Tudor Pelagos FXD Chrono „Cycling Edition” w karbonie
Do stajni sportowych zegarków marki Tudor wreszcie dołącza model dedykowany kolarstwu – opakowany we włókno węglowe i z użyteczną komplikacją chronografu.
Od pewnego już czasu jedną ze sportowych aktywności Tudora było zawodowe kolarstwo. Ambasadorem marki został Fabian Cancellar, a Tudor ma nawet swoją profesjonalną, startującą w wyścigach ekipę Tudor Pro Cycling Team, która w tym roku weźmie udział choćby w zbliżającym się, legendarnym Giro d’Italia (którego manufaktura będzie również oficjalnym chronometrażystą). Kwestią czasu pozostawał więc dedykowany sportowi zegarek. Genewski brand (z manufakturą w Le Locle) postawił na wariant Pelagosa FXD, opakowany w lekki kompozyt węglowy i z funkcjonalną komplikacją.
FXD „Cycling Edition”
Bazą nowego czasomierza jest pokazany rok temu model Pelagos FXD Chrono Alinghi Red Bull Racing. Był to pierwszy Pelagos z chronografem, ale równie istotnym aspektem pozostawał tzw. budulec koperty. Tudor premierowo zdecydował się na użycie kompozytu karbonowego, redukującego wagę zegarka, a przy tym dodającego mu technicznego sznytu. Karbon jest więc materiałem koperty Pelagosa FXD Chrono „Cycling Edition”. Obudowa mierzy 43 mm średnicy, ma matowoczarne wykończenie, tytanową koronkę oraz przyciski (z czarną powłoką) oraz tytanowy, czarny dekiel.
Zamiast obrotowego bezela z FXD Chrono „Alinghi”, w edycji kolarskiej koperta ma nieruchomy bezel z aluminiową wkładką i podziałką 60-minutową. Z kolei w stałych uszach (koperta monoblok jest znakiem rozpoznawczym linii „FXD”) zamocowano tekstylny pasek w typie NATO, zapinany na tradycyjną, czarną klamerkę.
Kolarskie przeznaczenie zegarka zdradzi wprawnemu oku cyferblat nowego Tudora. Czarna, matowa tarcza z dwoma małym licznikami na godz. 3 i 9 (odpowiednio 45-minutowym licznikiem stopera oraz małą sekundą) ma okalający ją, nachylony pod kątem 45° ring ze skalą tachymetru. Wyskalowano go tak, by można było łatwo zmierzyć prędkość, z jaką porusza się kolarz na rowerze. Elementy aplikacji są krwistoczerwone, podobnie jak otoczki dwóch wspomnianych tarczek. Resztę stanowią białe nadruki, bloczki z luminescencyjnej masy w roli indeksów godzinowych oraz zestaw tradycyjnych wskazówek, z godzinową „snowflake”.
W kopercie zegarka zamknięto automatyczny kaliber MT5813, czyli mechanizm z chronografem, tworzony dla Tudora przez manufakturę Breitling. Werk ma 70 h rezerwy chodu, antymagnetyczny włos balansu z krzemu, koło kolumnowe oraz certyfikat chronometru COSC. Całość wykończono w tradycyjnym dla mechanizmów Tudor, piaskowanym macie, z częściowo szkieletowanym wahnikiem z wolframu.
Dostępność i cena
Tudor Pelagos FXD Chrono „Cycling Edition” trafia do regularnej kolekcji, a jeden egzemplarz kosztować będzie 4 850 CHF (~21 500 PLN) plus podatek.
Tudor Pelagos FXD Chrono „Cycling Edition”
Producent | Tudor |
Nazwa modelu | Pelagos FXD Chrono „Cycling Edition” |
Ref. | 25827KN |
Mechanizm | z automatycznym naciągiem |
Symbol mechanizmu | MT5813 |
Rezerwa chodu (h) | 70 |
Tarcza | czarna |
Koperta | karbon |
Średnica (mm) | 43 |
Wodoszczelność | 100m |
Pasek | NATO |