
Premiera kolekcji Equestrian marki Longines podczas zawodów CSIO***** Sopot 2016
Elegancja i sport to dwa hasła, które od dawna przyświecają firmie Longines. Potwierdzeniem jest kolekcja Equestrian inspirowana chyba najbardziej elegancką dyscypliną, czyli jeździectwem.
O historii związków marki Longines ze sportem można by napisać książkę. Ich początki datowane są na koniec XIX wieku, a od kilkudziesięciu lat zegary ze słynną uskrzydloną klepsydrą na tarczy widać m.in. na zawodach w skokach, wyścigach konnych oraz na kortach prestiżowego turnieju tenisowego Roland Garros. Nowa kolekcja Equestrian została po raz pierwszy zaprezentowana na targach w Bazylei w marcu tego roku, ale jej polska premiera odbyła się w dniach 9-12 czerwca br. podczas prestiżowej imprezy – Międzynarodowych Oficjalnych Zawodach w Skokach CSIO***** – organizowanej na sopockim hipodromie. Tegoroczna edycja CSIO***** była drugą imprezą pięciogwiazdkową (pięć gwiazdek oznacza imprezę najwyższej rangi; o ilości gwiazdek decyduje pula nagród, a ta wyniosła w Sopocie ponad 1,6 mln zł). W trakcie zawodów zostało rozegranych jedenaście konkursów, w których wzięli udział utytułowani zawodnicy reprezentujący 24 kraje.


W konkursie Pucharu Narodów FEI Furusiyya (Longines współpracuje z Międzynarodową Federacją Jeździecką – FEI – od 2013 r.) wystartowało 60 najlepszych zawodników z 15 krajów. Zwycięzcą okazała się drużyna z Ukrainy. W tzw. Dużej Rundzie, jeźdźcy rywalizowali o nagrodę firmy Longines (mogli jednocześnie zdobyć dodatkowe punkty do rankingu prowadzonego przez tę markę). Pierwsze miejsce w Dużej Rundzie zajął reprezentant Belgii, Nicola Philippaerts, który w nagrodę otrzymał męski zegarek Longines Conquest Classic.

W niedzielę, podczas Grand Prix CSIO Sopot, firma Longines przyznała specjalną nagrodę – dla najlepszego polskiego zawodnika. Został nim Jarosław Skrzyczyński.

Premierowy pokaz kolekcji Equestrian w Polsce
Doskonałym dopełnieniem tej wyjątkowej imprezy była prezentacja kolekcji Equestrian.

Jak łatwo się domyślić, wzornictwo zegarków z tej serii jest inspirowane światem koni i jeździectwem. A konkretnie: prostokątnym zapięciem paradnej uzdy koni rasy Freiberger. Co wspólnego mają akurat te konie i firma Longines? W szwajcarskich górach Jura, słynących m.in. z rozległych łąk, na których pasą się konie rasy Freiberger, leży miasteczko Saint-Imier, gdzie swoją siedzibę ma firma Longines.

Podobnie jak zapięcie paradnej uzdy, koperta zegarków Equestrian ma podłużny kształt z zaokrąglonymi krawędziami. Jest wykończona błyszczącym pierścieniem (gładkim lub wysadzanym ok. 60 brylantami) i oferowana w czterech rozmiarach: 19,20 x 28 mm, 22 x 32 mm, 24,70 x 36 mm lub 26 x 38 mm. Klientki mają też do wyboru kilka rodzajów tarcz: z białej macicy perłowej, ozdobioną 13 brylantowymi indeksami godzinowymi, czarną lakierowaną (także udekorowaną 13 brylantowymi indeksami), białą matową z arabskimi cyframi lub dwie w kolorze srebrnym (z niebieskimi rzymskimi cyframi na falistym tle lub z brylantowymi indeksami na oryginalnym wzorze przypominającym trochę szachownicę). W najmniejszej wersji, projektanci zredukowali wskazania do minimum (tylko godziny i minuty), natomiast w trzech pozostałych dodatkowo umieścili mały sekundnik na godzinie 6. Wszystkie modele z tej serii mają kwarcowe mechanizmy. Do wyboru są stalowe bransolety lub skórzane paski, bardziej kojarzące się ze strojem jeździeckim.

Na świecie kolekcja Equestrian jest promowana w bardzo wysublimowany sposób. Twarzą tej kampanii jest Aishwarya Rai Bachchan, wieloletnia ambasadorka elegancji marki Longines. W Polsce zegarki Equestrian otrzymały najlepszą rekomendację z możliwych podczas sopockich zawodów CSIO*****.