Skip to content

CH24.PL

zegarki luksusowe, sportowe, klasyczne – polski portal o zegarkach.

  • EN
  • Nowości 2023
  • Aktualności
  • Działy
    • Kultowe zegarki
    • Recenzje zegarków
    • Zegarek Roku
    • Zobacz również:
      • Hands-On
      • Rankingi
      • Dzieje zegarmistrzostwa
      • Aukcje zegarków
      • Zegarki damskie
  • Baza wiedzy
    • Słownik pojęć zegarmistrzowskich
    • Poradnik zakupowy
    • Jak działa zegarek mechaniczny
  • Marki
    • A
      • A.Lange&Söhne
      • Alpina
      • Audemars Piguet
    • B
      • Ball
      • Bell&Ross
      • Blancpain
      • Breitling
      • Bulgari
    • C
      • Carl F. Bucherer
      • Cartier
      • Certina
      • Chopard
    • D
      • De Bethune
      • Doxa
    • E
      • Eberhard
      • Eterna
    • F
      • F.P. Journe
      • Ferdinand Berthoud
      • Frédérique Constant
    • G
      • G-Shock
      • Glashütte Original
      • Grand Seiko
    • H
      • Hamilton
      • Hublot
    • I
      • IWC Schaffhausen
    • J
      • Jaeger-LeCoultre
      • Junghans
    • L
      • Laurent Ferrier
      • Longines
    • M
      • MB&F
      • MeisterSinger
      • Montblanc
    • O
      • Officine Panerai
      • Omega
      • Oris
    • P
      • Patek Philippe
      • Piaget
      • Polpora
    • R
      • Rado
      • Richard Mille
      • Rolex
    • S
      • SevenFriday
      • Seiko
      • Swatch
    • T
      • TAG Heuer
      • Tissot
      • Tudor
    • U
      • Ulysse Nardin
    • V
      • Vacheron Constantin
      • Vulcain
    • Z
      • Zenith
    • Zobacz wszystkie marki
  • Sklep
Wywiad: Adrian Bosshard (CEO Rado)
  • facebook
  • Instagram
Search

Na skróty

  • Testy i recenzje zegarków
  • Kultowe Zegarki
  • Rankingi
  • Aukcje zegarków
  • Zegarki damskie

Popularne artykuły

  • Zegarkowe nowości 2023
  • Omega x Swatch Bioceramic MoonSwatch
  • Zegarek Roku 2022
  • Pierwszy dodatek Vogue Watches pod redakcją CH24

Popularne marki

  • Rolex
  • Longines
  • TAG Heuer
  • Seiko
  • Omega
EN
  • Tissot Sideral

    Hands-On Tissot Sideral – reedycja retro w trzech kolorach [zdjęcia live, dostępność, cena]

  • Certina DS Action Diver 43 mm All Black

    Certina DS Action Diver 43 mm All Black [dostępność, cena]

Adrian Bosshard (CEO Rado)
Wywiad Adrian Bosshard (CEO Rado)

Wywiad Adrian Bosshard (CEO Rado)

Tomasz Kiełtyka26.04.202326.04.20235 min. czytania

O różnicach między zwykłą ceramiką, a ceramiką high-tech, nowoczesnych materiałach, historycznych modelach i planach na przyszłość rozmawiamy ze stojącym na czele marki Rado Adrianem Bosshardem.

Swoje tegoroczne nowości marka Rado zdecydowała się zaprezentować w jednym z lokali na warszawskiej Pradze. W nowoczesnych wnętrzach, na ogromnych ekranach wyświetlano spoty promujące wybrane modele (w tym Captain Cook High-Tech Ceramic Skeleton) , a same zegarki można było obejrzeć w gablotach. Naszym przewodnikiem po poszczególnych kolekcjach był sam CEO marki, Adrian Bosshard. Bosshard z branżą związany jest od ponad 25 lat i w przeszłości odpowiadał między innymi za Certinę oraz Union Glashütte. Po zmianach na kluczowych stanowiskach w ramach Swatch Group (w 2020 roku) przejął stery marki Rado. Pokaz nowości był również okazją do krótkiej rozmowy.

