
Omega Speedmaster Pilot Flight Qualified
Kolekcja chronografów Speedmaster wzbogaciła się o model dedykowany pilotom. Zaprojektowany w stylu vintage zegarek ma kolorowy cyferblat, inspirowany samolotowym kokpitem.
Omega Speedmaster to jedna z tych ikon zegarmistrzostwa, która może się poszczycić długą i ciekawą, a zarazem złożoną historią. Choć model kojarzony jest przede wszystkim z kosmosem, oryginalnie powstał jako zegarek dla kierowców wyścigowych. Chętnie nosili go także piloci samolotów, m.in. Ci latający w barwach US Air Force. Wśród tej grupy użytkowników szczególnie popularne były Speedmastery z początku historii modelu, czyli końcówki lat 50. zeszłego stulecia.
Speedmaster Pilot
Najnowszy zegarek w stajni Speedmasterów to model dedykowany pilotom i zaopatrzony w kilka inspirowanych lotnictwem detali. Projekt oparto na wspomnianych, oryginalnych modelach, z ich symetryczną konstrukcją koperty, bransoletą „flat link” i niedużymi gabarytami.

Speedmaster Pilot ma wykonaną ze stali obudowę, zwymiarowaną na 40,85 mm średnicy, 14,7 mm grubości oraz 49,6 mm lug-to-lug. Całość wykończono szczotkowaniem, po prawej stronie zaś umieszczona jest sygnowana koronka oraz para dużych, „grzybkowatych” przycisków stopera.
Od spodu kopertę zamknięto pełnym, minimalistycznym deklem, w którego środku wytłoczony został hippokamp. Pod deklem zamknięto automatyczny kaliber 9900, dysponujący 60 godzinami rezerwy chodu. Mechanizm opatrzono certyfikatem Master Chronometer wydawanym przez METAS, co gwarantuje mu wysoką odporność na pola magnetyczne, oraz krzemowy włos balansu taktowanego na 4 Hz.

Od góry w kopercie osadzono bezel z czarną, aluminiową wkładką i podziałką tachymetru. Pod szafirowe, wypukłe szkło (z antyrefleksem) trafiła czarna, matowa tarcza o chropowatej fakturze, wzbogacona o całą gamę kolorowych akcentów. Cyferblat okala biały ring z podziałką sekundową i indeksami godzinowymi w formie bloczków ze świecącej na zielono luminowy.
Mała tarczka na godz.3 to połączony licznik minutowy i godzinowy stopera, z białą wskazówką godzin i pomarańczową, trójkątną, zliczającą minuty. Po przeciwnej stronie – na godz. 9 – widnieje mała sekunda z żółtym sekundnikiem i tłem imitującym sztuczny horyzont z samolotowego kokpitu. Czas odmierzają z kolei dwie matowe, czarne wskazówki z grotami z luminowy. Sekundnik stopera wieńczy polakierowana na pomarańczowo sylwetka samolotu.

Dostępność i cena
Omega Speedmaster Pilot trafi do sprzedaży na stalowej bransolecie z motylkowym zapięciem z mikroregulacją. W zestawie znajdzie się także szary pasek NATO, wzmocniony kewlarem. Całość zapakowano w skórzane etui podróżne. Cena jednego egzemplarza wynosi 48 500 PLN.

Omega Speedmaster Pilot
Producent | Omega |
Nazwa modelu | Speedmaster Pilot |
Ref. | 332.10.41.51.01.002 |
Mechanizm | z automatycznym naciągiem |
Symbol mechanizmu | 9900 |
Rezerwa chodu (h) | 60 |
Tarcza | czarna |
Koperta | stal |
Średnica (mm) | 40,85 |
Wysokość (mm) | 14,7 |
Wodoszczelność | 100m |
Pasek | bransoleta, NATO |
Cena (PLN) | 48500 |