Ball Roadmaster Marine GMT [dostępność, cena]
Model ze wskazaniem GMT, daty i dnia tygodnia oraz charakterystycznymi, mocno świecącymi rurkami z trytu wzbogaci się w tym roku o nowe wersje kolorystyczne. Ponadto stosowaną do tej pory aluminiową wkładkę bezela zastąpi element z ceramiki.
Wskazanie czasu w dodatkowych strefach nie jest funkcją, której oczekuje się zazwyczaj od zegarka o cechach divera. Ale co zrobić, gdy nurkować lubi osoba często wędrująca po świecie? To z myślą o takich ludziach firma Ball zintegrowała w swoim czasomierzu wskazania GMT z elementami wyróżniającymi modele dla miłośników podwodnych przygód.
W Roadmasterze nie zabrakło będących znakiem rozpoznawczym firmy rurek z trytem. W przeciwieństwie do stosowanej powszechnie Super-LumiNovy rurek tych nie trzeba wystawiać na światło aby później były widoczne w ciemności. Tryt bazuje bowiem na reakcji chemicznej i przez lata emituje w ciemności jednostajne, mocno widoczne światło. Rurek jest łącznie 28 i trafiły na indeksy godzinowe, wskazówki oraz bezel z ceramiczną wkładką.
Roadmaster Marine GMT, jak chwali się Ball, to pierwszy zegarek, w którym połączono wskazanie daty, dnia i GMT. Ostatnią z funkcji, zrealizowaną za pośrednictwem centralnej, 24-godzinnej wskazówki z trójkątnym, szkieletowanym grotem, steruje się niezależnie od dokręcanej koronki za pośrednictwem dwóch przycisków widocznych w lewej części koperty. Jest to możliwe dzięki specjalnemu modułowi na mechanizm przygotowanemu przez firmę Ball. Poza przestawianiem wskazówki GMT moduł dba również o powiązane z nią wskazanie dnia i daty. Korzystając z obracającego się w dwóch kierunkach bezela (wiem, wiem – to akurat nie jest cecha zegarków dla nurków) można – w połączeniu ze wskazówką GMT – odczytać czas w dodatkowej strefie czasowej.
Opisywany Ball zadebiutował w zeszłym roku w wersji „Pepsi” z czerwono-niebieskim bezelem. W 2020 do kolekcji dołączy wersja czarno-zielona oraz czarno-niebieska. We wszystkich przypadkach zegarki otrzymają 40 mm tytanową kopertę o klasie wodoszczelności 200 m. Roadmaster Marine GMT będzie przy tym odporny na działanie pól magnetycznych 4 800 A/m i wstrząsy rzędu 5 000 G. Za napęd zegarka posłużył certyfikowany przez COSC automatyczny kaliber RR1203-C (na bazie ETY 2893-2). Taktowany na 4Hz mechanizm ma skromne 42 godziny rezerwy chodu.
Limitowany do 1000 egzemplarzy zegarek oferowany jest wyłącznie w przedsprzedaży, która trwać będzie do końca maja 2020 roku. Warto dodać, że rok temu 1000 zegarków rozeszło się w miesiąc. Cena za wariant na bransolecie to 14 250 PLN. Opcja na pasku to wydatek 13 990 PLN.
Ball Roadmaster Marine GMT
Producent | Ball |
Nazwa modelu | Roadmaster Marine GMT |
Mechanizm | z automatycznym naciągiem |
Symbol mechanizmu | RR1203-C |
Rezerwa chodu (h) | 42 |
Tarcza | czarna |
Koperta | tytan |
Średnica (mm) | 40 |
Wysokość (mm) | 14 |
Wodoszczelność | 200m |
Pasek | bransoleta, gumowy |
Limitacja | 1000 |