Omega Railmaster Master Chronometer Denim Blue [cena]

Po zeszłorocznej wersji z antracytową i jasnoszarą tarczą, teraz Omega prezentuje odświeżoną wersję modelu Railmaster, który wyglądem i kolorystyką nawiązuje do dżinsu. Materiał ten wybrano nieprzypadkowo.

Patrząc na ofertę Omegi, w której pierwsze skrzypce odgrywają od lat przeróżne warianty Speedmastera czy Planet Ocean, trudno nie dostrzec, że Railmaster to kolekcja pozostająca w cieniu pozostałych. Pierwszy model z tej linii zadebiutował w 1957 roku i z racji swoich antymagnetycznych właściwości sprawdzał się na nadgarstkach pracowników kolei oraz fabryk, czyli tam, gdzie zegarki były narażone na namagnesowanie. Osoby te często jako odzież roboczą wykorzystywali spodnie i kombinezony z jeansu. To właśnie dlatego w nowym Railmasterze Omega postawiła na denimowy pasek oraz korespondujący z nim kolor tarczy.

Omega Railmaster Master Chronometer Denim Blue
Omega Railmaster Master Chronometer Denim Blue

Jeśli regularnie odwiedzacie CH24.PL, to z pewnością pamiętacie pokazaną w zeszłym roku – przygotowaną na 60-lecie – limitowaną wersję Railmastera. W trakcie tych samych targów Baselworld, Omega zaprezentowała również inną wersję Railmastera (z antracytową i jasnoszarą tarczą), która w natłoku innych nowości przeszła w sumie bez echa. Teraz ten sam zegarek debiutuje teraz w nowej odsłonie.

Omega Railmaster Master Chronometer Denim Blue
Omega Railmaster Master Chronometer Denim Blue

„Dżinsowa” tarcza Railmastera, to tak naprawdę pomalowana na niebiesko, pionowo szczotkowana powierzchnia, która wyglądem – zwłaszcza z pewnej odległości – jak żywo przypomina denim. Zegarek dostępny będzie na dżinsowym pasku NATO ze skórzaną podszewką i szlufkami oraz charakterystycznym, kontrastowym przeszyciem, jakie znamy ze spodni. W tym miejscu warto przypomnieć, że motyw dżinsu pojawiał się w zegarkach już wcześniej (choćby w ofercie Hublota, gdzie tarcza powstała właśnie z tego materiału). Dla tych z Was, którym pasek nie przypadnie do gustu, Omega przygotowała również wersję na stalowej bransolecie.

Poza kolorystyką, nowy Railmaster nie różni się od modelu z zeszłego roku (pisaliśmy o nim TUTAJ). Otrzymał 40 mm kopertę ze szczotkowanej stali o klasie wodoszczelności 150m, wypukłe szafirowe szkiełko z antyrefleksem oraz podstawowy zestaw wskazań: godzin, minut i sekund. Za te ostatnie odpowiada pomarańczowa wskazówka typu lollypop, która swoim kształtem nawiązuje do kolejowego lizaka.

Omega Railmaster Master Chronometer Denim Blue
Omega Railmaster Master Chronometer Denim Blue

Zegarek napędza odporny na pola magnetyczne do 15.000 gausów kaliber 8806. Zbudowany na 35 kamieniach mechanizm pracuje z częstotliwością 3,5Hz i gwarantuje 55 godzin rezerwy chodu, generowanej z jednego bębna sprężyny. Werk otrzymał ponadto wydawany przez METAS certyfikat Master Chronometer. Udekorowano go charakterystycznym dla Omegi wzorem i ukryto pod pełnym deklem z zamknięciem NAIAD (wszystkie napisy i oznaczenia układają się zawsze w ten sam sposób w stosunku do koperty).

„Jeansowa” Omega Railmaster w opcji na dżinsowym pasku NATO kosztować będzie 18.500PLN. Stalowa bransoleta zwiększa cenę do 19.000PLN.

Omega Railmaster Master Chronometer Denim Blue

Producent Omega
Nazwa modelu Railmaster Master Chronometer Denim Blue
Ref. 220.12.40.20.03.001 (pasek), 220.10.40.20.03.001 (bransoleta)
Mechanizm z automatycznym naciągiem
Symbol mechanizmu Omega 8806
Rezerwa chodu (h) 53
Tarcza niebieska
Koperta stal
Średnica (mm) 40
Wysokość (mm) 12,65
Wodoszczelność 150m
Pasek bransoleta, inny