MB&F Legacy Machine FlyingT w klasycznej odsłonie [dostępność, cena]
Do kolekcji zaprojektowanych z myślą o kobietach modeli Legacy Machine FlyingT dołącza na wskroś klasyczny, inspirowany historią wariant z kopertą z żółtego złota i błyszczącą, czarną tarczą.
W całej kolekcji szalonych kreacji MB&F projekt LM FlyingT miał dla Maxa Büssera szczególny wymiar. Szczególny z pobudek osobistych, bo to nie tylko pierwszy zegarek, jaki zaprojektował z myślą o kobietach ale przede wszystkim o kobietach w swoim własnym, prywatnym życiu. Wyszło więcej niż dobrze, a zegarkiem zachwycili się wszyscy, w tym także męska część kolekcjonerów. Sam z wielką przyjemnością nosiłbym wersję z diamentami, bo to zegarek tak dobry, że ciężko obok niego przejść obojętnie.
Najnowsza odsłona FlyingT wynika bezpośrednio z pasji, jaką Büsser darzy vintage’owe modele z lat 60. ubiegłego wieku, od marek takich jak Rolex czy Piaget. Estetycznie wyróżniało je atrakcyjne połączenie żółtego złota koperty z czarną, lustrzaną tarczą z onyksu. To kombinacja niezwykle stylowa, toteż Busser po raz kolejny postanowił złamać pewien kanon i wprowadzić ją do swojego zegarmistrzostwa.
FlyingT(ourbillon)
Choć wybór zegarka padł na damski FlyingT, bez wątpienia to model unisex, a i zdecydowanie wyobrażam sobie szybciej bijące serca męskiej części kolekcjonerów. Zestawienie żółtego, polerowanego złota obudowy z błyszczącym, głęboko czarnym cyferblatem (tym głównym i tym małym, pokazującym czas) daje piorunujący efekt, a przy okazji 8. odsłona LM FlyingT to zdecydowanie najniższy skłon marki w kierunku klimatów vintage.
Tak jak we wszystkich poprzednich odsłonach zegarka, tak i tu dominującym elementem projektu jest ukryty po bańką z szafirowego szkła, ułożony pionowo mechanizm. Wieńczy go latający, 60-sekundowy tourbillon z diamentem. Wskazanie czasu tym razem gra drugoplanową rolę, wyrażoną ulokowaną na wysokości godz. 7 małą tarczką, nachyloną pod kątem 50°. Nad jej gładką, czarną powierzchnią porusza się para złotych wskazówek.
Z kolei druga strona koperty (mierzy 38,5 mm średnicy i 20 mm grubości, razem ze szklaną kopułą) prezentuje wahnik automatycznego naciągu, a właściwie pięknie wykończone, złote słońce. Jest ono integralną częścią taktowanego na 2,5 Hz mechanizmu, dysponującego 100 h rezerwy chodu.
Dostępność i cena
MB&F Legacy Machine FlyingT w odsłonie z żółtego złota i onyksu nie będzie objęty limitacją, ale powstawanie ograniczona liczba egzemplarzy – w tym roku dokładnie 6 sztuk. Za jedną zapłacić trzeba 120 000 EUR (~518 500 PLN) plus podatek.
MB&F Legacy Machine FlyingT
Producent | MB&F |
Nazwa modelu | Legacy Machine FlyingT |
Mechanizm | z automatycznym naciągiem |
Symbol mechanizmu | FlyingT |
Rezerwa chodu (h) | 100 |
Tarcza | czarn |
Koperta | żółte złoto |
Średnica (mm) | 38,5 |
Wysokość (mm) | 20 |
Wodoszczelność | 30m |
Pasek | skórzany |