Skip to content

CH24.PL

zegarki luksusowe, sportowe, klasyczne – polski portal o zegarkach.

  • EN
  • Nowości 2023
  • Aktualności
  • Działy
    • Kultowe zegarki
    • Recenzje zegarków
    • Zegarek Roku
    • Zobacz również:
      • Rankingi
      • Dzieje zegarmistrzostwa
      • Aukcje zegarków
      • Timebloid
      • Zegarki damskie
  • Baza wiedzy
    • Słownik pojęć zegarmistrzowskich
    • Poradnik zakupowy
    • Jak działa zegarek mechaniczny
  • Marki
    • A
      • A.Lange&Söhne
      • Aerowatch
      • Alpina
      • Audemars Piguet
    • B
      • Ball
      • Baume & Mercier
      • Bell&Ross
      • Blancpain
      • Breitling
      • Bulgari
    • C
      • Carl F. Bucherer
      • Cartier
      • Casio
      • Certina
      • Chopard
    • D
      • De Bethune
      • Doxa
    • E
      • Eberhard
      • Epos
      • Eterna
    • F
      • F.P. Journe
      • Ferdinand Berthoud
      • Fortis
      • Frédérique Constant
    • G
      • Glashütte Original
      • Glycine
      • Grand Seiko
    • H
      • Hamilton
      • Hublot
    • I
      • IWC Schaffhausen
    • J
      • Jaeger-LeCoultre
      • Junghans
    • L
      • Laurent Ferrier
      • Longines
    • M
      • Maurice Lacroix
      • MB&F
      • MeisterSinger
      • Montblanc
    • O
      • Officine Panerai
      • Omega
      • Oris
    • P
      • Patek Philippe
      • Perrelet
      • Piaget
      • Polpora
    • R
      • Rado
      • Richard Mille
      • Rolex
    • S
      • SevenFriday
      • Seiko
      • Swatch
    • T
      • TAG Heuer
      • Tissot
      • Tudor
    • U
      • Ulysse Nardin
    • V
      • Vacheron Constantin
      • Victorinox Swiss Army
      • Vulcain
    • Z
      • Zenith
    • Zobacz wszystkie marki
  • Sklep
Wywiad Robert Wilson (Dyrektor Marketingu Seiko)
  • facebook
  • Instagram
Search

Na skróty

  • Testy i recenzje zegarków
  • Kultowe Zegarki
  • Rankingi
  • Aukcje zegarków
  • Zegarki damskie

Popularne artykuły

  • Zegarkowe nowości 2023
  • Omega x Swatch Bioceramic MoonSwatch
  • Zegarek Roku 2022
  • Pierwszy dodatek Vogue Watches pod redakcją CH24

Popularne marki

  • Rolex
  • Longines
  • TAG Heuer
  • Seiko
  • Omega
EN
  • Omega Speedmaster Super Racing

    Omega Speedmaster Super Racing z mechanizmem wyznaczającym nowy standard dokładności [zdjęcia live, dostępność, cena]

  • Breitling Navitimer B01 Chronograph 43 Boeing 747

    Breitling Navitimer B01 Chronograph 43 Boeing 747 [dostępność, cena]

Robert Wilson (Dyrektor Marketingu Seiko)
Wywiad Robert Wilson (Dyrektor Marketingu Seiko)

Wywiad Robert Wilson (Dyrektor Marketingu Seiko)

Łukasz DoskoczŁukasz Doskocz9.07.201330.12.20165 min. czytania

Z Robertem Wilsonem – Dyrektorem Marketingu Seiko – rozmawialiśmy o tej wielkiej japońskiej marce, a zarazem jednym z najbardziej niedocenianych graczy branży zegarkowej.

Jedno można powiedzieć o japońskim Seiko z całą pewnością – mimo swoich ogromnych możliwości zegarmistrzowskich, manufaktura jest w branży zdecydowanie niedowartościowana. A powody tego nie są do końca zrozumiałe. Podczas Spotkania KMZiZ w Warszawie mieliśmy przyjemność porozmawiania z Robertem Wilsonem – brytyjskim gentlemanem, który stoi za sterami marketingu Seiko. Dyskutowaliśmy o brandach Grand Seiko, Credor, tanich diverach marki i jego ulubionym, prywatnym zegarku.

