
Omega Railmaster Master Chronometer Denim Blue [cena]
Po zeszłorocznej wersji z antracytową i jasnoszarą tarczą, teraz Omega prezentuje odświeżoną wersję modelu Railmaster, który wyglądem i kolorystyką nawiązuje do dżinsu. Materiał ten wybrano nieprzypadkowo.
Patrząc na ofertę Omegi, w której pierwsze skrzypce odgrywają od lat przeróżne warianty Speedmastera czy Planet Ocean, trudno nie dostrzec, że Railmaster to kolekcja pozostająca w cieniu pozostałych. Pierwszy model z tej linii zadebiutował w 1957 roku i z racji swoich antymagnetycznych właściwości sprawdzał się na nadgarstkach pracowników kolei oraz fabryk, czyli tam, gdzie zegarki były narażone na namagnesowanie. Osoby te często jako odzież roboczą wykorzystywali spodnie i kombinezony z jeansu. To właśnie dlatego w nowym Railmasterze Omega postawiła na denimowy pasek oraz korespondujący z nim kolor tarczy.

Jeśli regularnie odwiedzacie CH24.PL, to z pewnością pamiętacie pokazaną w zeszłym roku – przygotowaną na 60-lecie – limitowaną wersję Railmastera. W trakcie tych samych targów Baselworld, Omega zaprezentowała również inną wersję Railmastera (z antracytową i jasnoszarą tarczą), która w natłoku innych nowości przeszła w sumie bez echa. Teraz ten sam zegarek debiutuje teraz w nowej odsłonie.

„Dżinsowa” tarcza Railmastera, to tak naprawdę pomalowana na niebiesko, pionowo szczotkowana powierzchnia, która wyglądem – zwłaszcza z pewnej odległości – jak żywo przypomina denim. Zegarek dostępny będzie na dżinsowym pasku NATO ze skórzaną podszewką i szlufkami oraz charakterystycznym, kontrastowym przeszyciem, jakie znamy ze spodni. W tym miejscu warto przypomnieć, że motyw dżinsu pojawiał się w zegarkach już wcześniej (choćby w ofercie Hublota, gdzie tarcza powstała właśnie z tego materiału). Dla tych z Was, którym pasek nie przypadnie do gustu, Omega przygotowała również wersję na stalowej bransolecie.
Poza kolorystyką, nowy Railmaster nie różni się od modelu z zeszłego roku (pisaliśmy o nim TUTAJ). Otrzymał 40 mm kopertę ze szczotkowanej stali o klasie wodoszczelności 150m, wypukłe szafirowe szkiełko z antyrefleksem oraz podstawowy zestaw wskazań: godzin, minut i sekund. Za te ostatnie odpowiada pomarańczowa wskazówka typu lollypop, która swoim kształtem nawiązuje do kolejowego lizaka.

Zegarek napędza odporny na pola magnetyczne do 15.000 gausów kaliber 8806. Zbudowany na 35 kamieniach mechanizm pracuje z częstotliwością 3,5Hz i gwarantuje 55 godzin rezerwy chodu, generowanej z jednego bębna sprężyny. Werk otrzymał ponadto wydawany przez METAS certyfikat Master Chronometer. Udekorowano go charakterystycznym dla Omegi wzorem i ukryto pod pełnym deklem z zamknięciem NAIAD (wszystkie napisy i oznaczenia układają się zawsze w ten sam sposób w stosunku do koperty).
„Jeansowa” Omega Railmaster w opcji na dżinsowym pasku NATO kosztować będzie 18.500PLN. Stalowa bransoleta zwiększa cenę do 19.000PLN.
Omega Railmaster Master Chronometer Denim Blue
Producent | Omega |
Nazwa modelu | Railmaster Master Chronometer Denim Blue |
Ref. | 220.12.40.20.03.001 (pasek), 220.10.40.20.03.001 (bransoleta) |
Mechanizm | z automatycznym naciągiem |
Symbol mechanizmu | Omega 8806 |
Rezerwa chodu (h) | 53 |
Tarcza | niebieska |
Koperta | stal |
Średnica (mm) | 40 |
Wysokość (mm) | 12,65 |
Wodoszczelność | 150m |
Pasek | bransoleta, inny |