Butik Hour Passion i rozmowa z Gaëlem Vallade (MD Swatch Group Polska)
Kilka tygodni temu wspominaliśmy o zbliżającym się otwarciu pierwszego w Polsce multibrandowego butiku, którego właścicielem jest Swatch Group. Dziś pokazujemy jak wygląda, a Dyrektora Zarządzającego Swatch Group Polska pytamy o polską sieć dystrybucji, pomysł na Hour Passion i znajdujące się w nim marki.
O planach otwarcia multibrandowego sklepu z zegarkami Longines, Rado, Tissot, Certina, Calvin Klein, Swatch oraz flik-flak pisaliśmy już dokładnie TUTAJ. Teraz przedstawiamy Wam zdjęcia (nie wizualizacje) działającego butiku, a także zapraszamy do zapoznania się z krótkim wywiadem, jakiego udzielił nam Gaël Vallade (Managing Director Swatch Group Polska).
Tomasz Kiełtyka: Skąd pomysł na multibrandowy butik Hour Passion?
Gaël Vallade: Hour Passion to sieć koncepcyjnych butików należąca do Swatch Group, największej firmy zegarmistrzowskiej na świecie. Sieć powstała dziesięć lat temu. Oferuje ciekawe portfolio szwajcarskich marek zegarmistrzowskich w innowacyjnym i wysoce wyspecjalizowanym środowisku. Dzięki wysokim standardom obsługi butiki Hour Passion szybko zyskały dużą popularność wśród międzynarodowej klienteli. Zakup zegarka w naszym profesjonalnym butiku jest unikalnym doświadczeniem. Klient czuje, że znalazł się w miejscu dla prawdziwych koneserów.
TK: Czym Hour Passion wyróżnia się na tle obecnych do tej pory w Polsce butików z zegarkami z oferty Swatch Group?
GV: Polski rynek posiada bogate zegarmistrzowskie i jubilerskie tradycje. Hour Passion może być na nim nowym wzorem do naśladowania. Wkładamy wiele pracy w to, by każda z naszych marek miała własną kulturę, unikalne pozycjonowanie i oferowała inne doświadczenia. Słowem, żeby miała własne DNA i właśnie to będziemy starali się przekazać klientom. Chcemy, by poczuli naszą pasję i docenili naszą ekspercką wiedzę, aby doświadczenie zakupu zegarka było dla nich wyjątkowym momentem w życiu. To przecież nie jest zwykły zakup, ale realizacja pewnej pasji. Wiemy, że Polacy kochają zegarki. Dlaczego nie mielibyśmy ich uszczęśliwić?
TK: Czy nie uważacie Państwo, że marki Flik Flak i Longines dzieli zbyt wielka przepaść aby sprzedawać je w jednym miejscu?
GV: Nasz butik z pewnością przyciągnie prawdziwych entuzjastów wiernych szwajcarskiej sztuce zegarmistrzowskiej. Wszystkie te marki mają wspólny mianownik – szwajcarską jakość wykonania. Co więcej, pragnęliśmy zaspokoić wszystkie potrzeby polskiego rynku. Według nas istnieje duża spójność w oferowaniu zegarków, W Hour Passion klienci znajdą zegarki, które pragniemy nosić w czasie wolnym, zakładamy na co dzień, w tygodniu pracy oraz takie, które zachowujemy na specjalne okazje. Według nas to bardzo spójna propozycja. Taka oferta odzwierciedla naszą drogę życia i sposób w jaki żyjemy.
TK: Ile podobnych butików planujecie Państwo otworzyć na terenie Polski?
GV: Ilościowe rozwijanie sieci nie jest naszym priorytetem. Mamy zaufanie do naszych dotychczasowych partnerów, którzy godnie reprezentują nasze marki. Budowa sieci we właściwy sposób i nawiązywanie prawdziwych partnerskich relacji to złożony i czasochłonny proces.
TK: Czy Hour Passion w perspektywie kilku lat wyprze lub przynajmniej mocno zastąpi dotychczasową sieć dystrybucji?
GV: Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych partnerów Swatch Group i uważamy, że rewolucja na rynku jest bezzasadna. Jest tu miejsce dla wielu graczy. Zawsze wspieraliśmy i będziemy dalej wpierać tradycyjne sklepy reprezentujące pożądane przez nas cechy jakościowe. Nasze własne butiki, takie jak Hour Passion, mogą być dla nich inspiracją.
Przygotowaliśmy specjalne wskazówki, w których określamy, jakie doświadczenia klienta przy zakupie zegarka pragniemy budować i zamierzamy wprowadzić je we wszystkich punktach sprzedaży naszych marek. Odpowiednie standardy obsługi i doskonała lokalizacja to dwa główne aspekty w wymaganiach jakie stawiamy przed kolejnymi butikami sieci Hour Passion.
TK: Czy oprócz Hour Passion planujecie Państwo uruchomienie monobrandowych butików?
GV: Cześć marek wymaga specjalnego traktowania. Swatch Group rozwijając swoją sieć sprzedaży korzysta z różnorodnych kanałów dystrybucji. Hour Passion to nie jedyny z nich. Dlatego Swatch Group będzie uważnie przyglądać się polskiemu rynkowi i postara się wykorzystywać nadarzające się okazje. Nie wiemy dziś jednak, czy będą to butiki mono- czy multibrandowe. Przy okazji dodam, że ostatnio otworzyliśmy w Polsce dwa nowe sklepy marki Swatch.
TK: Czy otwarcie Hour Passion i plany dotyczące monobrandowego butiku oznaczają, że rynek Polski dobrze rokuje?
GV: Bez wątpienia, polski rynek dynamicznie się zmienia. Cenimy go i mamy zamiar rozwijać tu naszą działalność w najbliższych miesiącach i latach.
TK: Dziękuję za rozmowę.