
Chopard Grand Prix de Monaco Historique 2016 Race Edition
Tegoroczna, 10. edycja rajdu Grand Prix de Monaco Historique będzie miała swój dedykowany zegarek. Sportowy, inspirowany wyścigami chronograf przygotuje Chopard, partner wydarzenia od 2002 roku.
Organizowana co 2 lata na torze Monte Carlo impreza Grand Prix de Monaco Historique jest jednym z najbardziej cenionych i wyczekiwanych tego typu wydarzeń w kalendarzu. Do małego kraju nad Morzem Śródziemnym ściągają właściciele zabytkowych aut z epoki (okres od przedwojnia do lat 70. ubiegłego wieku) by w eleganckiej atmosferze motoryzacyjnego święta pojeździć swoimi dopieszczonymi maszynami po krętych uliczkach miasteczka. Od 14 lat zegarkowy patronat nad wydarzeniem piastuje Chopard i Karl-Friedrich Scheufele – CEO marki i wielki pasjonat klasycznej motoryzacji. Z okazji edycji 2016 przygotowane zostały dwa chronografy – licząca sobie 500 sztuk wersja w tytanie i nierdzewnej stali oraz limitowany w liczbie 100 wariant w złocie. Designersko zegarki mają mocno „samochodowy”, sportowy charakter.

44.5mm koperta (14.1mm grubości, WR 100m) ma zamocowany od góry, antracytowy bezel z tachymetrem, a od spodu pełny dekiel z wytłoczonym logo GPdMH. Dekiel wkręcony jest śrubkami imitującymi samochodowe śruby ampulowe. Jeszcze jedno nawiązanie do samochodów to przyciski stopera, uformowane na kształt silnikowych tłoków.

Kompozycję kolorystyczną zegarków utrzymano w dość nietypowej jak na te klimaty, jasnej szarości, połączonej z drobnymi detalami w kolorze pomarańczowym albo niebieskim. Cyferblat zdobi szlif słoneczny. Nałożone indeksy godzinowe z luminową, okienko daty i układ trzech małych tarcz (dwie od stopera plus mały sekundnik) uzupełniają kompozycję.
W kopercie zamknięto automatyczny kaliber z 46h rezerwą chodu, stoperem, datą i certyfikatem COSC. Choć to nie jedna z manufakturowych konstrukcji, jakie marka coraz śmielej wprowadza do swojej kolekcji, z całym przekonaniem świetnie spełni swoje zadanie.

Tytanowo-stalowego albo złotego Choparda GPdMH 2016 zestawiono z dwoma paskami. Jeden uszyty jest z szarej, cielęcej skóry, drugi to nylonowe NATO. Za model w kopercie z tańszych metali trzeba zapłacić 6.790EUR (~30.200PLN), za 18ct złoto 20.990EUR (~93.370PLN).
Więcej o Grand Prix de Monaco Historique znajdziecie TUTAJ.
Bardzo ciekawe czasomierze. Dobrze skomponowane elementy na tarczy i świetnie dobrana kolorystyka. Wszystkie kolory tu do siebie pasują. Sekundnik, pozostałe wskazówki, koperta, paski skórzane, parciane, koperty. Podobaja mi się także uszy, grube uszy do paska i te przyciski „tłoki”.
Nie wiem jaki tam jest mechanizm.
Cena. Ona mi się niezbyt podoba. Może to za limitację?