TAG Heuer partnerem Chińskiej Agencji Kosmicznej przy projekcie eksploracji Marsa
Stojący za sterami TAG Heuera Jean-Claude Biver zawarł porozumienie, na mocy którego to właśnie ta firma będzie oficjalnym partnerem chińskiej misji na Marsa, zaplanowanej na 2020 rok.
Wszyscy znamy historię mówiącą o tym, jak 21 lipca 1969 roku Edwin Eugene „Buzz” Aldrin stanął na Księżycu z Omegą Speedmaster na ręku. Od tego czasu „Moonwatch” stał się legendą, jednoznacznie kojarzoną z „podróżami” zegarków w przestrzeń okołoziemską. Dlatego gdyby jeszcze wczoraj ktoś z Was zapytał mnie jaka marka zegarkowa będzie towarzyszyć eksploracji Marsa, pewnie odpowiedziałbym, że właśnie Omega. Zwłaszcza, że firma ma w swojej ofercie modele gotowe z marszu wyruszyć na podbój Czerwonej Planety. Okazuje się, że producentowi z Biel rośnie na polu wypraw w kosmos konkurencja. Konkurencja, której zegarek znalazł się na orbicie okołoziemskiej już w 1962 roku.
Mowa o Heuerze i kieszonkowym stoperze Ref. 2915A przerobionym na zegarek naręczny, który miał na swoim nadgarstku 20 lutego 1962 roku astronauta John Glenn (wtedy wykonał lot orbitalny na pokładzie statku kosmicznego Mercury 6). W replice właśnie tego modelu Jean-Claude Biver pojawił się na konferencji obwieszczającej współpracę z Chińską Agencją Kosmiczną (odpowiednik amerykańskiej NASA).
Celem misji jest zbadanie powierzchni Czerwonej Planety przez specjalnie skonstruowany łazik, który ma dotrzeć na miejsce w 2020 roku. Przypomnijmy, że oddalony od Ziemi o mniej więcej 55 milionów kilometrów Mars to czwarta od Słońca planeta Układu Słonecznego, z temperaturami od około –133°C do 27°C.
Omega nie zasypuje jednak gruszek w popiele. Z wpisu opublikowanego na Twitterze przez byłego astronautę Buzza Aldrina wynika, że wspólnie z firmą z Biel pracuje on nad projektem zegarka (choć informacje nie zostały oficjalnie potwierdzone) przeznaczonego na ekspedycję na Marsa.
I’ve begun my design of a #Mars watch for @omegawatches. #GYATM #NoDreamIsTooHigh pic.twitter.com/15PkCo2YWA
— Buzz Aldrin (@TheRealBuzz) 15 sierpnia 2016
Można zatem przypuszczać, że Omega będzie wspierała NASA, natomiast TAG Heuer – CSA (China Space Agency). Czas pokaże, czyje rozwiązania przejdą do historii.