z szeregiem dodatkowych, motoryzacyjnych (i nie tylko) atrakcji. Na Forzy 2019 można było obejrzeć z bliska m.in. Fiata Abarth 695 rocznik 1971, Lancię Delta HF Integrale rocznik 1988, Alfę Romeo GT Junior 1600, Alfę Romeo Giulia Super rocznik 1968, Lancię Fulvia Coupe 1972 i zupełnie niestandardowe, terenowe Iveco Camapgnola. Pojawił się też sędziwy, najstarszy na zlocie Fiat 518 Ardita by Viotti z 1934 roku. Nie zabrakło również rodzimych klasyków z trójkolorowym rodowodem, np. jakże nostalgicznie kojarzących się Fiatów 125p. Gwiazdą popołudnia okazało się pochodzące z 1963 roku, bordowe Maserati 3500 GT Superleggera – stan idealny, wartość w okolicach 1 700 000 PLN.

Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019 - Maserati 3500 GTI Superleggera
Forza Italia 2019 - Maserati 3500 GTI Superleggera
Forza Italia 2019 - Maserati 3500 GTI Superleggera
Forza Italia 2019 - Maserati 3500 GTI Superleggera

Poniżej nasz krótki fotoreportaż z wydarzenia.

Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019
Forza Italia 2019 – Montblanc

Więcej o Forza Italia przeczytacie na oficjalnej stronie TUTAJ.

Zdjęcia: Marcin Klaban