CH24.PL i Robert Wilson (Dyrektor Marketingu Seiko)
CH24.PL i Robert Wilson (Dyrektor Marketingu Seiko)

Łukasz Doskocz: Kluczowe wartości marki Seiko.

Robert Wilson: Najważniejszymi wartościami Seiko są tradycja i ciągłość marki. To interes prowadzony od początku przez jedną rodzinę. Motto założyciela – Kintaro Hattori – jest w naszej marce ciągle żywe, a jego praprawnuk (Shinji Hattori) jest dzisiaj prezydentem firmy. Poza tym przyświeca nam pewien rodzaj oddania filozofii prowadzenia zegarkowego biznesu. I ciągle myślenie naprzód. Idea Kintaro Hattori polegała na byciu zawsze jeden krok przed wszystkimi. Co ciekawe, nie dwa czy trzy kroki, ale tylko jeden.

Kintaro Hattori (po lewej) i Shinji Hattori
Kintaro Hattori (po lewej) i Shinji Hattori

ŁD: Wprowadzenie Grand Seiko na rynki poza Japonią.

RW: Z komercyjnego punktu widzenia Grand Seiko nie jest w Europie produktem kluczowym. Jesteśmy na tym rynku (z linią GS) dopiero od 3 lat. W Japonii, gdzie kolekcja zadebiutowała w roku 1960, z pewnością jest to najważniejsza część naszego biznesu. Jeśli odwiedziliście nasze stoisko na BaselWorld, jego połowa dedykowana była właśnie Grand Seiko. Jest to jasny i oczywisty znak znaczenia linii dla przyszłości marki. Komercyjnie, jak już wspomniałem, w Europie jest to nadal mała część naszego działania. Prym wiedzie „elektronika” od Astrona po regularną kolekcję Seiko.

Premiera GS na rynku europejskim na razie wypada znakomicie. Mamy już 50 punktów dystrybucyjnych, a liczba ta zwiększy się jeszcze w tym roku. Jesteśmy szczerze zachwyceni tempem rozwoju, choć nie jest to coś, co możemy zrobić szybko – inna sprawa, że nie chcemy tego robić. Rynek zegarków luksusowych jest mocno zagospodarowany i nikt specjalnie nie czeka na nową markę. Powoli, w dużej mierze dzięki internetowi i stronom oraz blogom zegarkowym, sława Grand Seiko rośnie i przerasta nasze oczekiwania. Tak więc udostępniając GS międzynarodowo, osiągnęliśmy nadspodziewany sukces – mimo ciągle dość ograniczonej przecież dostępności.

ŁD: CREDOR

RW: Każdego roku w Bazylei ktoś pyta Pana Hattori, kiedy wprowadzi on markę Credor na rynek europejski. Zawsze pada odpowiedź – pewnego dnia. Oznacza to – jeszcze nie teraz. Jest zasadnicza różnica między Europą a Japonią. W Japonii Credor oznacza dwie zupełnie różne rzeczy. Po pierwsze to linia biżuterii wykonanej z drogocennych kruszców i kamieni – sama w sobie bardzo popularna. Po drugie to marka, pod którą oferujemy najbardziej skomplikowane zegarki mechaniczne – jak choćby repetier minutowy pokazany kilka lat temu na BaselWorld. To te czasomierze wzbudzają dyskusję na całym świecie.

Credor Spring Drive Minute Repeater / foto: monochrome.nl
Credor Spring Drive Minute Repeater / foto: monochrome.nl

ŁD: Tanie divery Seiko – ważna część DNA Seiko?

