CHOPARD Mille Miglia GMT Chrono 2012
Już 24 lata trwa nieprzerwany związek między manufakturą CHOPARD i wyścigiem old-timer’ów 1000 Miglia (Mille Miglia – „tysiąc mil”). Kolejny rok partnerstwa przynosi kolejny, dedykowany imprezie zegarek. Tym razem z chronografem i drugą strefą czasową.
Rok 1988 to początek bliskiej współpracy rozgrywanego we Włoszech wyścigu Mille Miglia i pochodzącej z Genewy manufaktury zegarmistrzowskiej Chopard. Rok ten to także data powstania pierwszego dedykowanego imprezie zegarka z logo Chopard – oczywiście z najbardziej wyścigową z wyścigowych komplikacji – chronografem. Co ważne, należąca do rodziny Scheufele marka towarzyszyła każdej z kolejnych 24 edycji. Aby uczynić zadość tradycji (a tak naprawdę wypełnić obowiązującą umowę) także i tegoroczne Mille Miglia mierzy i sponsoruje Chopard. Oczywiście ze specjalnym, dedykowanym czasomierzem.
Tegoroczny wyścig rozegrany został na liczącej 1000 mil trasie z Brescii do Rzymu (i z powrotem) w dniach 17-20 maja. Na starcie stanęło 375 unikatowych maszyn – wszystkie pochodzące z 30-lecia 1927-57. Trzy pierwsze auta na mecie, to takie kolekcjonerskie perełki jak Alfa Romeo 6C 1500 Zagato (rocznik 1933), BMW 328 Mille Miglia Roadster i Aston Martin Le Mans (rocznik 1933). Pośród pozostałych uczestników znalazła się również rodzina Scheufele. Karl Scheufele (prezes Chopard) jechał kultowym „Gulwingiem” – Mercedesem 300 SL. Jego syn, Karl-Friedrich zasiadł za kierownicą Ferrari 750 Monza (z roku 1955). Uczestnikom imprezy (rzecz jasna, niektórym) towarzyszył nowym model serii Mille Miglia – GMT Chrono 2012.
Zegarek oferowany będzie w dwóch wersjach koperty – stalowej i z różowego złota – o wymiarach 42.4×14.87mm i wodoszczelności 50m z sygnowaną koronką i przyciskami z gumowymi wkładkami. Obie wyposażone są w automatyczny kaliber Valjoux 7754 z certyfikatem chronometru COSC, 48-godzinną rezerwą chodu i balansem tykającym z częstotliwością 4Hz. Mechanizm zamknięty jest pełnym deklem – pięknym pełnym deklem napisać należy. Stalowy lub zloty (zależnie od wersji) dekiel czasomierza zdobi perłowany ring zewnętrzny i wytłoczone wewnątrz, na piaskowanym tle, logo 1000 Milia oraz numer limitacji.
Front zegarka to szafirowe, lekko wypukłe szkło z antyrefleksem, ochraniające czarną tarczę z indeksami z SuperLuminovy i wypełnionymi nią, dużymi wskazówkami. Trzy totalizatory, otoczone polerowanymi ringami, to kolejno licznik 30-minutowy (godz. 12), licznik 12-godzinny (godz. 6) oraz mała sekunda (godz. 9). Ostatni element to okienko datownika na godzinie 3. Komplikacja GMT to najbardziej standardowe rozwiązanie z centralnie umieszczoną wskazówką drugiej strefy (ta zakończona białym grotem) i obracającym się w obie strony bezelem ze skalą 24h. Po ubiegłorocznej, bardzo portowej Mille Migli tym razem Chopard postawił na bardziej stonowany projekt, zdecydowanie w duchu wyścigów, starych i klasycznych samochodów.
Oba modele, stalowy i złoty, dostępne będą w limitowanych seriach. Modelu w stali powstanie 2012 sztuk (jak na limitacje bardzo sporo), złotego 250 egzemplarzy. Każdy zegarek na zintegrowanym, gumowym pasku z charakterystycznym wzorem opony Dunlop Racing 1960, zapinanym na zatrzaskiwaną klamerkę.
CHOPARD Mille Miglia GMT Chrono 2012