MB&F LMX Steel & Brass [dostępność, cena]
Projektując trzecią wersję modelu LMX Max Büsser i jego ekipa postawili na nawiązujące do klasyki zegarmistrzostwa połączenie stalowej koperty oraz miedzianej tarczy.
Pokazany dokładnie rok temu model LM X marka MB&F przygotowała jako jubileuszowy zegarek na dziesięciolecie kolekcji Legacy Machine. Kiedy LM zadebiutował w październiku 2011 roku, nawet najbardziej zagorzali fani manufaktury i talentu Maximilliana Büssera westchnęli ze zdziwieniem. Oto bowiem marka, która dotychczas kojarzyła się tylko i wyłącznie z absolutnie „odjechanymi”, mechanicznymi kreacjami spod szyldu Horology Machines, stworzyła coś na oko przypominającego klasyczny zegarek. Büsser często wręcz zarzekał się, że jego celem nie jest klasyczne zegarmistrzostwo, ale równie często podkreślał jak wielką estymą darzy historycznych zegarmistrzów. Oczywiście klasyka w wydaniu MB&F to nie klasyka w szerokim rozumieniu tego terminu, a jej luźna interpretacja (o której regularnie czytać mogliście TUTAJ).
Nowa, trzecia już odsłona referencji LMX (po wersji w różowym złocie oraz tytanie) to w całym katalogu modeli linii zegarek być może najbardziej tradycyjny (zegarmistrzowsko) w detalach, bowiem wykonano go z połączenia stali oraz miedzi. Ze stali zrobiona jest 44 mm koperta z dwiema koronkami na wysokości godz. 2 oraz 10. Z miedzi z kolei wykonano tarczę, wykończoną na dodatek chropowatą powierzchnią (z ang. „frosted dial”) – zupełnie tak, jak w starych zegarkach kieszonkowych.
LMX to oczywiście przede wszystkim zawieszone na stalowych ramionach, mierzące prawie 14 mm koło balansowe oraz dwie nachylone pod kątem tarczki, pokryte białym lakierem i zaopatrzone w pary niebieskich wskazówek. Tarcze wskazują dwa osobne czasy, które ustawia się wspomnianymi, dedykowanymi koronkami. Kompozycję uzupełnia kilka widocznych elementów mechaniki oraz ulokowana „u góry”, trójwymiarowa, sferyczna rezerwa chodu. Wszystko zamknięto pod szklaną kopułą.
LMX zasilany jest ręcznie nakręcanym kalibrem z potężną, 7-dniową rezerwą chodu, balansem taktowanym na 2,5 Hz oraz zestawem klasycznych dekoracji. W opisywanej wersji LMX mostki mechanizmu są żółtozłote – nawiązują w ten sposób do koloru tarczy.
LMX w stali z miedzianą tarczą powstanie w limitowanej serii 33 egzemplarzy. Każdy, zestawiony z paskiem z brązowej skóry aligatora, wyceniono na 108 000 CHF (~483 000 PLN) plus podatek.
MB&F LMX
Producent | MB&F |
Nazwa modelu | LMX |
Mechanizm | manualny |
Rezerwa chodu (h) | 168 |
Tarcza | żółta |
Koperta | stal |
Średnica (mm) | 44 |
Wysokość (mm) | 21,4 |
Pasek | skórzany |
Limitacja | 33 |