RW: Ten segment naszej działalności jest bardzo ważny i dobrze o tym wiemy. Niektóre zegarki ze wspomnianej kolekcji dostępne są tylko w Japonii, ale dzięki internetowi stały się popularne i kupowane przez ludzi z całego świata. W najbliższych latach wprowadzimy na rynek (także międzynarodowy) więcej podobnych modeli. Doceniamy w pełni ich znaczenie – są znakomitym wyrażeniem DNA Seiko. To w pełni funkcjonalne, niezawodne zegarki, którym można zaufać w ekstremalnych sytuacjach. Ich jakość jest pewna.

ŁD: Technologia Spring Drive (kontrowersje, prawdziwa wartość)

RW: Absolutnie zgadzam się, że technologia Spring Drive potrafi podzielić ludzkie opinie. Niektórzy postrzegają ją jako jeden z największych wynalazków zegarmistrzowskich współczesności, inni widzą w niej hybrydę, która jest głównie mechaniczna, ale nie do końca prawdziwie mechaniczna. Są więc te dwie szkoły myślenia i mamy tego pełną świadomość. Liczba osób pozytywnie odbierających Spring Drive stale rośnie. Również w linii Grand Seiko udział procentowy zegarków ze Spring Drivem rośnie. Tak więc powoli ale stanowczo Spring Drive znajduje uznanie w oczach ludzi otwartych na nowy rodzaj mechanicznego zegarmistrzostwa.

ŁD: Kluczowe rynki

RW: Punkty sprzedaży Seiko można znaleźć na całym świecie. Największym rynkiem jest nadal Japonia, z racji wielkiego sukcesu Grand Seiko i wyższych cen sprzedawanych zegarków. Nowy Astron GPS, całkiem drogi czasomierz, spotkał się w Japonii ze świetnym odbiorem. Europa i Ameryka to mniej więcej porównywalne rynki. Średnia cena zegarka sprzedawanego w Europie jest nieco wyższa, natomiast ilościowo więcej sprzedajemy w Ameryce. Tak więc 3 kluczowe rynki to Japonia, Europa i Ameryka. W samej Europie nasza działalność jest równie zaskakująco rozsiana. Na nowych rynkach europejskich rośniemy w siłę w dużym tempie.

ŁD: Bestsellery

RW: Ciężko byłoby odpowiedzieć na to pytanie w skali globalnej, skupmy się więc na Europie. Najpopularniejsza jest kolekcja Sportura. Jesteśmy znani z zegarków sportowych, promowaliśmy je mocno przez Formułę 1, a ostatni przez partnerstwo z FC Barceloną. Posunięcie to okazało się wielkim sukcesem. Sportura to najlepiej sprzedawana pojedyncza kolekcja Seiko.

ŁD: Ulubiony zegarek

RW: (Śmiech) Na to pytanie odpowiem bez wahania. 3 albo 4 lata temu moja małżonka pozwoliła mi zainwestować w Grand Seiko Spring Drive. I od momentu, kiedy założyłem go na nadgarstek, nie planuję zmiany. To doskonały czasomierz.

Grand Seiko Spring Drive Roba Wilson'a
Grand Seiko Spring Drive Roba Wilson’a
Grand Seiko Spring Drive Roba Wilson'a
Grand Seiko Spring Drive Roba Wilson’a

ŁD: Dziękujemy bardzo.

RW: Całą przyjemność po mojej stronie. Dziękuję.

Tagi Credor Grand Seiko Robert Wilson Seiko

Kategorie Aktualności Wywiady

Ostatnio dodane

  • Grand Seiko Spring Drive SLGA021 Lake Suwa [dostępność, cena]

    Grand Seiko Spring Drive SLGA021 Lake Suwa

    W najnowszej referencji Grand Seiko, przypisanej do kolekcji Evolution 9, japońska manufaktura zainspirowała się granatowymi wodami jeziora Suwa.

