Z branży Zmiany na kluczowych stanowiskach w markach grupy LVMH
Dość niespodziewanie ogłoszono roszady w markach zegarkowych należących do grupy Louis Vuitton Moët Hennessy. Zmieniają się osoby zarządzające TAG Heuerem, Hublotem oraz Bulgarim.
Wraz z początkiem 2024 roku Frédéric Arnault objął stanowisko dyrektora zarządzającego w utworzonym wówczas dziale zegarków grupy LVMH. Wtedy też zmieniły się osoby stojące za sterami marek TAG Heuer oraz Zenith. Objęli je odpowiednio Julien Tornare (który przeszedł z Zenitha) oraz Benoit de Clerck. Teraz – po zaledwie kilku miesiącach – znów czekają nas transfery.
Wydany przez LVMH komunikat mówi, że Ricardo Guadalupe, obecny CEO Hublota, po 20 latach spędzonych firmie zdecydował się wycofać ze stanowiska CEO na rzecz pełnienia (od 1 września) funkcji honorowego prezesa marki. W tym miejscu warto nadmienić, że Hublot to marka generująca największe przychody ze sprzedaży zegarków w ramach grupy. W ostatnim okresie odnotowała jednak spory spadek – według raportu Morgan Stanley mowa o 670 mln CHF w 2023 wobec 744 mln CHF w 2022 roku.
Od 1 września na czele Hublota stanie Julien Tornare, jeden ze skuteczniejszych dyrektorów, obecnie (od stycznia) zarządzający marką TAG Heuer. Ruch ten może wydawać się o tyle dziwny, że TAG Heuer prawdopodobnie w przyszłym roku przejmie (po Rolexie) partnerstwo z Formułą 1, a zatem mocno zaznaczy swoją obecność na zegarkowej mapie. Jednocześnie to sygnał, że to na Hublocie grupa LVMH będzie chciała skupić najwięcej uwagi.
Funkcję CEO TAG Heuera po Julienie Tornare obejmie Antoine Pin, obecny dyrektor generalny Bulgari Horlogerie, pełniący tę rolę od września 2019 roku. Jego miejsce we włoskiej z pochodzenia manufakturze zajmie Jonathan Brinbaum, pracujący aktualnie na stanowisku dyrektora generalnego działu perfum Bulgari.