125 lat marki Certina w Warszawie
Szwajcarski producent sportowych zegarków Certina obchodzi w tym roku okrągłe, 125 urodziny. To znakomita okazja do odświeżenia wizerunku marki.
Ojcami założycielami Certiny byli bracia Adolf i Alfred Kurth. To oni stworzyli w Grenchen (w roku 1888) manufakturę zegarmistrzowską, specjalizującą się w produkcji kalibrów mechanicznych. Działalność ta z biegiem lat przekształcała się z fabryki samych mechanizmów przez warsztat produkujący i składający kompletne zegarki po dzisiejszą Certinę – producenta sportowych czasomierzy Swiss Made z dolnego, acz solidnego, segmentu rynku zegarkowego. Pod „szyldem” Certina zegarki produkowane są od roku 1938 (z legalną ochroną od roku 1939), a sama nazwa pochodzi od łacińskiego słowa „certus” czyli pewny, niezawodny.
Certina to teraz należąca do Swatch Group firma z siedzibą w Le Locle, pokaźnym portfolio sportowych i klasycznych czasomierzy (z kwarcowymi i mechanicznymi napędami) i nowym, odświeżonym wizerunkiem. Owy nowy image marki to inspirowane historią logo ze skorupą żółwia i symbolem DS (nawiązującym do podwójnego systemu ochronnego zegarków – Double Security), kolor zielony jako motyw przewodni oraz seria rocznicowych czasomierzy. Wszystko to i wiele więcej zaprezentowano podczas specjalnej konferencji prasowej w Warszawie, poprowadzonej przez Tomasza Kruka – Brand Managera Certina Polska.
P.S. Prezentacji towarzyszyły – podobnie jak w 2012 – zawody kartingowe, ale mój tegoroczny, kompromitujący start nie nadaje się do komentowania.
Najciekawiej spośród pokaźnej palety nowości 2013 prezentują się dwa modele: kwarcowy, sportowy chronograf DS Eagle i limitowany, rocznicowy automat DS na kalibrze ETA Powermatic 80 z 80h rezerwą chodu (i limitacją 5000 egzemplarzy).
Certina to także ścisły związek ze sportem, wyrażany m.in. partnerstwem z FIA-WRC (World Rally Championship) i ekipą Sauber F1 Team, startującą w serii wyścigowej Formule 1.
Wywiad z CEO Certiny – Adrianem Brosshardem – zaprezentujemy już wkrótce.