
Forza Italia 2019 – motoryzacja po włosku [dużo zdjęć]
Miłośnicy włoskiej motoryzacji po raz kolejny zjechali pod Warszawę, by wspólnie świętować to, co na półwyspie apenińskim robią najdoskonalej – piękne, stare i nowe auta z włoską duszą.
Włochy mają wiele niezaprzeczalnych atutów. Piękne krajobrazy, urokliwe miasteczka, a wybrzeże takie, że można jedynie westchnąć z zazdrości. Włoska sprezzatura, a zarazem klasa, z jaką tamtejsi gentlemani potrafią ubrać się jak z okładki modowego magazynu powinna przyprawić o zakłopotanie każdego przeciętnego faceta. A włoska kuchnia, oparta na świeżych, świetnej jakości składnikach i niepowtarzalnym smaku… zabrakłoby miejsca w tym artykule, żeby napisać, jak jest genialna w swojej prostocie. Opaleni Włosi potrafią świętować La Dolce Vita jak nikt inny, ale choć są przy tym czasem nieznośnie niezorganizowani, mają swoje talenty. Jednym z nich jest design – elegancki, szykowny, z polotem i nutą fantazji. W motoryzacji Włosi zasłynęli całą plejadą genialnych projektów, a nazwisko Battisty Pininfariny, założyciela studia Carrozeria Pininfarina, zna chyba każdy szanujący się fan czterech kółek. Pisałem to już kiedyś w którymś około-motoryzacyjnym artykule – zaprojektowane przez Pininfarine Ferrari 250 GT Lusso jest w moich oczach absolutnie najseksowniejszym dziełem motoryzacyjnego designu, ale podobnie urzekających przykładów Made in Italy można podać wiele. A co jest w nich tak wyjątkowego?
„Włoskie projekty, zwłaszcza powojenne, cechowały artystyczne linie, pełne emocji oraz wyrazu. Czuć w nich umiejętność cieszenia się życiem, przedłożenie jakości projektu nad ilość, zamiłowania do detalu nad doskonałość techniczną. Motoryzacja pełna ekspresji przyciąga dzięki temu ciekawych ludzi, których zbieramy na tym wydarzeniu.” – Kuba Strzemżalski, Forza Italia.

Lusso niestety nie pojawiło się w tym roku pod Pałacem Alexandrinum (cena egzemplarza oscyluje w okolicach 2 000 000 EUR!), ale powróciła tam za to Forza Italia – największy w Polsce zlot pasjonatów aut z włoskim DNA. CH24.PL jest patronem medialnym wydarzenia, a partnerem zegarkowym edycji 2019 była marka Montblanc.

Na starcie tegorocznej Forzy stanęło 300 aut. Część z nich wzięła udział w terenowym rajdzie na orientację, którego kulminacją był piknik w pałacowych ogrodach, połączony z szeregiem dodatkowych, motoryzacyjnych (i nie tylko) atrakcji. Na Forzy 2019 można było obejrzeć z bliska m.in. Fiata Abarth 695 rocznik 1971, Lancię Delta HF Integrale rocznik 1988, Alfę Romeo GT Junior 1600, Alfę Romeo Giulia Super rocznik 1968, Lancię Fulvia Coupe 1972 i zupełnie niestandardowe, terenowe Iveco Camapgnola. Pojawił się też sędziwy, najstarszy na zlocie Fiat 518 Ardita by Viotti z 1934 roku. Nie zabrakło również rodzimych klasyków z trójkolorowym rodowodem, np. jakże nostalgicznie kojarzących się Fiatów 125p. Gwiazdą popołudnia okazało się pochodzące z 1963 roku, bordowe Maserati 3500 GT Superleggera – stan idealny, wartość w okolicach 1 700 000 PLN.


Poniżej nasz krótki fotoreportaż z wydarzenia.







Więcej o Forza Italia przeczytacie na oficjalnej stronie TUTAJ.