SIHH 2010: Audemars Piguet Royal Oak Offshore Grand Prix
Jedną z nowości zaprezentowanych podczas tegorocznego SIHH przez manufakturę Audemars Piguet jest model Grand Prix rozbudowujący kolekcję Royal Oak Offshore. Charakterystyczna koperta zegarka wykonana z cennych kruszców oraz karbonu łączy w sobie nowoczesność i bardzo ekstrawagancki design.
Royal Oak Offshore Grand Prix dostępny będzie w trzech wersjach. Pierwsza z nich posiada kopertę wykonaną w całości z karbonu, poza ceramicznym deklem. Karbonowy bezel składa się z dwóch pierścieni połączonych i przymocowanych do koperty nieco wystającymi śrubami. Tarcza kolorze czarno-czerwonym ozdobiona jest charakterystycznym dla linii Offshore wzorem „Mega Tappiserie” w nieco odświeżonej wersji. Czerwień pojawia się również na efektownie prezentującej się koronce. Całości dopełnia szeroka osłona przycisków stopera w kolorze nawiązującym do felg samochodów wyścigowych.
Wariant drugi modelu Grand Prix posiada kopertę wykonaną z 18ct różowego złota połączoną z ceramiczno-karbonowym bezelem i osłoną przycisków. Bezel jest szkieletowany i przymocowany do koperty widocznymi, stalowymi śrubami. Ta wersja obdarzona została czarną tarczą.
Wreszcie trzeci, zapewne najdroższy model, to połączenie również ceramiczno-karbonowego bezela z tym razem platynową (950) kopertą, przyciskami i koronką z białego złota oraz aluminiową, niebieską tarczą.
Wszystkie czasomierze wyposażone są w najbardziej sportową i wyścigową komplikację zegarmistrzowską – chronograf. Na każdej z tarcz umieszczono trzy mniejsze totalizatory umieszczone w polerowanych, metalicznych obwódkach.
Mechanizm
Tym, co dla wielu miłośników zegarków i zegarmistrzostwa najważniejsze, jest mechanizm. Modele Royal Oak Offshore Grand Prix napędza stworzony we własnej manufakturze mechanizm Calibre 3126/3840 (drugi numer to moduł chronografu) z naciągiem automatycznym. Jak każdy mechanizm powstający w manufakturze Aydemars Piguet, także i ten jest doskonałym przykładem szwajcarskiej szkoły zegarmistrzowskiej. Odporny na wstrząsy, wysoce precyzyjny balans gwarantuje znakomite wartości robocze. Pełny naciąg sprężyny zapewnia 60 godzin nieprzerwanej pracy. Mechanizm wyposażony został w bardzo ułatwiający obsługę system szybkiej zmiany daty oraz stop-sekundę.
Składany ręcznie w warsztatach marki w Le Brassus mechanizm znakomicie prezentuje się również od strony wizualnej. Ręcznie wykończony jest dosłownie każdy element kalibru, począwszy od mostków na miejscach an śruby skończywszy. Szlify dekoracyjne to m.in. perłowania oraz paski Genewskie na mostkach. Wahnik wykonany z 22ct złota przygotowano specjalnie dla tej edycji. Pięknie ozdobiony udekorowano dużym logo marki. To doskonałe pod względem technicznym i estetycznym dzieło można podziwiać przez przeszklony szafirowym szkłem dekiel.
Każda z wersji modelu Royal Oak Offshore Grand Prix dostępna będzie na skórzanym pasku z zapięciem na trzpień. Każda będzie również limitowana.
I tak model karbonowy (Ref. 26290IO.OO.A001VE.01) powstanie w ilości 1750 sztuk.
Model w różowym złocie (Ref. 26290RO.OO.A001VE.01) w ilości 650 sztuk.
Model w platynie (Ref. 26290PO.OO.A001VE.01) w ilości 75 egzemplarzy.
tłumaczenie i opracowanie: Łukasz Doskocz