Dzień prasowy marki Rado
Dzień prasowy marki Rado
Prezentacja nowości Rado
Prezentacja nowości Rado
Prezentacja nowości Rado
Prezentacja nowości Rado

Tomasz Kiełtyka: Dzień dobry!

Adrian Bosshard: Dzień dobry! Miło znów się spotkać. Pamiętam, że ostatnio widzieliśmy się kilka lat temu – podczas gali wręczenia nagród w konkursie „Zegarek Roku CH24”.

TK: Zgadza się. Minęło trochę czasu i w Twoim życiu sporo się zmieniło. Teraz stoisz na czele marki Rado. No właśnie – kiedyś czytałem, że na swój ślub w 1991 roku otrzymałeś w prezencie od żony zegarek Rado Integral. Wciąż go masz?

AS: Praktycznie od dziecka byłem zafascynowany zegarkami. Moja żona o tym wiedziała. Wiedziała też, że w tamtym czasie moim marzeniem był Rado Integral. I ten właśnie model – z okolicznościowym grawerem – otrzymałem w prezencie. Choć może trudno w to uwierzyć, pomimo że ma ponad 30 lat, to wciąż wygląda jak nowy. Tak jak moja żona (śmiech). To w dużej mierze zasługa ceramiki oraz szafirowego szkła.

TK: Rado Integral to zegarek z lat 80., który utorował drogę dla kolejnych, niezwykle popularnych modeli jak np. Ceramica. Od tego czasu Rado często używa sloganu „Master of materials”. Ja chyba zaryzykowałbym: król ceramiki. Czy planujecie coś zmienić w swojej strategii dotyczącej tego materiału?

AB: „Master of materials” nie oznacza, że skupiamy się tylko na ceramice. Weźmy na przykład Ceramos, gdzie łączymy ceramikę między innymi ze stalą, która zapewnia odpowiedni kolor. Ceramikę można produkować w kolorze czarnym czy białym, ale jak chcesz uzyskać barwę stali, to musisz korzystać z różnych połączeń. Chcę powiedzieć, że nie ograniczamy się tylko do ceramiki. A samo hasło „Master of materials” oznacza, że musimy mieć otwartą głowę i proponować takie rozwiązania, które klientom przynoszą konkretne korzyści. Co dokładnie mam na myśli? Np. odporność ceramiki na zarysowania sprawia, że zegarek wygląda jak nowy. Materiał ten w kontakcie ze skórą jest przyjemny i przyjazny temperaturowo. Jest też lekki, co przekłada się na komfort noszenia.

Rado Press Day 2023
Rado Press Day 2023
Adrian Bosshard (CEO Rado)
Adrian Bosshard (CEO Rado)

TK: Pytałem o materiały, a konkretnie o ceramikę, bo ta stała się w ostatnich latach dość powszechna w zegarkach – także tych o wiele tańszych. Czy widzisz w tym zagrożenie dla Waszej marki?

AB: Obecnie nikt nie jest w stanie zaoferować na tym poziomie cenowym co my ceramiki high-tech, o takiej jakości i w takim wykończeniu jak w Rado. Zobacz na inne marki w naszej grupie – np. Omegę – czy nawet poza grupą, jak IWC czy Hublot. Firmy te pracują z ceramiką, ale to zupełnie inna półka cenowa. My możemy oferować ceramikę high-tech na obecnym poziomie, bo mamy wiedzę, doświadczenie i uprzemysłowiliśmy cały proces produkcji. Jeśli z kolei myślisz o porównaniu do zegarków z ceramiki marek fashion, to są to modele produkowane głównie na Dalekim Wschodzie z całkiem innych materiałów.

TK: Czyli to inna ceramika?

