Z branży Zmiany w markach zegarkowych należących do grupy LVMH
Wraz z początkiem 2024 roku Frédéric Arnault objął stanowisko dyrektora zarządzającego działem zegarków w grupie LVMH. Zmieniły się także osoby pełniące funkcję CEO w markach TAG Heuer oraz Zenith.
Jeśli śledzicie branżowe newsy, to z pewnością słyszeliście pojawiające się od kilku miesięcy plotki o planowanych roszadach w ramach części marek zegarkowych należących do grupy LVMH. Na początku stycznia opublikowano w końcu oficjalny komunikat mówiący o tym, że stanowisko CEO w firmie TAG Heuer objął Julien Tornare, który od 2017 roku stał na czele marki Zenith. Jego poprzednią posadę zajął dość niespodziewanie Benoit de Clerck, pełniący do tej pory funkcję COO w należącej do grupy Richemont firmie Panerai.
Największym zaskoczeniem była jednak decyzja dot. dotychczasowego CEO TAG Heuera – Frédérica Arnaulta. Mówiło się, że pod jego skrzydła trafi Bulgari, a tymczasem został mianowany dyrektorem zarządzającym całego działu zegarków w grupie LVMH. Oznacza to, że pod opieką 29-latka znalazły się marki takie jak TAG Heuer, Hublot i Zenith, a on sam będzie podlegał Stéphane’owi Bianchi (CEO LVMH Watches & Jewelry Division).
Zmiany nie dotknęły marki Hublot (którą wciąż zarządza Ricardo Guadalupe) oraz marek podlegających Louis Vuitton (pozostających pod opieką Jeana Arnaulta, młodszego brata Frédérica).
Od dawna mówi się, że zegarkom potrzebny jest powiew świeżości i młoda krew, która lepiej rozumie potrzeby i oczekiwania nowego klienta. Połączenie młodzieńczej wizji i fantazji Frédérica oraz Jeana z doświadczeniem wytrawnych szefów marek TAG Heuer, Zenith i Hublot może przynieść interesujące rezultaty.