
Biblioteka: „The Watch Book”
18 zegarkowych manufaktur, najciekawsze fakty, daty i wydarzenia plus cała masa zdjęć – tak w skrócie prezentuje się znakomicie wydana książka „The Watch Book” Gisberta L. Brunnera i Christiana Pfeiffera-Belli.
Kiedy co roku przed Świętami myślimy w redakcji nad listą idealnych zegarkowych prezentów, ja zawsze jestem zdania, że jeśli nie możesz podarować komuś nowiutkiego Speedmastera od Omegi albo pięknego egzemplarza vintage Rolexa GMT Master z bezelem „Pepsi”, najlepszym podarunkiem będzie dobra książka. Książka zegarkowa oczywiście. Na całe szczęście ciekawych publikacji dotyczących naszej wspólnej pasji nie brakuje – i choć zazwyczaj nie są one tanie, poziom wydania i różnorodność tematów powinna zaspokoić każdy gust.


„The Watch Book” jest albumem skierowanym raczej do początkującego miłośnika zegarków. Poprzedzony ciekawym wstępem o historii zegarków i zegarmistrzostwa album opisuje 18 wybranych marek: Audemars Piguet, Breguet, Breitling, Cartier, Chopard, Glashütte Original, Hublot, IWC, Jaeger-LeCoultre, A. Lange & Söhne, Montblanc, Omega, Panerai, Patek Philippe, Piaget, Rolex, Vacheron Constantin i Zenith. Każdej poświęcono kilka stron i co najmniej kilkanaście fotografii, prezentujących także wybrane, najciekawsze referencje. Książkę wieńczy bardzo użyteczny słownik zegarkowych pojęć.


„The Watch Book” ma co prawda 250 stron, ale ponieważ wydanie napisane jest jednocześnie w trzech językach (angielskim, francuskim i niemieckim), nie należy spodziewać się opasłego kompendium wiedzy. To raczej skondensowany zbiór najciekawszych informacji, przygotowanych treściwie, zwięźle, fachowo i z wieloma ciekawostkami. Gisbert L. Brunner jest w świecie zegarkowych dziennikarzy prawdziwym omnibusem z wiedzą popartą wieloletnim doświadczeniem.
Album ukazał się nakładem wydawnictwa teNeues. Otrzymał twardą okładkę (25x32cm), opakowaną w papierową, lakierowaną obwolutę. Do druku wykorzystano wysokiej jakości papier kredowy, a przy swoich gabarytach i wadze 2.5kg „The Watch Book” spokojnie może pełnić rolę tzw. „coffee table book”. Cena katalogowa to 69.99EUR (~300PLN), a zamówić egzemplarz można np. bezpośrednio od wydawcy TUTAJ. Do upolowania także w dobrych księgarniach krajowych – Empik i Matras.
PS
Nakładem tego samego wydawnictwa ukazała się właśnie kontynuacja – „The Watch Book II” – opisująca kolejne 24 zegarkowe marki, m.in. Blancpain, Frederique Constant, Girard-Perregaux, TAG Heuer, Nomos i Tudor. Do kupienia TUTAJ.
