
Oris i nowa generacja divera Aquis Date – Basel 2017 [cena]
Jeden z flagowych diverów produkowanych obecnie przez Orisa – Aquis – został poddany odświeżeniu. Zmodyfikowane elementy odchudziły nieco zegarek, zwiększając jednocześnie czytelność wskazań.
Oris wytwarza zegarki dla nurków od lat 60. XX wieku. I co prawda nawiązujący do tamtego okresu model Divers Sixty-Five w zaledwie kilka lat zyskał ogromną popularność, ale pamiętać należy, że w ofercie firmy z Hölstein znacznie dłużej figuruje masywny, stalowy diver Aquis. Ostatnie lata przyniosły przeróżne wersje czasomierza – od prostej z datą, przez tytanową z chronografem, do tej z wbudowanym głębokościomierzem. W roku 2017 Oris zdecydował się na nieznaczne przeprojektowanie zegarka, przy jednoczesnym zachowaniu tzw. DNA kolekcji.

Co zatem się zmieniło? Odchudzono nieznacznie uszy oraz bransoletę. Pomiędzy kopertą a obrotowym, nurkowym bezelem z ceramiczną wkładką widoczna jest teraz większa przestrzeń – dzięki temu łatwiej (wedle zapewnień producenta) złapać i operować pierścieniem lunety.

Przeprojektowano także zabezpieczenie koronki – dokręcane elementy tworzą z kopertą bardziej spójną całość.

Produkowany w 43,5mm stalowych kopertach (WR300m) zegarek zasili Cal. 733, czyli werk na bazie Sellity SW-200. Aquis dostępny będzie w kilku wariantach np. na skórzanym lub gumowym pasku albo stalowej bransolecie. W pierwszym przypadku cenę ustalono na 1.750CHF (~7.000PLN), a w drugim na 1.950CHF (~7.800PLN).
Wybrać będzie można również kolor tarczy – niebieski lub czarny. Na ozdobiony szlifem słonecznym cyferblat prócz nazwy AQUIS (widoczna w okolicy godz. 6, nad okienkiem datownika) trafiły nakładane indeksy i przeprojektowane, nieco większe niż wcześniej wskazówki, mające zapewnić lepszą czytelność wskazań. Bez zmian pozostawiono sekundnik „lollipop” (kształtem nawiązujący do lizaka – stąd nazwa).

Wszystkie innowacje tego Orisa to duży plus za pomysł i wejście jeszcze bardziej w przyszłość. Która wymaga od manufaktur zmian i wprowadzania czegoś całkowicie nowego. Co przykuje kupującego do kupna tego modelu. Oris stosuje różne strategie. Jedną z nich na pewno jest strategia tego modelu. Jest ona realizowana prawie w sposób modelowy. Sam nowy zegarek wzbudza ciepłe uczucia. Paski, pokrętło, luneta jest wysoko w grupie zegarków tej kategorii. Styl tego zegarka też jest czymś co charakteryzuje wielkość manufaktury nie tylko wewnątrz ale po za manufakturą. Wśród innych wielkich manufaktur.
Chłopie Ty się rozpływasz nad każdym Orisem. Cienki ten marketing. Porażką marketera jest demaskacja w medium społecznościowym (patrz casus volvo).