Biblioteka: „The Watch Book”

18 zegarkowych manufaktur, najciekawsze fakty, daty i wydarzenia plus cała masa zdjęć – tak w skrócie prezentuje się znakomicie wydana książka „The Watch Book” Gisberta L. Brunnera i Christiana Pfeiffera-Belli.

Kiedy co roku przed Świętami myślimy w redakcji nad listą idealnych zegarkowych prezentów, ja zawsze jestem zdania, że jeśli nie możesz podarować komuś nowiutkiego Speedmastera od Omegi albo pięknego egzemplarza vintage Rolexa GMT Master z bezelem „Pepsi”, najlepszym podarunkiem będzie dobra książka. Książka zegarkowa oczywiście. Na całe szczęście ciekawych publikacji dotyczących naszej wspólnej pasji nie brakuje – i choć zazwyczaj nie są one tanie, poziom wydania i różnorodność tematów powinna zaspokoić każdy gust.

„The Watch Book”
„The Watch Book”
„The Watch Book”
„The Watch Book”

„The Watch Book” jest albumem skierowanym raczej do początkującego miłośnika zegarków. Poprzedzony ciekawym wstępem o historii zegarków i zegarmistrzostwa album opisuje 18 wybranych marek: Audemars Piguet, Breguet, Breitling, Cartier, Chopard, Glashütte Original, Hublot, IWC, Jaeger-LeCoultre, A. Lange & Söhne, Montblanc, Omega, Panerai, Patek Philippe, Piaget, Rolex, Vacheron Constantin i Zenith. Każdej poświęcono kilka stron i co najmniej kilkanaście fotografii, prezentujących także wybrane, najciekawsze referencje. Książkę wieńczy bardzo użyteczny słownik zegarkowych pojęć.

„The Watch Book”
„The Watch Book”
„The Watch Book”
„The Watch Book”

„The Watch Book” ma co prawda 250 stron, ale ponieważ wydanie napisane jest jednocześnie w trzech językach (angielskim, francuskim i niemieckim), nie należy spodziewać się opasłego kompendium wiedzy. To raczej skondensowany zbiór najciekawszych informacji, przygotowanych treściwie, zwięźle, fachowo i z wieloma ciekawostkami. Gisbert L. Brunner jest w świecie zegarkowych dziennikarzy prawdziwym omnibusem z wiedzą popartą wieloletnim doświadczeniem.

Album ukazał się nakładem wydawnictwa teNeues. Otrzymał twardą okładkę (25x32cm), opakowaną w papierową, lakierowaną obwolutę. Do druku wykorzystano wysokiej jakości papier kredowy, a przy swoich gabarytach i wadze 2.5kg „The Watch Book” spokojnie może pełnić rolę tzw. „coffee table book”. Cena katalogowa to 69.99EUR (~300PLN), a zamówić egzemplarz można np. bezpośrednio od wydawcy TUTAJ. Do upolowania także w dobrych księgarniach krajowych – Empik i Matras.

PS
Nakładem tego samego wydawnictwa ukazała się właśnie kontynuacja – „The Watch Book II” – opisująca kolejne 24 zegarkowe marki, m.in. Blancpain, Frederique Constant, Girard-Perregaux, TAG Heuer, Nomos i Tudor. Do kupienia TUTAJ.

„The Watch Book II”
„The Watch Book II”