HUBLOT Tour Auto
Nowym partnerem prestiżowego rajdu starych samochodów Tour Auto Optic 2000 jest od tego roku manufaktura HUBLOT.
Do roku 2013 organizowane na terenie Francji Tour Auto było, od strony zegarkowej, domeną Audemars Piguet. To manufaktura z Le Sentier była oficjalnym „timekeeper’em” rajdu i twórcą oficjalnego zegarka kolejnych edycji. W tym roku jednak pałeczkę tę przejęła manufaktura z okolic Genewy – i nie trudno byłoby zgadnąć (gdyby nie było wiadomo), że chodzi o HUBLOT. Ponieważ związki motoryzacji i HUBLOT są ewidentne (patrz choćby partnerstwo z F1 czy Ferrari), a dodatkowo Jean-Claude Biver jest znanym pasjonatem starych samochodów, mariaż z francuską imprezą jest kolejnym naturalnym środowiskiem promocji marki z Nyonu. Tegoroczne Tour Auto Optic 2000 rozgrywane jest właśnie teraz – w dniach 22-27 kwietnia, przy udziale 250 sportowych i kolekcjonerskich aut z całego świata, kierowanych m.in. przez byłych kierowców Formuły 1 – Jacquesa Leffita, Oliviera Panisa i Erica Comasa. Pojawił się również nowy zegarek.
Pierwszym dedykowanym wydarzeniu HUBLOTEM będzie Classic Fussion Tour Auto Chrono, dobrze znany już „klasyczny” chronograf w spersonalizowanej, dedykowanej wersji. CF TAC utrzymany jest w bieli, dominującej na tarczy jak i skórzanym pasku modelu. Biel przełamano jedynie przechodzącym przez cały pasek oraz cyferblat niebiesko-biało-czerwonym paskiem, symbolizującym oczywiście francuską flagę. Tarczę dopełniają dwa czarne liczniki – małej sekundy oraz 30-minutowy stopera – oraz okienko daty na godz.6.
Koperta Tour Auto Chrono to 45mm satynowano-polerowanego tytanu z pełnym, grawerowanym deklem i szafirowym szkłem z powłoką antyrefleksyjną. Całość jest wodoszczelna do 50m. Wewnątrz koperty pracuje automatyczny kaliber HUB 1143 (ETA z modułem Dubois Depraz) z 4-Hercowym balansem i 42h rezerwą chodu. HUBLOT wykona 100 limitowanych egzemplarzy modelu.
Opracowanie: Łukasz Doskocz