  • Z branży Eksport zegarków w 2022 roku – solidny wzrost i rekordowe wyniki

    Eksport szwajcarskich zegarków w 2022 roku

    Z raportu Federation of the Swiss Watch Industry FH wynika, że szwajcarskie zegarmistrzostwo miało doskonały rok, odnotowując rekordowy, […]

  • TAG Heuer Aquaracer Professional 200 Solargraph w tytanie [dostępność, cena]

    TAG Heuer Aquaracer Professional 200 Solargraph

    Lżejszy, wytrzymalszy i jeszcze bardziej funkcjonalny – tytanowy Aquaracer Professional 200 Solargraph to nowa wersja outdoorowego zegarka zasilanego […]

Najczęściej czytane

  1. TOP 7 Najciekawsze chronografy 2022 roku
  2. Seiko Prospex SLA065 “Save the Ocean” Limited Edition [dostępność, cena]
  3. Omega x Swatch Bioceramic MoonSwatch – kosmiczna współpraca [dostępność, cena]
  4. TOP 10 – najczęściej czytane artykuły 2022 roku
  5. Recenzja Tudor Ranger – niedoceniony hit 2022 [zdjęcia live, dostępność, cena]
Podobne artykuły
  • Grand Seiko Spring Drive GMT

    Recenzja Grand Seiko Spring Drive GMT

    Łukasz Doskocz 21.11.201330.12.2016
  • Seiko King Seiko SPB281J1

    Recenzja Seiko King Seiko SPB281J1 [zdjęcia live, dostępność, cena]

    Wadim Zalewski 17.09.202217.09.2022
  • Grand Seiko SBGH001

    Recenzja Seiko Grand Seiko SBGH001 [zdjęcia live, video, cena]

    Łukasz Doskocz 8.01.201628.01.2019
  • Kultowe Seiko Diver’s na każdy budżet

    TOP 5 Kultowe divery Seiko na każdą kieszeń

    Łukasz Doskocz 18.02.202218.02.2022

Newsletter

Zapisz się za darmo i nie przegap najnowszych aktualności oraz recenzji ze świata zegarków

zamknij
SHOP.CH24.PL

Sklep CH24

W sklepie CH24 postawiliśmy przede wszystkim na popularne i lubiane produkty – narzędzia, paski czy albumy o zegarkach.
Gwarantujemy przy tym najwyższą jakość!

Przejdź na SHOP.CH24.PL

Zegarek Roku CH24

Zegarek Roku

Już od 13 lat przyznajemy najbardziej prestiżowe w Polsce nagrody dla najlepszych zegarków. Laureata w jednej z kategorii wybieracie również Wy – czytelnicy naszego magazynu.

Sprawdź nagrodzone zegarki!

Przejdź na zegarekroku.pl

Słownik pojęć
zegarmistrzowskich

Słownik pojęć zegarmistrzowskich

Wyjaśniamy pojęcia związane ze światem zegarków – zarówno te proste, jak i bardziej skomplikowane. Aktualnie w słowniku pojęć zegarmistrzowskich CH24 znajduje się ponad 300 fraz.

Dział nakręca SEIKO

Zobacz słownik

Obserwuj nas na
instagramie

O CH24.PL

  • Redakcja
  • Reklama na stronie CH24.PL
  • W mediach
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Zasady korzystania z serwisu

Kategorie

  • Aukcje zegarków
  • Ciekawostki
  • Publikacje
  • Rankingi
  • Hands-On
  • Recenzje i testy zegarków
  • Timebloid
  • Wideo
  • Zegarki damskie

Zobacz także

  • Masz pytania? Zadaj je nam!
  • Encyklopedia wiedzy o zegarkach
  • Na co zwrócić uwagę przed zakupem
  • Jak powstają zegarki
  • Spotkania „Time To Meet”
  • Zegarek Roku

Dołącz do nas

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube

Aplikacja CH24

  • Pobierz aplikację – iOS
  • Pobierz aplikację – Android
Nazwy własne firm, produktów, instytucji, a także ich znaki towarowe są własnością tychże firm, podobnie jak materiały graficzne i filmowe wykorzystane w serwisie.
Wszystkie prawa zastrzeżone ©2009 - 2023 - CH24.PL ®