CORUM Admiral’s Cup Challenger 44 Chrono Rubber

Nowa wersja flagowego chronografu manufaktury CORUM – Admiral’s Cup Challenger 44 Chrono Rubber to idealny zegarek an wakacje. Dostępne w 7 wariantach kolorystycznych modele wyróżnia, oprócz intensywnej kolorystyki, pokryta wulkanizowaną gumą koperta.

Zegarki po raz pierwszy pokazano publicznie podczas tegorocznego BaselWorld i przyznać trzeba, że witryny pawilonu CORUM przyciągały sporą rzeszę zwiedzających zwabionych kolorowymi, sportowymi czasomierzami, które są absolutnym novum w portfolio firmy. Admiral’s Cup Challenger 44 Chrono Rubber to zegarek bazujący bezpośrednio na podstawowym chronografie w ofercie manufaktury – Admiral’s Cup Challenge.

Admiral's Cup Challenger 44 Chrono Rubber w czerwieni
Admiral's Cup Challenger 44 Chrono Rubber w czerwieni
Admiral's Cup Challenger 44 Chrono Rubber w wersji niebieskiej
Admiral's Cup Challenger 44 Chrono Rubber w wersji niebieskiej

Nowe wersje wyróżniają się innowacyjnym, choć stosowanym już wcześniej w branży (choćby w modelu Aquatimer Galapagos od IWC) podejściem do wykończenia koperty. Jak sugeruje sama nazwa nowych czasomierzy, stalowe 44mm, 12-kątne koperty zegarków pokryte są wulkanizowaną gumą. Gumowa otoczka aplikowana jest na powierzchnię kopert w specjalnym technologicznym procesie, który zapewnia trwałość i przyjemną w dotyku strukturę powłoki. Dostępnych będzie w sumie 7 kombinacji kolorystycznych modelu Chrono Rubber: czerwona (limitacja 100 sztuk), niebieska (limitacja 100 sztuk), biała, czarna, biało-czarna (limitacja 125 sztuk) oraz biała i czarna ze złotym bezelem. Każdy z wariantów oferowany będzie ze zintegrowanym, gumowym paskiem w kolorze korespondującym z kolorem koperty.

Admiral's Cup Challenger 44 Chrono Rubber w bieli i czerni
Admiral's Cup Challenger 44 Chrono Rubber w bieli i czerni

W zegarkach, za szafirowym deklem, pracować będzie automatyczny kaliber CO753 z certyfikatem chronometru C.O.S.C. Mechanizm – oprócz standardowych wskazań czasu i chronografu – wyposażono w datownik, widoczny na tarczy w okienku na godzinie 4:30. Sama tarcza z charakterystycznymi elementami żeglarskimi – 12 flagami sygnałowymi w miejscach indeksów godzinowych – w zależności o wariantu otrzyma czarny, niebieski lub biały kolor z elementami z masy luminescencyjnej. Tą samą substancją świecącą pokryte zostały również wskazówki: godzinowa, minutowa oraz wskazówki na małych tarczach stopera.

Jak na sportowe czasomierz przystało, zegarki opatrzono wodoszczelnością na zadowalającym poziomie 100 metrów, poza modelem z białą tarczą, który ma WR na poziomie 30m (i szczerze mówiąc nie mam pojęcia, z czego ta różnica wynika). Pasek zapina się wygodnym, regulowanym zapięciem na zatrzask z 2 przyciskami zabezpieczającymi.

Źródło: CORUM
Opracowanie: Łukasz Doskocz