Zenith i… The Rolling Stones
Manufaktura Zenith nawiązała współpracę z weteranami rocka – grupą The Rolling Stones. Cieszącemu się niesłabnącą popularnością zespołowi dedykowano limitowaną wersję zegarka El Primero Chronomaster 1969.
Za pomysłem współpracy stoi nie kto inny, jak Jean-Claude Biver – szef działu zegarków w grupie LVMH. W przeszłości to dzięki jego charyzmie i intensywnym działaniom marketingowym, w ciągu kilku lat udało się przekształcić Hublota z małej marki w globalnego, liczącego się w branży gracza (nasz ostatni wywiad z JCB możecie przeczytać TUTAJ). Biver na obecnym stanowisku doradza od niedawna zrzeszonym w ramach LVMH manufakturom (Hublotowi, TAG Heuerowi i Zenithowi), co od razu dało się odczuć – TAG Heuer nawiązał współpracę z Cristiano Ronaldo.
Kilka dni temu, Jean-Claude Biver w towarzystwie przedstawiciela Universal Music Group zaprezentował pierwszy z serii zegarków, który dedykowano uwielbianym przeze mnie rockowym gigantom (obecnym na scenie od ponad 50 lat!!!) z grupy The Rolling Stones. Za bazę posłużył – inspirowany modelem historycznym – El Primero Chronomaster 1969. W nowej, limitowanej odsłonie, na dolnym, antracytowym liczniku 12godzinnym stopera wylądował znak rozpoznawczy Stonesów – czerwone usta z językiem. Za zaprojektowanym w 1971 roku logotypem „Tongue and Lip Design” stoi John Pasche.
To właśnie ten drobny detal odróżni limitowaną do 250szt. edycję od wersji standardowej. Dla miłośników Micka Jaggera to z pewnością nie lada gratka. Pozostaje tylko czekać na zdjęcia, na których zobaczymy członków zespołu z właśnie tymi zegarkami na nadgarstkach.
Jean-Claude Biver podczas prezentacji powiedział „Wyjście poza ramy stało się podstawą narodzin – w latach 60. – pierwszego, dokładnego do 1/10 sekundy chronografu El Primero. Takie samo nieszablonowe myślenie dało życie bluesowi i muzyce rock n’roll. Zarówno Zenith jak i The Rolling Stones są dziś żyjącymi legendami. Nic dziwnego, że zdecydowali się na połączenie sił.”
Zespół The Rolling Stones dodał: „To zaszczyt wejść we współpracę z tak cenioną manufakturą jak Zenith”.
Póki co nie wiadomo, który model będzie kolejnym dedykowanym muzykom. Wiadomo natomiast, że za jeden z opatrzonych logiem Stonesów zegarek trzeba zapłacić około 35.000zł.