AB: Tak. Wyobraź sobie, że masz ceramiczny kubek. On jest twardy, ale jak spadnie na ziemię, to może się stłuc. To samo jest u nas. Musisz mieć wiedzę i doświadczenie, aby tak stworzyć ten materiał, żeby był odporny na zarysowania, ale też niezawodny w innych względach.

TK: Wiem, że kiedyś zawodowo ścigałeś się w Moto GP. Czy teraz, odpowiadając za firmę, dla której nowoczesne materiały są niezwykle ważne, nie czujesz pokusy, żeby wykorzystać w zegarkach te ze sportów motorowych?

AB: Jak byłem kierowcą wyścigowym, liczyło się, żeby mieć mocny silnik i lekką „obudowę”. W przypadku motocykli stosowało się głównie włókno węglowe, które jest wytrzymałe i lekkie. Jeśli spojrzysz na zegarki, to odpowiednikiem jest dobry oraz sprawdzony mechanizm i właśnie ceramika. Od lat unowocześniamy jedno i drugie. I przy tym zostaniemy.

TK: Kilka lat temu pokazaliście reedycję historycznego divera – model Captain Cook. Świetny zegarek, ale na początku było to spore zaskoczenie, bo taki „normalny” czasomierz różnił się zasadniczo od oferowanych wówczas, nieco futurystycznych modeli ceramicznych. Czy planujecie jeszcze jakieś tego typu niespodzianki, czyli zegarki inspirowane modelami vintage?

AB: Zawsze staramy się zaskakiwać naszych klientów. W przyszłości będziemy pracowali nad naszymi kolekcjami – tak jak to było z modelem Captain Cook – które są inspirowane tradycją. Rado ma bardzo bogatą historię i tak kultowe projekty, jak DiaStar z 1962 roku. Nawet Captain Cook pochodzi z lat 60. Co prawda przez wiele dekad nie był obecny w naszej ofercie, ale kilka lat temu powrócił w 37 mm wersji. Potem pojawił się wariant z ceramicznym bezelem, a następnie cały z ceramiki, diver itd. To była ewolucja, bazująca na dwóch naprawdę niezwykle ważnych aspektach: korzeniach oraz DNA marki.

Rado Diastar
Rado DiaStar

TK: No to ostatnie pytanie. Nowa kolekcja Centrix to raczej zegarki dla kobiet. Jak obecnie wygląda wasza sprzedaż pod względem płci?

AB: Dzisiaj znajdujemy się w bardzo komfortowej sytuacji, bo mniej więcej połowa naszych klientów to kobiety, a połowa mężczyźni. Mamy w swojej ofercie wiele modeli damskich, męskich ale i unisex. Np. True Square albo nawet Centrix. Wersja S jest damska, ale L jest już dla każdego. W ostatnich 3 latach skupialiśmy się na zegarkach męskich, a w tym roku zdecydowaliśmy się na kampanię Centrixa w wariancie S, czyli modelu, którym chcemy zainteresować panie. Kobiety coraz częściej kupują mechaniczne zegarki i zwracają uwagę na parametry techniczne. Wynika to z dużego wzrost świadomości – także w Polsce – jaki nastąpił na przestrzeni ostatnich kilku lat.

TK: Dziękuję bardzo za rozmowę.

AB: Ja również dziękuję i pozdrawiam czytelników portalu CH24.

Adrian Bosshard (CEO Rado)
Adrian Bosshard (CEO Rado)

Tagi Adrian Bosshard Rado

Kategorie Aktualności Wywiady

Ostatnio dodane

  • Norqain Freedom 60 Chrono 40 mm „Ice Blue” [dostępność, cena]

    Norqain Freedom 60 Chrono 40 mm „Ice Blue”

    Do kolekcji sportowo-casualowych chronografów marki Norqain dołącza 40-milimetrowy wariant ze stali, z idealnie wpisującą się w trendy, jasnoniebieską […]

  • Citizen NJ015 „Tsuyosa” Automatic [dostępność, cena]

    Citizen NJ015 „Tsuyosa”

