HUBLOT z nowym CEO
Jean-Claude Biver, bezapelacyjnie jeden z najgenialniejszych CEO branży zegarkowej, z dniem 1 stycznia ustąpił miejsca za sterami manufaktury HUBLOT swojemu najbliższemu współpracownikowi i przyjacielowi, Ricardo Guadalupe.
Choć w kuluarach zegarkowej branży mówiło się o tym już od pewnego czasu, ogłoszoną dzisiaj informację o zmianie na stanowisku CEO marki HUBLOT można uznać za niespodziankę dużego kalibru, a nawet (nieco górnolotnie) koniec pewnej epoki (wszak HUBLOT = JC.Biver). Autor spektakularnego sukcesu młodej manufaktury z Nyonu, człowiek, który w zaledwie 6 lat uczynił z szerzej nieznanej firmy markę doskonale rozpoznawalną i stawianą w szeregu z największymi w branży – Jean-Claude Biver – ustąpił ze stanowiska CEO (Chief Executive Officer). Jego miejsce zajmie dotychczasowy nr.2 w firmie, dyrektor zarządzający Ricardgo Guadalupe – osoba, która od samego początku razem z JC.Biverem odpowiadała za ogromny sukces HUBLOT.
Jean-Claude Biver obejmie stanowisko przewodniczącego rady nadzorczej HUBLOT. Będzie również współodpowiedzialny za kontakty z mediami i kolekcjonerami, rozwój produktów i strategię biznesową. Nowa pozycja pozwoli 62-letniemu Luksemburczykowi na nieco spokojniejszy i mniej intensywny tryb życia, większe oddanie się sowim pasjom (na czele z winem i serami), oraz więcej czasu poświęconego rodzinie, która – jak zawsze podkreśla – jest dla niego wartością nadrzędną.
„Jest odpowiedni czas na naukę, czas na działanie, czas na przekazywanie dalej i czas na zmiany. Szczęśliwie dotarłem właśnie do etapu trzeciego. Z satysfakcją przekazuję stery mojemu przyjacielowi i koledze od przeszło 20 lat. Cieszę się, że pozostanę blisko związany z firmą na polu związanym ze strategią, produktami i relacjami z branżą i klientami”. – Jean-Claude Biver
Miałem przyjemność spotkać Jean-Clauda Bivera osobiście. Miałem także wielką przyjemność przeprowadzić z nim jeden z naszych najważniejszych i najlepszych wywiadów (więcej TUTAJ). Miałem wreszcie, podobnie zresztą jak bardzo wielu innych dziennikarzy, kolekcjonerów i pasjonatów zegarkowej sztuki, niewątpliwą przyjemność bycia w stałym i niczym nieograniczonym kontakcie z człowiekiem, który może być stawiany za wzór idealnego CEO. Nie ma w branży zegarkowej drugiego tak otwartego, komunikatywnego i kierowanego pasją lidera, który jednocześnie genialnie potrafił prowadzić firmę w bardzo trudnych niekiedy warunkach i przy ogromnej konkurencji. Zawsze dostępny, zawsze profesjonalny, uśmiechnięty i zawsze patrzący w przyszłość. Wizjoner na miarę współczesnego zegarmistrzostwa.
Jak poradzi sobie HUBLOT bez przewodnictwa charyzmatycznego Pana Bivera, czas pokaże. Ricardo Guadalupe ma przed sobą nie lada wyzwanie… Ba, chyba trudniejsze, niż jakikolwiek inny nowy CEO firmy zegarkowej od kiedy sięgam pamięcią. Jean-Claude Biver to postać unikatowa, a jego geniusz (nie boję się nadużywać tego słowa) jest i pozostaje dla całej branży wartością nieocenioną.
Nasz wywiad z Jeanem-Claude Biverem; BaselWorld 2010:
Opracowanie własne: Łukasz Doskocz