Artisans de Geneve Rolex Daytona „La Barrichello” [cena]
Po Juanie Pablo Montoi kolejna legenda Formuły 1 może pochwalić się dedykowaną, specjalną edycją kultowej Daytony. Przygotowało ją studio Artisans de Geneve, specjalnie dla Rubensa Barrichello.
Brazylijczyk Rubens Barrichello był w swoim czasie niekwestionowaną gwiazdą F1, choć długo pozostawał w cieniu swoich zespołowych partnerów. Formuła 1 to niby sport indywidualny, ale de facto bardzo dużo zależy od całej ekipy, a że ta wyścigowa składa się z dwóch kierowców, zawsze jeden z nich jest numerem 1. Barrichello przekonywał się o tym szczególnie, kiedy jeździł razem z legendarnym Michaelem Schumacherem. Niemiec był bezdyskusyjną gwiazdą Ferrari, a Brazylijczyk zwyczajnie musiał się temu stanowi rzeczy podporządkować. To w rezultacie zaowocowało brakiem tytułu mistrzowskiego – Barrichello był jedynie dwukrotnym wicemistrzem świata. Karierę zakończył oficjalnie wyścigiem na torze Interlagos w Sao Paulo w listopadzie 2011 roku, z dorobkiem 322 startów na koncie. Schumacher przez lata związany był z Omegą, która zadedykowała mu nawet serię personalizowanych Speedmasterów. Teraz swoim zegarkiem może się pochwalić także Barrichello.
O studio Artisans de Geneve pisaliśmy już przy okazji innej, wyjątkowej Daytony, wykonanej dla Juana Pablo Montoi (patrz TUTAJ). Bazą zegarka dla Rubensa Barrichello jest ten sam, kultowy model Rolexa. Daytona „La Barrichello” powstała w wersji stalowej oraz w różowym złocie Everose.
Bazowa, seryjna Daytona (odpowiednio Ref.116520 i Ref.116505) przechodzi w genewskim atelier mocną, wykonywaną w całości ręcznie modyfikację. Koperta oraz bransoleta obu wersji jest szczotkowana, za wyjątkiem wypolerowanych na błysk rantów. Osadzony na jej wierzchu, ceramiczny bezel jest malowany ręcznie, łącznie z czerwonym napisem Tachymetre. Dekiel z kolei wymieniono na opcję z szafirowym okienkiem. Jeszcze większe zmiany dotykają automatycznego kalibru 4130.
Ten oryginalny jest rozbierany do ostatniej śrubki i poddawany szeregowi estetycznych modyfikacji. Artisans de Geneve nie zmienia technicznych parametrów kalibru, ale za to czyni z niego wiodący element stylistyczny zegarka. Część widocznych gołym okiem komponentów przechodzi proces szkieletowania, część pokrywana jest czarną powłoką DLC. AdG samo robi mostek balansu (zajrzyj TUTAJ), ozdabia poszczególne komponenty oraz wymienia rotor mechanizmu na zrobiony z 21ct złota, inspirowany samochodową felgą. Całość prac nad mechanizmem pochłania podobno 260h.
Z frontu zegarka kompletnie zniknęła klasyczna tarcza. Zastąpił ją dysk z szafirowego szkła z logo marki Rolex i klasycznym zestawem napisów z seryjnej Daytony, ale pierwszoplanową rolę odgrywa widok na mechanizm. Trzy małe tarczki (małą sekundę i dwa liczniki stopera) sprowadzono do ringów z kolorowymi wskazówkami, wyciętych tak, by nie zasłaniały widoku.
Obie wersje La Barrichello zestawione zostały ze szczotkowanymi bransoletami. Dodatkowo Artisans de Geneve podjęło współpracę ze znaną wśród kolekcjonerów Rolexa firmą Rubber B i zaproponowało dodanie do zegarka dedykowanego, gumowego paska.
Daytona „La Barrichello” oferowana była wąskiej grupie klientów na zasadzie indywidualnego zamówienia. Marka działa tak zresztą zawsze, proponując modyfikację już posiadanego zegarka albo pełny pakiet, łącznie ze znalezieniem odpowiedniej referencji pod personalizację. „La Barrichello” rozszedł się praktycznie na pniu, a projekt bynajmniej tani nie był. Wersja w stali kosztowała 50 800 CHF (~200 600 PLN), zaś złota 76 520 CHF (~303 000 PLN). To kilkukrotność ceny seryjnej Daytony, ale i nakład pracy wkładany przez Artisans de Geneve jest zaiste imponujący.
Artisans de Geneve "La Barrichello"
Producent | Artisans de Geneve |
Nazwa modelu | "La Barrichello" |
Mechanizm | z automatycznym naciągiem |
Symbol mechanizmu | 4130 |
Rezerwa chodu (h) | 72 |
Tarcza | szkieletowana |
Koperta | stal, różowe złoto |
Średnica (mm) | 40 |
Wodoszczelność | 100m |
Pasek | bransoleta, gumowy |