Trufey Watch Service – autoryzowany serwis zegarków TAG Heuer i kilku innych marek
Każdy, nawet najznakomitszy zegarek potrzebuje od czasu do czasu dobrego serwisu. Większość czasomierzy trafia do niego głównie ze względu na okresowe przeglądy, czy wymianę baterii, ale zdarzają się również poważniejsze usterki wymagające fachowej wiedzy i naprawy. Do grona miejsc, gdzie w profesjonalny sposób zajmą się Waszymi zegarkami dołącza właśnie Trufey Watch Service. I to bez wychodzenia z domu.
Trufey Watch Service (TWS) to nowo otwarta pracownia zegarmistrzowska działająca w oparciu o standardy renomowanych, europejskich serwisów zegarkowych. Najwyższą jakość obsługi oraz wysoki poziom naprawy mają zapewnić świetnie wykwalifikowani zegarmistrzowie oraz najnowocześniejszy w Polsce park maszynowy. Serwis będzie działał w Krakowie oraz pod adresem www.watch-service.pl, za pośrednictwem którego każdy z dowolnego miejsca w Polsce będzie mógł zlecić naprawę swojego czasomierza bez wychodzenia z domu, korzystając z usługi door-to-door. Postanowiliśmy się dowiedzieć jakie marki będą tutaj serwisowane oraz czym tak naprawdę pracownia chce się wyróżnić na tle konkurencji.
Autoryzowany serwis zegarków 3 marek zegarkowych
Trufey Watch Service startuje jako autoryzowany serwis zegarków marki TAG Heuer oraz punkt serwisowy firm: Gucci i Raymond Weil. W TWS będzie można wykonać przeglądy, naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne, wymianę baterii, polerowanie oraz renowację starych czasomierzy. Ponadto oprócz prac zegarmistrzowskich, jak deklarują właściciele, świadczone będzie również wsparcie merytoryczne, np. porady jak dbać o swój zegarek, jak go ustawić, co można w nim robić, a czego nie itp. Portfolio producentów, z którymi serwis zamierza współpracować ma się wkrótce powiększyć. Dla każdej z wymienionych marek będzie można również zakupić szereg akcesoriów: paski, bransolety, zapięcia itp. Wszystkie naprawy będą wykonywane sprzętem renomowanych firm z branży zegarmistrzowskiej i jubilerskiej, m.in.: Greiner, Witschi Electronic, Elma, Horia, Bergeon oraz dedykowanymi narzędziami TAG Heuera. Jako ciekawostkę warto dodać, że polerka wymagana do otrzymania autoryzacji TAG Heuera kosztuje tyle, co dobrej klasy samochód z sektora premium.
Jak oddać zegarek do serwisu?
Trufey Watch Service udostępnia swoim klientom trzy sposoby przekazania zegarka do serwisu. Pierwszy, a zarazem najprostszy i najwygodniejszy, to zamówienie usługi przez stronę www.watch-service.pl. Wystarczy w domowym zaciszu wypełnić formularz, wydrukować go i dołączyć do odpowiednio zapakowanego zegarka, a firma wyśle kuriera, który odbierze go od nas we wskazanym miejscu i czasie. Dostępna będzie również wersja mobilna na komórki. Wszystkie przesyłki są standardowo ubezpieczone do kwoty 50 000 zł. Jeśli przesyłany czasomierz ma wyższą wartość, TWS wysyła po odbiór swojego pracownika. Po dostarczeniu do serwisu paczka z zegarkiem zostaje rozpakowana w miejscu objętym pełnym monitoringiem. Cały proces jest rejestrowany i zapisany.
Zegarek będzie można również zostawić w wybranym, autoryzowanym punkcie sprzedaży marki. Sprzedawca spisze wówczas protokół, zgłosi serwisowi zlecenie, a TWS wyśle kuriera do danego sklepu po jego odbiór. Korzystając z tej opcji naprawa wydłuży się jednak o co najmniej trzy dni.
Ostatnie rozwiązanie to odwiedziny bezpośrednio w serwisie, mieszczącym się w Krakowie przy ul. Radzikowskiego 92, w kameralnym budynku o nazwie White Cube. Kiedy zależy nam np. na wymianie baterii w ten sam dzień – to najlepsza opcja. Warto jednak pamiętać, że nawet ta stosunkowo nieskomplikowana operacja zabierze serwisowi kilkadziesiąt minut. Jak zapewniają właściciele, zgodnie z przyjętymi standardami, podczas tego procesu sprawdzana jest również jakość uszczelek i w razie konieczności dokonuje się ich wymiany. Po zaaplikowaniu nowej baterii każdy czasomierz trafia do testera, gdzie wykonuje się test ciśnieniowy, jak i „na mokro”, by mieć 100% pewność co do jego szczelności.
Jak długo trwa naprawa / serwis zegarka?
Do 48 godzin od dostarczenia zegarka otrzymujemy informację o jego stanie technicznym, diagnozę oraz kosztorys naprawy, zawierający szczegółowy wykaz prac, jakie trzeba będzie przeprowadzić, a także szacowany czas niezbędny do przywrócenia czasomierza do pełnej sprawności. Po akceptacji kosztów serwis przystępuje do naprawy, informując nas każdorazowo o postępach. Ciekawym rozwiązaniem jest tworzenie tzw. indywidualnej karty zegarka, w której gromadzone są i archiwizowane wszystkie informacje o naprawach danego czasomierza przeprowadzonych przez Trufey Watch Service. Dokumentacja będzie bardzo przydatna, szczególnie w przypadku, gdy planujemy w przyszłości sprzedać nasz czasomierz.