    Na tegoroczne lato japoński Citizen proponuje sportowy, stalowy zegarek na bransolecie i z tarczą w jednym z sześciu […]

  • IWC Mark XX ze srebrną tarczą [dostępność, cena]

    IWC Mark XX

    Do kultowej kolekcji klasycznych zegarków dla pilotów od manufaktury z Schaffhausen dołącza model z nietypową, srebrną tarczą. Wybrać […]

Najczęściej czytane

  1. Omega Seamaster Aqua Terra Worldtimer w nowych odsłonach [dostępność, cena]
  2. TOP 6 Zegarki na lato i wakacje 2023
  3. Certina DS Action Diver 43 mm All Black [dostępność, cena]
  4. Hands-On Doxa SUB 200 C-Graph II [zdjęcia live, dostępność, cena]
  5. Hands-On Tissot Sideral – reedycja retro w trzech kolorach [zdjęcia live, dostępność, cena]
Podobne artykuły
  • Rado Captain Cook High-Tech Ceramic Skeleton

    Rado Captain Cook High-Tech Ceramic Skeleton [dostępność, cena]

    Magdalena Piekarska 22.04.202322.04.2023
  • Rado Hyperchrome Captain Cook Bronze

    Recenzja Rado Hyperchrome Captain Cook Bronze [zdjęcia live, cena]

    Michał Ciechanowski 27.09.202028.09.2020
  • Rado HyperChrome Captain Cook

    Recenzja Rado HyperChrome Captain Cook [zdjęcia live, cena]

    Tomasz Kiełtyka 12.08.20178.06.2019
  • Rado Golden Horse

    Recenzja Rado Golden Horse [zdjęcia live, cena]

    Wadim Zalewski 7.06.20198.06.2019

Newsletter

Zapisz się za darmo i nie przegap najnowszych aktualności oraz recenzji ze świata zegarków

zamknij
SHOP.CH24.PL

Sklep CH24

W sklepie CH24 postawiliśmy przede wszystkim na popularne i lubiane produkty – narzędzia, paski czy albumy o zegarkach.
Gwarantujemy przy tym najwyższą jakość!

Przejdź na SHOP.CH24.PL

Zegarek Roku CH24

Zegarek Roku

Już od 13 lat przyznajemy najbardziej prestiżowe w Polsce nagrody dla najlepszych zegarków. Laureata w jednej z kategorii wybieracie również Wy – czytelnicy naszego magazynu.

Sprawdź nagrodzone zegarki!

Przejdź na zegarekroku.pl

Słownik pojęć
zegarmistrzowskich

Słownik pojęć zegarmistrzowskich

Wyjaśniamy pojęcia związane ze światem zegarków – zarówno te proste, jak i bardziej skomplikowane. Aktualnie w słowniku pojęć zegarmistrzowskich CH24 znajduje się ponad 300 fraz.

Dział nakręca SEIKO

Zobacz słownik

O CH24.PL

  • Redakcja
  • Reklama na stronie CH24.PL
  • W mediach
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Zasady korzystania z serwisu

Kategorie

  • Aukcje zegarków
  • Ciekawostki
  • Publikacje
  • Rankingi
  • Hands-On
  • Recenzje i testy zegarków
  • Timebloid
  • Wideo
  • Zegarki damskie

Zobacz także

  • Masz pytania? Zadaj je nam!
  • Encyklopedia wiedzy o zegarkach
  • Na co zwrócić uwagę przed zakupem
  • Jak powstają zegarki
  • Spotkania „Time To Meet”
  • Zegarek Roku

Dołącz do nas

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube

Aplikacja CH24

  • Pobierz aplikację – iOS
  • Pobierz aplikację – Android
Nazwy własne firm, produktów, instytucji, a także ich znaki towarowe są własnością tychże firm, podobnie jak materiały graficzne i filmowe wykorzystane w serwisie.
Wszystkie prawa zastrzeżone ©2009 - 2023 - CH24.PL ®