Chopard Imperiale 36 mm

Niektóre krągłości aż żal ukrywać, zwłaszcza te o idealnych proporcjach. A w przypadku modelu Imperiale marki Chopard proporcje to słowo-klucz.

Już sama nazwa tego zegarka elektryzuje – Imperiale, brzmi majestatycznie i stylowo. I tak też wygląda: ma elegancką, okrągłą kopertę (średnica 36 mm) z ładnie wyprofilowaną koronką ozdobioną ametystowym kaboszonem i uszami prezentującymi się niczym antyczne kolumny. Nawiązań do klasyki i starożytności można się też dopatrzyć na tarczy – ale o tym za chwilę. Koperta nowego Imperiale jest wykonana ze stali lub różowego złota. Chłodna, stalowa wersja ma pierścień wysadzany brylantami oraz jasną, srebrzystą tarczę zdominowaną przez duże rzymskie indeksy i masywne wskazówki, które wyglądają jak starożytne sztylety. Surowość indeksów i wskazówek przełamuje pierwiastek kobiecy w postaci niżej położonej, środkowej części wykonanej z jasnej masy perłowej, ozdobionej delikatnym wzorem. W całym zegarku widać wyraźnie, że projektant zgrabnie połączył krągłości z liniami prostymi, dbając przy tym o zachowanie idealnych proporcji.

Chopard Imperiale
Chopard Imperiale

Ta zabawa w geometrię i tonację przyniosła efekty – wystarczyło zmienić kolor i ten sam zegarek wygląda zupełnie inaczej. Druga wersja modelu Imperiale, opakowana w kopertę z różowego złota wydaje się bardziej opływowa, chociaż ma takie same wymiary jak chłodny, stalowy Imperiale. Prawdopodobnie to kwestia kolorystyki: ciemny brąz tarczy i paska uszytego ze skóry aligatora świetnie podkreślają ciepły odcień różowego złota i vice versa. Model Imperiale to klasyk w kolekcji marki Chopard (pierwszy powstał w latach 90. XX w.), dlatego firma regularnie prezentuje nowe wersje. Te dwie, pokazane przez nas mają kwarcowe mechanizmy ze wskazaniami godzin, minut, sekund i datownika, ale dostępne są też wersje mechaniczne (z większą, 40-milimetrową kopertą, mechanizmem z automatycznym naciągiem, który pracuje z częstotliwością 28 800 wahnięć na godzinę i ma 60-godzinną rezerwę chodu).

Chopard Imperiale
Chopard Imperiale

Twarzą najnowszej kampanii reklamowej jest charyzmatyczna amerykańska modelka Hilary Rhoda, bo zdaniem właścicieli marki Chopard, Rhoda idealnie uosabia kobiety, dla których powstała seria Imperiale.