Interesujący jest również sam proces transportu zegarka z tzw. „serwisu brudnego”, czyli polerni do serwisu właściwego – pomieszczenia, w którym pracują zegarmistrzowie. Jeśli myślicie, że odbywa się na zasadzie podawania czasomierza z ręki do ręki to jesteście w błędzie. Jak deklarują właściciele zegarek trafia najpierw do okna próżniowego zamontowanego w ścianie między serwisem brudnym a serwisem właściwym. Kiedy zostanie w nim umieszczony zamyka się je szczelnie i następnie uruchamia kompresor, który ma za zadanie zassać powietrze z wnętrza okna. Wówczas niweluje się wszelkie zabrudzenia powstałe na zegarku podczas polerowania. Po zakończeniu tego procesu od strony serwisu właściwego okno otwiera zegarmistrz, by dokonać kolejnych prac.
Długość czasu naprawy zależy rzecz jasna nie tylko od obciążenia serwisu, ale również od stopnia jej skomplikowania oraz dostępności części. Te podstawowe i najczęściej używane serwis będzie miał na miejscu, ale wiadomo, że nie może mieć wszystkiego. Zakładając jednak brak przeszkód na tym polu oraz pomyślny przebieg finalnych testów jakości Trufey Watch Service deklaruje, że w 8 dni jest się w stanie zmieścić z naprawą nawet manufakturowego werku TAG Heuera. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku chronometrów, dla których testy kontrolne trwają trochę dłużej. Jeśli chodzi o zegarki z bardziej wyszukanymi komplikacjami, jak np. tourbillon, naprawa w polskim serwisie nie zawsze będzie możliwa. Nie jest to uzależnione od umiejętności samych zegarmistrzów, ale przede wszystkim od praw patentowych i zezwoleń producenta. Ingerencja w niektóre mechanizmy może odbywać się tylko i wyłącznie w serwisach fabrycznych. Wtedy Trufey Watch Service będzie pełnił rolę pośrednika oraz strony nadzorującej cały proces, który potrwa na pewno znacznie dłużej.
Ile kosztuje serwis zegarka?
Pełny serwis modelu Monaco będzie kosztował 2400 zł, zaś przegląd manufakturowego werku w Carrerze 2700 zł. Wymiana baterii w zegarkach marki TAG Heuer to wydatek rzędu 150 zł. Warto pamiętać, że regularne przeglądy – choć nie kosztują mało – to tak naprawdę inwestycja, która nie tylko pozwala się cieszyć sprawnym zegarkiem długie lata, ale również chroni przed dużo wyższymi wydatkami w przypadku wymiany podstawowych części. Podobnie jak w przypadku aut.
Więcej na stronie: www.watch-service.pl
Świetna sprawa. Jak nie przesadzą z cenami to sam skorzystam bo mam dwa zegarki do serwisu. Jeden do przeglądu i regulacji, a drugi do naprawy i polerki.
W razie czego – na stronie TWS jest cennik.
Gucci kwarc za 440zł ?
To jest chyba sposób na zwiększanie wartości cebuli.
Na stronach Tag Heuer jeszcze ich nie wyszczególnili jako autoryzowany serwis- jeszcze o nich nie wiedzą?
Serwis dopiero co ruszył. Prawdopodobnie w ciągu najbliższych dni pojawi się na stronie TH.
Jestem po kontakcie z serwisem. Niezbyt zadowolony. Po pierwsze na pytanie czy tylko wymienione marki serwisują czy inne na mechanizmach ETA2824-2 lub Sellita SW200 także odpowoedziano mi, że „wymienionych marek nie serwisują”. Jakich marek? Czy TH, Epos, Davosa lub Glycibe nie używa takich mechanizmów? Tego nie rozumiem. Gdyby to był serwis gewarancyjny to ok ale nie jest.
Druga sprawa to ceny. Ceny są bardzo wysokie. Nawet gdy wliczy w to ubezpieczoną przesyłkę kurierską to przegląd zegarka ze smarowaniem i regulacją podpada pod „Serwis pełny” i kosztuje nawet tyle co niektóre zegarki w wieku gdy wymagają one już przeglądu i smarowania, a mam tu na myśli automaty bo w odniesieniu do kwarców wygląda to znacznie gorzej.
Może czas i rynek te ceny zweryfikuje.
Ja mam trochę odmienne doświadczenia z serwisem. Zgłosiłem się do Kruka z prośbą o serwis mojej Carrery. Wysłali, poinformowali o wszystkim tak jak trzeba. Koszty? No coż, za niecałe 3 tysiące mam nowy zegarek po pełnym serwisie i kompletnie odnowiony. Nowy kosztuje prawie 20 tysięcy a ja mam „nowy” za 3. Pamiętajmy że jeżeli mamy do czynienia z produktem premium jak np mój Tag Heuer, to nie oczekujmy, że serwis zostanie zrobiony za pół darmo.