Ball Roadmaster Marine GMT i Roadmaster Marine GMT Moon Phase [dostępność, cena]
Modna kolorystyka pierścienia kojarząca się z popularnym napojem bezalkoholowym, a na tarczy m.in. wskazania GMT lub GMT oraz faz Księżyca na obu półkulach. Oto dwa limitowane modele Ball – Roadmaster Marine GMT i Roadmaster Marine GMT Moon Phase.
Marka Ball często nawiązuje do swojej historii, która jest związana z początkami amerykańskiej kolei (na przykład doskonałą czytelnością wskazań we wszystkich swoich modelach). Kolekcja tej firmy obejmuje dużą ilość serii oraz wersji, wśród których wyróżnia się Roadmaster, linia sportowych zegarków, odporna m.in. na wstrząsy do 5000 Gs i działanie pól magnetycznych (4800 A/m). Kiedy w 2019 r. na rynek trafił model Roadmaster Marine GMT, został szybko wyprzedany. Tajemnicą jego sukcesu była funkcjonalność oraz atrakcyjna cena, w porównaniu z modelami GMT innych marek. Na ten rok marka zaplanowała dwie premiery, czyli dwie limitowane serie po 1000 sztuk modelu Roadmaster Marine GMT i Roadmaster Marine GMT Moon Phase.
Ich nazwy zdradzają, że zegarki różnią się tylko ilością funkcji dodatkowych, więc nie ma sensu oddzielnie ich opisywać. Zacznę więc od wersji „podstawowej”, tj. Roadmaster Marine GMT. Zegarek jest opakowany w większą, tytanową kopertę o średnicy 42 mm (wodoszczelność do 300 m). Podobnie jak w poprzednich wariantach, obustronnie obrotowy pierścień ma dwukolorową, ceramiczną wkładkę z naniesioną podziałką 24-godzinną (dla lepszej czytelności wskazań, podziałka jest pokryta masą świecącą). Tym razem wkładka jest niebiesko-czerwona i widząc ten kolor większości z nas pewnie przychodzi na myśl jedno słowo: „Pepsi”.
Po lewej stronie koperty znajdują się dwa przyciski (rozwiązanie zostało opatentowane przez firmę Ball): ten na godz. 10. służy do szybkiego przestawiania wskazówki GMT do przodu, a ten na godz. 8. – do tyłu. W połączeniu z obustronnie obrotowym pierścieniem oraz wskazówką GMT, zegarek oferuje więc bardzo łatwy w obsłudze i funkcjonalny sposób ustawiania czasu w drugiej strefie.
Jak wspomniałam, doskonała czytelność wskazań to jeden z priorytetów marki Ball. Dlatego na tarczy (może być w kolorze niebieskim, czarnym lub srebrnym) widać charakterystyczne, szerokie indeksy godzinowe, powiększone arabskie cyfry dla godz. 6., 9. i 12. (w wersji Moon Phase tylko dla godz. 9. i 12.) oraz wskazania dnia tygodnia i datownika na godz. 3.
Aby czytelność wskazań w ciemności była jeszcze lepsza niż w poprzednich wersjach, dodano wypełnioną trytem mikrorurkę na centralnej wskazówce sekundowej, a także umieszczono dłuższą rurkę na wskazówce GMT. To uzupełniło i tak dużą ilość elementów świecących na tarczy (wszystkie indeksy godzinowe, arabskie cyfry oraz wskazówki), które są znakiem rozpoznawczym zegarków marki Ball. W wersji GMT użyto 30 sztuk, a w wersji Moon Phase – 23 sztuki. Dlaczego tryt? Dlatego, że świeci nawet do 100 razy jaśniej niż stosowana powszechnie masa świecąca Super-LumiNova i ma tę zaletę, że nie potrzebuje zewnętrznego źródła światła, by świecić w ciemności.
W modelu Roadmaster Marine GMT, podziałka 24-godzinna, godz. 6., 9. i 12. oraz wskazówki (godzinowa i minutowa) świecą w kolorze zielonym, natomiast indeksy godzinowe i końcówka wskazówki GMT na żółto. Natomiast w wersji Roadmaster Marine GMT Moon Phase, na zielono świecą też wskazania faz Księżyca na godz. 6. (zegarek jednocześnie pokazuje wskazania dla półkuli północnej i południowej).
Obie wersje mają przezroczyste dekle z szafirowego szkła, pod którymi widać pracujący mechanizm. W przypadku Roadmaster Marine GMT to kaliber RR1203-C z automatycznym naciągiem, specjalnym modułem dla funkcji GMT i 42-godzinną rezerwą chodu. Z kolei w drugiej wersji to automatyczny kaliber RR1206-C z dodatkowymi wskazaniami faz Księżyca. Oba kalibry powstały na podstawie zmodyfikowanego przez firmę Ball kalibru ETA 2893-2 i mają certyfikaty chronometru wydane przez COSC.
Zegarki są oferowane z tytanowo-stalową bransoletą, która ma ogniwa w kształcie litery H i jest zakończona zapięciem na klips, a także szaro-beżowym, tekstylnym paskiem oraz czarnym paskiem z kauczuku. Na rynku pojawią się jesienią: Roadmaster Marine GMT będzie dostępny od sierpnia br. (cena: 16 800 PLN), a Roadmaster Marine GMT Moon Phase od października br. (cena: 18 100 PLN).
Ball Roadmaster Marine GMT
Producent | Ball |
Nazwa modelu | Roadmaster Marine GMT |
Mechanizm | z automatycznym naciągiem |
Rezerwa chodu (h) | 40 |
Tarcza | srebrna, niebieska, czarna |
Koperta | tytan |
Średnica (mm) | 42 |
Wodoszczelność | 300m |
Pasek | bransoleta, gumowy, NATO |